Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 11:36
  #13837
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Svårt att se skillnad på Tjack eller frost som kan bildas i en frys... Om nu någon stampar in.

Det bästa är ett svalt utrymme utan solljus i en sluten påse där kan du förvara ditt Tjack.
Det bästa och säkraste stället att förvara tjacket är i ena egna blodcirkulation - allt annat är slöseri med tjack!
Citera
2018-08-19, 13:06
  #13838
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Amfetamin både frisätter dopamin och hämmar återupptaget av dopamin. Dopamin gör annat än att agera "belöningssystem".
Det var en 2 rader lång beskrivning för någon som inte förstår en fullständigt korrekt kemisk-biologisk förklaring.

Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
?

Lågt PH-värde i magsäcken försämrar upptaget av amfetamin om man äter det.
Lågt ph-värde är ekvivalent med sur miljö..
Citera
2018-08-19, 18:42
  #13839
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Det var en 2 rader lång beskrivning för någon som inte förstår en fullständigt korrekt kemisk-biologisk förklaring.
Jag fick ett väl godkänt betyg i kemi - så jag vet nog lite mer än dig.

Citat:
Lågt ph-värde är ekvivalent med sur miljö..
Nu är väl ekvivalent ett lite udda ordval men du har kanske rätt - på något sätt, eller? Du har inte förstått vad jag pratar om i alla fall. Magsäckens pH-värde ligger mellan 1,5 - 2,0. Blodets pH-värde ligger mellan 7,35 - 7,45. Vi oralt intag av amfetamin försvinner, om jag inte minns fel, 40 - 50% rent amfetamin ut i urinen. Ju lägre pH-värde i magsäcken desto högre förlust. En sur juice kommer därför enbart påverka upptaget av amfetamin vid oralt intag.

Något mer du undrar? Annars hänvisar jag dig till Wikipedia för vidare djupdykning. Eller just fan! Vem som helst kan ju skriva där så gör en Googlesökning i stället!
Citera
2018-08-19, 21:42
  #13840
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Jag fick ett väl godkänt betyg i kemi - så jag vet nog lite mer än dig.


Nu är väl ekvivalent ett lite udda ordval men du har kanske rätt - på något sätt, eller? Du har inte förstått vad jag pratar om i alla fall. Magsäckens pH-värde ligger mellan 1,5 - 2,0. Blodets pH-värde ligger mellan 7,35 - 7,45. Vi oralt intag av amfetamin försvinner, om jag inte minns fel, 40 - 50% rent amfetamin ut i urinen. Ju lägre pH-värde i magsäcken desto högre förlust. En sur juice kommer därför enbart påverka upptaget av amfetamin vid oralt intag.

Något mer du undrar? Annars hänvisar jag dig till Wikipedia för vidare djupdykning. Eller just fan! Vem som helst kan ju skriva där så gör en Googlesökning i stället!


Haha, fick du Väl godkänt i kemi jag gratulerar! Jag orkar inte slänga fram min FB-dase, men du kan ju fundera över mitt användarnamn... Ledsen för att krossa ditt uppblåsta ego, men nej, du vet inte mer om kemi än mig.




En sak fick du rätt på iaf, att amfetaminets effekt försämras om du dricker mycket / äter mycket sura saker. Fast det hade jag ju redan skrivit....
Citera
2018-08-19, 22:17
  #13841
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Haha, fick du Väl godkänt i kemi jag gratulerar!
Tackar!

Citat:
Jag orkar inte slänga fram min FB-dase,
Helt förståeligt med tanke på att du dragit fram den två gånger redan.

Citat:
men du kan ju fundera över mitt användarnamn...
Inget att fundera över, Michael Kelso. Glöm inte sätta på dig hjälmen innan du påbörjar nästa laboration.

Citat:
Ledsen för att krossa ditt uppblåsta ego
Oroa dig inte, mitt ego är stort nog och räcker till alla!

Citat:
men nej, du vet inte mer om kemi än mig.
Tveksamt - men jag hör dig.

Citat:
Varför slår du dig själv?

Citat:
En sak fick du rätt på iaf, att amfetaminets effekt försämras om du dricker mycket / äter mycket sura saker.
Vid oralt intag - som jag förklarade. En intravenös injektion kommer inte slå sämre för att du har druckit ett paket juice innan.

Citat:
Fast det hade jag ju redan skrivit....
Och du hade fel.


Tack för mig!

Med vänliga hälsningar Frans "Mumin" Lejonhjärta
Citera
2018-08-19, 23:30
  #13842
Medlem
Easter-Everywheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Det är först vid Skuggfolkets entré som Motörhead blir ett alternativ och funkar inte detta så är Little Richard det givna valet.
Funkar inte Motörhead så är det fel på tjacket. Vare sig Skuggfolket betalt entré eller inte.

Halvt On:t Mumin, diggar du Sabbath när du tagit vaket? Resonerar inte riktigt för en annan, även om man tycker att Fairies Wear Boots borde vara en nationalsång och glatt viftar armen efter en blandning av pilsner och jazztobak.
Citera
2018-08-19, 23:55
  #13843
Medlem
Easter-Everywheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Hur ligger det egentligen till med kletigt tjack? Om man lägger det på en tallrik och låter det torka, mister det potens då? Det låter ju väldigt konstigt i mina öron, men varför förvaras då kletigt tjack i frysen, i vissa fall till och med vakuumförpackat? Detta baseras på vad jag sett att vissa av mina vänner gör.

Om inte produkten förlorar potens eller på annat sätt tar skada så ser jag inte vitsen med att förvara det i frysen...
Det beror på vad du menar med "kletigt tjack".

Amfetamin finns i ett flertal former, däribland "Paste-Tjack". (Har brukat förväxlas med klet)
Det kan vara såpass blött att amfetaminet (som från början är av flytande-oljig form) inte hunnit, eller insisterar på att inte blanda sig med saltformen och blir därför svårhanterlig.
Man förvarar det alltså i frysen för att skapa en mer fast form som senare underlättar arbetet att få fram den torra grad av amfetamin som man eftersöker.

Mvh
Easter-Everywhere
Citera
2018-08-20, 15:19
  #13844
Medlem
ascHacks avatar
Hur fan löser man en middag hos svärföräldrarna ikväll? Blev givetvis påmind av flickvännen precis när man lagt sig ner i soffan med handkontrollen. Får knappt i mig vatten. Det kommer ju verka ytterst märkligt om jag småslickar på maten som dom har förberett hel dagen.

Att sjuka sig finns inte på kartan. Har redan ställt in tidigare och jag kan ju inte heller säga att vi tog en sväng om Burger King innan vi kom. Vad är era tips på att få det att verka som att man har aptit?
Citera
2018-08-20, 15:38
  #13845
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Hur fan löser man en middag hos svärföräldrarna ikväll? Blev givetvis påmind av flickvännen precis när man lagt sig ner i soffan med handkontrollen. Får knappt i mig vatten. Det kommer ju verka ytterst märkligt om jag småslickar på maten som dom har förberett hel dagen.

Att sjuka sig finns inte på kartan. Har redan ställt in tidigare och jag kan ju inte heller säga att vi tog en sväng om Burger King innan vi kom. Vad är era tips på att få det att verka som att man har aptit?
Äta.
Citera
2018-08-20, 16:01
  #13846
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Hur fan löser man en middag hos svärföräldrarna ikväll? Blev givetvis påmind av flickvännen precis när man lagt sig ner i soffan med handkontrollen. Får knappt i mig vatten. Det kommer ju verka ytterst märkligt om jag småslickar på maten som dom har förberett hel dagen.

Att sjuka sig finns inte på kartan. Har redan ställt in tidigare och jag kan ju inte heller säga att vi tog en sväng om Burger King innan vi kom. Vad är era tips på att få det att verka som att man har aptit?

Rök lite grann för att få upp aptiten, om du kan röka utan att se/bete dig märkbart stekt. Annars stå ut och ät, förbered dig genom att äta lite smått hela dagen. Mellanmål och sånt, ät något litet var och varannan timme för att vänja dig.
Citera
2018-08-20, 16:42
  #13847
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Äta.

Du kan ju alltid göra slut med tjejen också.
Citera
2018-08-20, 16:55
  #13848
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Hur fan löser man en middag hos svärföräldrarna ikväll? Blev givetvis påmind av flickvännen precis när man lagt sig ner i soffan med handkontrollen. Får knappt i mig vatten. Det kommer ju verka ytterst märkligt om jag småslickar på maten som dom har förberett hel dagen.

Att sjuka sig finns inte på kartan. Har redan ställt in tidigare och jag kan ju inte heller säga att vi tog en sväng om Burger King innan vi kom. Vad är era tips på att få det att verka som att man har aptit?


Lyrica / Benso brukar göra mig sugen på käk. Röka holk kan ju också fungera, men just på tjack brukar jag bli lite snurrig, speciellt om jag varit vaken över ett dygn.

Börja med att äta någon smörgås, kanske en banan någon timme efter det, precis som ovanstående skrev, töj ut magsäcken lite.

Annars kan du ju bara säga något sånthär när ni kommit dit; (svärföräldrar): "Hur är det med dig då ascHack" -"Jodå, det är helt okej, lite knepig i magen bara"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback