Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-01, 17:44
  #301
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
Vad är det här? Ogräs eller cannabis?

https://imgur.com/a/yyL1vsy
OGRÄS
Citera
2018-08-01, 17:56
  #302
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Lade in några första Juni , detta är första gången totalt 3 st . Har varken gödslat eller vattnat (nära vattendrag) grävde ett hål och sänkte en halvsäck jord högg med spaden omkring och drog och jag bestämde mig för att dra dit om två månader vilket jag också gjorde. Fy fan vilken terräng jag hade markerat ett träd med röd julklapps tråd längst ner. Kom dit och allt såg helt annorlunda ut med massa brännässlor hallon buskar började gå in dit jag ramlade in i skiten vricka handen brände mig som fan på nässlorna kryllade av flugor och myggor. Efter kanske 150 m i den svåra terrängen ser jag trädet . Jag tänker hur fan ska jag hitta skiten ens. När jag närmar mig trädet tycker jag mig känna en WEED lukt ( tänke nu inbillar jag mig)

Jag såg röda tråden och tittade på platsen där dem skulle står tänkte fy fan gick hit i onödan men sen såg jag detta :

https://imgur.com/a/ZEvdsP0

Blev såklart glad funderar bara på att dra dit igen med booster och näring sen får d vara till September !
Citera
2018-08-01, 19:50
  #303
Medlem
https://imgur.com/a/cWGtGja Imorgon tänkte jag skörda några.. Fyra plantor blev ofotograferade btw. Stinker mycket och ser bra ut
Citera
2018-08-05, 13:29
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svetsarihopsverige
Behöver tips på hur fasen man ska få bort alla dessa rådjur! så rädd att dom äter utt mina plantor när det väl är dags ungefär 3 stycken i området är alldeles för mycket men nu är det ju försent att flytta.

också en liten extra fråga! myror är inte dåligt för plantan va? blivit nått jäkla bo vid plantorna :P hört att det kan vara bra då dom jagar bort andra skit insekter men inte säker så varför inte fråga
Jag är lite nyfiken, hur går det för dig svetsarihopsverige?
Citera
2018-08-08, 11:23
  #305
Medlem
Buuddss https://imgur.com/zGSlLYw
Citera
2018-08-09, 09:45
  #306
Medlem
SkunkenIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedyboy
Buuddss https://imgur.com/zGSlLYw


Grym top-cola du kommer få där!
Vad är det för strain?
Lite svårt att se från bilden, hur länge är det kvar?
Citera
2018-08-12, 12:39
  #307
Medlem
En fråga, strainen jag köpte stod de 7 veckor på, är de 7 veckor i blom då eller är de 7 veckor från ja plantera fröet? Hur vet man när man kan skörda, några tecken ja kan använda mig av?
Citera
2018-08-12, 13:09
  #308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellzor
En fråga, strainen jag köpte stod de 7 veckor på, är de 7 veckor i blom då eller är de 7 veckor från ja plantera fröet? Hur vet man när man kan skörda, några tecken ja kan använda mig av?
Om det är autoblommande brukar det vara från när fröet kläcks, är det vanliga är det från dom börjar blomma. På autos står det ibland båda delarna, tex 7 veckor blom och 9 veckor totalt.

Säkraste sättet att se om dom är klara att skördas är att undersöka trichomerna med en lupp. Du hittar massor med guider för hur man gör om du googlar lite.
Citera
2018-08-12, 14:15
  #309
Medlem
tomatkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellzor
En fråga, strainen jag köpte stod de 7 veckor på, är de 7 veckor i blom då eller är de 7 veckor från ja plantera fröet? Hur vet man när man kan skörda, några tecken ja kan använda mig av?

Garanterat inte från frö i alla fall,och även i blom får ta det med en nypa salt....sällan dom är klara på den tiden fröföretagen anger.
Citera
2018-08-16, 20:35
  #310
Medlem
kames avatar
har sökt men svårt att hitta något vettigt svar på gödning vid blom på utomhusodling.

Har några autos och ett par earlies i blandat p jord och gödsel.

Autos har fått fina buds kan tänka mig skörd om 1-2 veckor. Mina earlies är korta men väldigt breda, blommor men inga stora buds än. Kan tänka mig skörd i mitten september/tidigt oktober.

Funderar på om man ska slänga på lite hönsskit eller annan näring? Men kan inte hitta nånstans hur mycket man ska använda sig av, hur ofta. Alternativt har jag läst att man kan vattna med urin/vatten 1/10.
Citera
2018-08-16, 22:13
  #311
Medlem
SkunkenIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kame
har sökt men svårt att hitta något vettigt svar på gödning vid blom på utomhusodling.

Har några autos och ett par earlies i blandat p jord och gödsel.

Autos har fått fina buds kan tänka mig skörd om 1-2 veckor. Mina earlies är korta men väldigt breda, blommor men inga stora buds än. Kan tänka mig skörd i mitten september/tidigt oktober.

Funderar på om man ska slänga på lite hönsskit eller annan näring? Men kan inte hitta nånstans hur mycket man ska använda sig av, hur ofta. Alternativt har jag läst att man kan vattna med urin/vatten 1/10.

Du kan toppfeeda med ett lager gödsel eller nå ovan jord runt stammen. Aldrig gjorde det själv, men misstänker att det är bättre att göra det i tidig blom.
Tycker du ska leta upp en flytande näring lutad åt PK hållet typ 0-1-2, 1-2-3 eller 1-3-2. Eller något liknande.
Då slipper du fundera över flush sen innan skörd, sluta bara ge näring 2-3 veckor innan.

Ge inte dina autos någon mer näring nu ifall du hade planerat det.
Citera
2018-09-06, 08:03
  #312
Medlem
ugursuzs avatar
Varför blir det inga buds på mina autos? Borde de inte komma nu snart. Jag planterade ut mina blomster i maj. Men bara blad och små skott i bladvecken.


kan någon beskriva hur ni gör med torkning och kurering sen när det är dags?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback