• 29 538 online
  • 1 184 075 medlemmar
  • 61 197 286 inlägg
Igår, 13:25
Moderator
^Eazs avatar
OT Tjafsande raderat, skärpning, låt det handla om Wow - Classic.
/Mod
Citera
Igår, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Folk lever i en önskebubbla besatta av nostalgi. Jag är så pass vuxen nu att jag förstår att Vanilla kommer aldrig vara detsamma, det har skett lite teknologiska framfarter som gör att det inte är så attraktivt att som paladin slå en gång var 5 sekund med sin spell. Folk kommer tröttna illa kvickt på mekaniker, långsamheten och allt ni tar för givet. För att inte nämna alla sidor som printar ut exakt vad som är bäst, Gear , talents m.m. förr var det mystik.

Fast man visste exakt vad som var bäst när man raidade, thottbot fanns liksom. Spela inte paladin då om det är så illa, eller så spelar du healer som det helt enkelt var tänkt på den tiden.
Däremot kommer spelet inte vara detsamma av helt andra anledningar, framförallt nostalgi. Att man har clearat naxx i wotlk alldeles för många gånger gör instancen ganska tråkig.
Sen så var ju en stor del av charmen att ha fetare gear än sina vänner och äga folk i bgs.
Men den största grejen för mig är helt klart farmning, vill inte ens tänka på hur många timmar man spenderat att farma guld och jag är alldeles för gammal för att farma mobs i tyrs hand i dagar
Citera
Igår, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Snark. Jag har raidat på privat och retail, däremot inte lika mycket på privata servers.

Vilken server och vilken guild? Både retail och privatserver.

Citat:
Folk lever i en önskebubbla besatta av nostalgi. Jag är så pass vuxen nu att jag förstår att Vanilla kommer aldrig vara detsamma, det har skett lite teknologiska framfarter som gör att det inte är så attraktivt att som paladin slå en gång var 5 sekund med sin spell. Folk kommer tröttna illa kvickt på mekaniker, långsamheten och allt ni tar för givet. För att inte nämna alla sidor som printar ut exakt vad som är bäst, Gear , talents m.m. förr var det mystik.

Du vet inte hur populärt det är med privatservers och hur många av dem som provar som faktiskt stannar för att de tycker om spelet.
Citera
Igår, 14:21
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Helt sant, det suger rätt hårt.

Fast nu gör man ju inte en paladin för att man tycker det är roligt att bara stå och slå, utan snarare för att man tycker om att heala i end-game PvE eller PvP. I just PVP är paladin faktiskt ritkigt rolig som healer, en av de roligare klasserna.

Sen har väl ret sin charm om man vill lalla runt och world-pvpa lite också.

Att fokusera på den tröttaste klassen när det kommer till levelbiten för sedan avfärda hela spelet är rätt efterblivet.

Och ja, visst har spelet rört sig framåt, men hör och häpna: alla tycker inte spelet har rört sig i rätt riktning utan fördrar hur det var förr.

Känns tveksamt att det är nostalgi som har fått mig att levla runt 10 60s sedan Nost (då jag började med privatservrar). Det som fått mig att fortsätta spela är snarare att man lär sig nya knep hela tiden, communityt som finns runt dessa servrar och bantern som förekommer i worldchat, tradechat, reddit osv.

Folk brukar ofta avfärda lvling som tråkigt men personligen har jag märkt att leveling och pre-bis farmandet är bland det mest givande då det är under den här perioden du hittar nya vänner, bygger upp guilds från grunden och serverns community tar form.

Sen vidare har vi Un'goro Crater-krigen, rankandet, speedrunsen m.m.

Inget av detta har med nostalgi att göra. Nostalgi var anledning till att jag bestämde mig för att börja på vanilla privateservers men jag stannade av helt andra anledningar.

Personligen har jag inget hat mot retail, däremot passar inte stuket på spelet mig längre. Det krävs mer än svåra raids för att få mig att fastna. Något jag tycker retail saknar, dessvärre.
Det är det där med communityt som jag tycker retail inte lyckas fånga lika väl och därför kommer jag inte ens prova BfA.

Försökte få med några polare att testa BfA då jag pga tidsbrist ej har tid för Northdale längre och tänkte att det skulle vara skoj att dra ihop något casual med några vänner. Pallar inte börja helt solo då man inte hittar sin plats och hundratals nya kompisar som man gör i vanilla.

Mina 2 ören iaf, som jag delat med mig av ett par gånger längre bak i tråden
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME Igår kl. 14:24.
Citera
Igår, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME

Inget av detta har med nostalgi att göra. Nostalgi var anledning till att jag bestämde mig för att börja på vanilla privateservers men jag stannade av helt andra anledningar.

D

Jag har provat lite på private, mest för att känna om känslan finns kvar och det gör den. Vanilla är fortfarande kul. Riktigt kul och jag tror man har en god chans för en omstart med en ny generation woware.

Apropå nostalgi. Barrens soundtrack. Fan, när jag hamnade där. Den darrande hettan. Ljuden, musiken.
X-roads.
När jag dör, så vill jag bli begraven i barrens.

Ed:
https://youtu.be/YONdeDeSgrQ
Citera
Igår, 16:49
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Apropå nostalgi. Barrens soundtrack. Fan, när jag hamnade där. Den darrande hettan. Ljuden, musiken.
X-roads.
När jag dör, så vill jag bli begraven i barrens.

Ed:
https://youtu.be/YONdeDeSgrQ
Fyller på med nostalgi:

Exploration the movie
https://youtu.be/UWMz7-7SGlo
Film som visade osläppt content (bwl, emerald dream, hellfire peninsula osv osv). Filmen blev borttagen från warcraftmovies.com på blizzards begäran. Karaktären har på sig rogues t2 innan model uppdateringen, bara den gearen i sig är nostalgi.

Nogg-aholic the movie:
https://youtu.be/UDQyEe06Q-M
Samma skapare, den här gången har han på sig nya t2 men när filmen släpptes hade inte ens uppdateringen kommit. Samma slags film att han visar osedda ställen. Dom här filmerna gjordes då Wall walking inte var borttaget än.
Citera
Igår, 17:06
Medlem
tinybitss avatar
Har inte följt med sedan typ ett år tillbaka då det var så mycket drama om elysium. Var spelar folk nuförtiden eller är det nån ny server på horisonten den närmaste tiden? Är egentligen bara sugen på leveling, men gärna utan att alla springer omkring i endgame gear.

Kanske blev placerat i fel tråd detta. Sorry!
Senast redigerad av tinybits Igår kl. 17:09.
Citera
Igår, 20:56
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Har inte följt med sedan typ ett år tillbaka då det var så mycket drama om elysium. Var spelar folk nuförtiden eller är det nån ny server på horisonten den närmaste tiden? Är egentligen bara sugen på leveling, men gärna utan att alla springer omkring i endgame gear.

Light's Hope senaste realm Northdale är det som gäller just nu.
Själv kan jag tycka att det är OK att diskutera classic servrar i den här tråden innan blizzard själva faktiskt har släppt sina egna servrar.
Citera
Idag, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits

Vad var det för drama kring Elysium? Har precis börjat lira på classic servrar så är inte särskilt insatt
Citera
Idag, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alinnyte
Vad var det för drama kring Elysium? Har precis börjat lira på classic servrar så är inte särskilt insatt

De har blivit "kuppade" två-tre gånger för att ägarna har sålt guld, karaktärer och loot. Nuvarande ägare är också känd för att ha sålt guld. Servern har ju blivit nedtagen internt några gånger i samband med att GMs har gått rogue och sparat databasen inklusive karaktärer och startar upp igen, så folk har trott att deras karaktärer och gått förlorade några gånger. Väldigt mycket drama och sällan tråkiga perioder, kan man uttrycka det.
Citera