• 46 904 online
  • 1 198 930 medlemmar
  • 62 119 911 inlägg
2018-07-24, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Fast nu äre ju inte det som är påståendet.

Påståendet är att population X har annorlunda kvaliteter än population Y.

Hey, don't shoot the messenger.

Jämför den polska eller kinesiska eller portugisiska befolkningen i USA och se om de har samma kultur som i hemländerna? Där har du ju en lysande idé till studie.

Det är ju till exempel väldigt konstigt att polackerna i New Jersey är så väldigt intresserade av att starta delikatessbutiker och smörgåsstånd och köttbutiker. Essensen till det kanske bara låg latent i hemlandet där de var bönder eller fabriksarbetare allihop?
Citera
2018-07-24, 16:45
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Jämför den polska eller kinesiska eller portugisiska befolkningen i USA och se om de har samma kultur som i hemländerna? Där har du ju en lysande idé till studie.

Det är ju till exempel väldigt konstigt att polackerna i New Jersey är så väldigt intresserade av att starta delikatessbutiker och smörgåsstånd och köttbutiker. Essensen till det kanske bara låg latent i hemlandet där de var bönder eller fabriksarbetare allihop?
Vad insinuerar du? Tala ur skägget karljävel.

Läste du inte min tidigare länk?
Citat:
I have deep sympathy for the concern that genetic discoveries could be misused to justify racism. But as a geneticist I also know that it is simply no longer possible to ignore average genetic differences among “races.”

Groundbreaking advances in DNA sequencing technology have been made over the last two decades. These advances enable us to measure with exquisite accuracy what fraction of an individual’s genetic ancestry traces back to, say, West Africa 500 years ago — before the mixing in the Americas of the West African and European gene pools that were almost completely isolated for the last 70,000 years. With the help of these tools, we are learning that while race may be a social construct, differences in genetic ancestry that happen to correlate to many of today’s racial constructs are real.
Citera
2018-07-24, 18:09
Medlem
Citat:

Jo, jag har läst den. Du kan väl göra detsamma och sen be någon snäll person att förklara innehållet? Jag orkar inte. Det är alltid lika roligt/tragiskt när ni googlar fram ”bevis” för nånting som i själva verket motbevisar det ni vill få fram 😂

Det var en bra artikel! Tack!
Citera
2018-07-24, 18:34
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Jo, jag har läst den. Du kan väl göra detsamma och sen be någon snäll person att förklara innehållet? Jag orkar inte. Det är alltid lika roligt/tragiskt när ni googlar fram ”bevis” för nånting som i själva verket motbevisar det ni vill få fram 😂

Det var en bra artikel! Tack!
Ja den var pk-vänlig. Varför den är mottaglig hos pk-klientelet.

Noterar att argumenten sinande. Bättre lycka nästa gång.
Citera
2018-07-24, 19:31
Medlem
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fullständigt ointressant att diskutera den förhållandevis lilla flyktingström vi tog emot under 80 talet. Det fanns betydligt bättre möjligheter att integrera dessa. Även de som kom från forna Jugoslavien under tidigt 90 tal var väsentligt mer lättintegrerade. All befintlig data och forskning visar att asylturister tar allt längre tid på sig att komma i sysselsättning( skattefinansierade låtsasjobb 1 tim/vecka räknas). Så dagens stora andel bidragsinvandrare med anhöriga är en ohållbar belastning.

Det som är skrämmande är att S-regeringen drog öronen åt sig på 80-talets slut med 200,000 uppehållstillstånd på hela decenniet. Man försökt strypa invandringen. Sedan 90-talets början är invandringen istället 5 gånger så stor varje år.

Huruvida asylturisterna får jobb eller inte efter 8-10 år är i te lika intressant som att man som människa inte vill veta av mångkulturen. Det är ju den i sig som är fördjävlig. Det andra är ju bara ett ekonomiskt bekymmer.
Citera
2018-08-20, 19:17
Medlem
Kan bli rätt bra ändå utan fler invandrare. Man ska inte underskatta värdet att slippa. Det är värt 6 351 kr per år i ren glädje.
Citera
2018-08-20, 23:04
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Dom kan kanske bli fåraherdar eller kamelskötare allihopa?
Citera