Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 23:18
  #8653
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Vad jag har beställt:


Tillkom 15 spänn i frakt



16 spänn i frakt. En likadan kostar 3$46 på AliExpress

Det är inte 5-10 gånger dyrare. Och jag betalar hellre lite extra till Wish för att slippa sponsra PostMord
Jag tror du ljuger om priset. Har gått igenom Wish och hittar ingen kabel som du beskriver och som kostar 15 kr + !5 kr frakt. Kan du visa en länk till den sidan på Wish.
Citera
2018-08-20, 07:57
  #8654
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Jag tror du ljuger om priset. Har gått igenom Wish och hittar ingen kabel som du beskriver och som kostar 15 kr + !5 kr frakt. Kan du visa en länk till den sidan på Wish.


https://www.wish.com/feed/recently_v...7fee154ff27773
Citera
2018-08-20, 08:06
  #8655
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
https://www.wish.com/feed/recently_v...7fee154ff27773
Det står att den kostar 74 kr + 12 kr i frakt på din länk!
Citera
2018-08-20, 08:19
  #8656
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det står att den kostar 74 kr + 12 kr i frakt på din länk!

När jag klickar på den så står det 17 kr och om jag köper den tillsammans med "Gordon" så kostar den 15,30. Men annars håller jag med om att att sajten är strulig och ofta så ändras priserna när man klickar vidare. Men får jobba en hel del för att få bra priser. Alis sajt var mycket bättre.
Citera
2018-08-20, 14:28
  #8657
Medlem
brianmolkos avatar
Hur är det från Ebay nu? Har köpt paket från England, vilket funkat som förr. men vill göra ordrar från US ... Jag får hem ett brev med nummer och betalar in sen och paket kommer ?
SMS kan jag ju inte få eftersom telenummer inte ingår i adressen, och inte heller siffror
Citera
2018-08-20, 14:44
  #8658
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Köpte 4 st tshirt från kina, fick betala 140 spänn extra

3 st Tshirt var dessutom dyra, betalde 350 kr för dem, så fick istället sammanlagt betala 490..

Ringde till kundtjänst "Vi vill att europeer ska köpa sin skit i EU inte någon annanstans"

Hahahhaha

Ut ur EU 2018 #SD2018


Går vi ur EU kanske vi får betala för varor från EU länder med
Citera
2018-08-20, 16:07
  #8659
Medlem
kickikotts avatar
Ja, det lär vi definitivt få :-( Dock så lär väl inte det hända närmaste åren. Däremot så lär det bli problem när UK lämnar, eftersom mycket av inomEuropeisk handel sker med just Storbritanien (bla pga språket, men även av andra orsaker)

Hela den här ide´n att som enda land i världen inte undanta lågvärdesförsändelser från förtullning är så jävla dum att man inte trodde att det kunde hända - inte ens i Kommunistlandet Sverige...men tyvärr kunde det hända :-( och tacka Miljöfascisterna för det!


Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Går vi ur EU kanske vi får betala för varor från EU länder med
Citera
2018-08-20, 19:39
  #8660
Medlem
tongzhis avatar
Någon som vet vem som ligger bakom det nya beslutet om direktiv till pashtunord? Måste ju finnas någon ansvarig.
Citera
2018-08-20, 19:55
  #8661
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickikott
Ja, det lär vi definitivt få :-( Dock så lär väl inte det hända närmaste åren. Däremot så lär det bli problem när UK lämnar, eftersom mycket av inomEuropeisk handel sker med just Storbritanien (bla pga språket, men även av andra orsaker)

Hela den här ide´n att som enda land i världen inte undanta lågvärdesförsändelser från förtullning är så jävla dum att man inte trodde att det kunde hända - inte ens i Kommunistlandet Sverige...men tyvärr kunde det hända :-( och tacka Miljöfascisterna för det!


Jag tackar fascisterna i SD att jag måste handla utomlands. Hade hellre handlat på stan, är inte ute efter köpa en telefonladdare för 15 kronor liksom
Citera
2018-08-20, 20:28
  #8662
Medlem
kickikotts avatar
Verkar vara något allvarligt fel på din tankeförmåga..

Jag har aldrig nämnt SD som något bättre än nuvarande regering, och vad SD har med
att du måste handla utomlands finns ju ingen vettig förklaring till!
Personligen tror jag inte något av nuvarande partier hade agerat annorlunda - det är inbyggt
i Svenska politikers tankesätt, oavsett partifärg.

Däremot så gar vi en journalistkår som har kraftig slagsida mot Miljörörelsen och som i det här fallet har fått för sig att världen kommer gå under om vanliga Svenskar får handla billigt från Kina...och därav har vi nu fått detta idiotbeslut!






Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jag tackar fascisterna i SD att jag måste handla utomlands. Hade hellre handlat på stan, är inte ute efter köpa en telefonladdare för 15 kronor liksom
__________________
Senast redigerad av kickikott 2018-08-20 kl. 20:31.
Citera
2018-08-20, 20:44
  #8663
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tongzhi
Någon som vet vem som ligger bakom det nya beslutet om direktiv till pashtunord? Måste ju finnas någon ansvarig.
Vilket nytt beslut?
Citera
2018-08-20, 21:39
  #8664
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vilket nytt beslut?
Jahdu einstein, kan det vara att ge postnord i uppdrag att administrera momsen som hela tråden handlar om eller vad tror du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback