Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 00:36
  #7573
Medlem
Ska ut på lite ärenden imorrn på dagen och tänkte ta 2.5-5mg diazepam, alternativt 0.5mg alprazolam runt klockan 12:00.
Ska på middag runt 18:00 och det lär bli ett par glas vin, sen ska jag ut och supa till rätt ordentligt på onsdag kväll.
Vilket av alternativen är bäst, och är det dumt att dricka då jag ska dricka med detta?
Är inte alls ute efter att blanda eller flumma, är bara lite nojig på att blanda.
Citera
2018-08-21, 04:36
  #7574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenKnutsson
Ska ut på lite ärenden imorrn på dagen och tänkte ta 2.5-5mg diazepam, alternativt 0.5mg alprazolam runt klockan 12:00.
Ska på middag runt 18:00 och det lär bli ett par glas vin, sen ska jag ut och supa till rätt ordentligt på onsdag kväll.
Vilket av alternativen är bäst, och är det dumt att dricka då jag ska dricka med detta?
Är inte alls ute efter att blanda eller flumma, är bara lite nojig på att blanda.

Ta det försiktigt med alkoholen om du inte blandat förut.
Vet man sina gränser så är det lugnt annars kan det sluta illa på många plan.
Pratar av egen erfarenhet
Citera
2018-08-24, 17:19
  #7575
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Hittade en skaplig mängd Stesolid jag glömt bort. Skulle tro att de är uthämtade 2012/13...

OK att ta? Tappat i styrka med tiden?
Citera
2018-08-24, 21:02
  #7576
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesus-Sork
Hittade en skaplig mängd Stesolid jag glömt bort. Skulle tro att de är uthämtade 2012/13...

OK att ta? Tappat i styrka med tiden?

Mina jag hämta ut senast går ut 2022 så antar att dom säger att dom håller kvalité i 4år.
Men dom blir ju inte giftiga bara för dom gått ut, Kanske tappa lite i styrka som du skrev, men ärligt så tror jag inte det om man inte snackar över 10år, dom funkar nog normalt fortfarande.
Citera
2018-08-25, 11:05
  #7577
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesus-Sork
Hittade en skaplig mängd Stesolid jag glömt bort. Skulle tro att de är uthämtade 2012/13...

OK att ta? Tappat i styrka med tiden?
Helt lugnt att ta. Såvida de inte hanterats helt emot vad som står på förpackningen gällande värme och så kan jag nästan garantera att du kommer få full effekt av tabletterna.
Citera
2018-08-27, 02:26
  #7578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagel-i-ogat
Efter ett par veckor klarade jag av att gå ut från lägenheten då den värsta ångesten var över. Efter ca 1 månad var abstinensen över helt och hållet.
Av dom år som gått är minnena höljda i en "dimma" precis som du beskriver. Jag har minnesfragment, jag minns vissa händelser, men på det stora hela återstår frågan, vad gjorde jag egentligen om dagarna under dessa år.

Det känns ju som en ganska stor förlust att minnet påverkats så pass negativt under brukandet, men kunde jag valt om så hade jag inte gjort annorlunda då jag hade väldigt starka skäl till att börja medicinera. Nu har jag fått en ny kran vilket jag är väldigt tacksam för. Jag vill inte delta i vad folk kallar livet, jag vill leva mitt liv i dimman då jag vet att jag aldrig kommer att bli fri från mina svårigheter och kval i livet.
Jag brukar hellre benz, sitter hemma och tittar på film resten av livet än att för femtioelfte gången försöka klara av att sköta ett arbete och för 101:a gången ta första steget för en tjej. Jag vill helt enkelt inte längre, jag har gett upp allt vad ett normalt liv heter.
Och det känns faktiskt bättre efter att jag gav upp.
Synd att mitt Minne och mitt liv förstördes av uttrappning ....
Citera
2018-08-27, 02:46
  #7579
Medlem
Alltså grund beroende opi, men ren och fungerande liv med diazepam från psykiatrin.
Blev opi beroende igen när jag inte sovit på några månader efter uttrappning ( trappat på eget initiativ, tänkte jag inte behövde vara beroende, har ingen ångest) Sedan har jag dåligt minne både med och utan buprenorfin.
Har varit helt drogfri ett halvår.... Men nu fått stesolid från psykiatrin och mitt minne är tillbaka!!!
Citera
2018-08-27, 18:59
  #7580
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNameWhatsoever
Synd att mitt Minne och mitt liv förstördes av uttrappning ....
Intog du stora doser innan du trappade ned?
Citera
2018-08-28, 17:09
  #7581
Medlem
raven101s avatar
Måste säga att denna är min favorit efter klonazepam. Ett piller under tungan för 30 min sedan och jag fick redan mer energi och ångesten blev lindrigare. Dessa är uppenbar hemmapress. Har riktiga i blister också som jag ska jämföra smaken med. Men det blir om några dagar då jag enbart använder detta som medicin.

Alprazolam känner jag inte riktigt är för mig. På tok för kort, sen att man måste fylla på flera gånger under sina dåliga dagar känns onödigt då toleransen ökar. Alpra är dessutom ca 4x så stark som diazepam.

Ni som tänkt börja självmedicinerar, välj denna till att börja med då det är betydligt svårare att fastna för, samt en muskelavslappnande effekt vilket också gör det hela lite mysigare.
Citera
2018-08-28, 17:32
  #7582
Medlem
hejsan, jag är färsk på diazepam och undrar om man efter att ha intagit 10mg bensedin, kanske 20 någon gång på helgen men inte mer.
kommer det ge någon at om jag skulle ta paus från dia några månader?
Citera
2018-08-28, 19:36
  #7583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
hejsan, jag är färsk på diazepam och undrar om man efter att ha intagit 10mg bensedin, kanske 20 någon gång på helgen men inte mer.
kommer det ge någon at om jag skulle ta paus från dia några månader?

Det borde inte vara några som helst problem
Citera
2018-08-28, 22:24
  #7584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadvein
Det borde inte vara några som helst problem

okej tack för svar. Hur pass beroende framkallande är dia? har testat alpra men dem kändes för starka osv dia måste jag säga är den bästa benzo jag intagit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback