• 31 842 online
  • 1 184 483 medlemmar
  • 61 223 563 inlägg
2018-08-19, 08:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixt-Gordon
https://www.expressen.se/nyheter/sve...dad-i-spanien/

Lite långsökt men jag fick en vibb att det kan ha med det här att göra, dessutom faller ju åldrarna in ganska bra, bara vänta på mer info.
De gripna svenskarna är 20, 24 och 27 år . De misstänks för mord, mordförsök och olaga frihetsberövande.
Händelsen misstänks ha att göra med en knarkuppgörelse, uppger lokala medier.
Även jag fick samma tanke när det började snackas om "svenskar" i Malaga. Sambandet dit har ju redovisats tidigare i tråden.

Citat:
Tre svenskar sitter gripna – efter att de försökt fly till Marocko.
Vet man om någon tidigare i tråden har någon förbindelse med Marocko?
Citera
2018-08-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jo det är säkert så,,men själva grejen med reportaget var ju också att denna grupp med pengar sällan eller aldrig granskas, de kan sysselsätta sig med allt möjlit o visslande gå på gatan, medan boende i Nydala, Lindängen etc. ständigt omskrivs o granskas..
Men skrämmande att det är så utbrett - enligt min mening är droger 99,9% dåligt. Den lilla procent som är bra är naturdroger

Nu är det väl så att de brukare som utpekas i reportaget knappast utgör en fara för sin omgivning på samma sätt som försäljarna. Därav faller det sig ganska naturligt att polisen prioriterar försäljningen.
Citera
2018-08-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Nu är det väl så att de brukare som utpekas i reportaget knappast utgör en fara för sin omgivning på samma sätt som försäljarna. Därav faller det sig ganska naturligt att polisen prioriterar försäljningen.
Jag tycker de utgör en fara på ett sätt, genom sitt osolidariska sätt, tänker mest på sig själv o inte CAD deras handlingar har för konsekvenser..ska jag vara ärlig får man mer hjälp ex på bussen, bära etc av unga invandrarkillar än svenska brats..
Citera