Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 11:13
  #253
Avstängd
Någon som har en lista som som kan tala om vilka leverantörer som har catch up funktion. Vet att Worlds har det. Gen är jag tveksam till. Någon ?
2018-08-15, 11:15
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Magen stödjer inspelning. Dock är det leverantören som bestämmer om du får spela in eller inte.
👇

Oh fan...?
Det hade jag inte en susning om att det låg på leverantörens bord att ha makt över detta!
För mig blir det ytterligare en faktor jag måste ta med när jag väljer leverantör.
2018-08-15, 11:17
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxtox75
Någon som har en lista som som kan tala om vilka leverantörer som har catch up funktion. Vet att Worlds har det. Gen är jag tveksam till. Någon ?

Vad innebär "catch up" i dessa sammanhang?
Är det samma sak som att spela in program via hdd/NAS?
2018-08-15, 11:18
  #256
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Oh fan...?
Det hade jag inte en susning om att det låg på leverantörens bord att ha makt över detta!
För mig blir det ytterligare en faktor jag måste ta med när jag väljer leverantör.
Då får du räkna med att hitta en utländsk leverantöe där servrarna ligger långt bort med sämre peering. Vet ingen som stödjer inspelning för nordiska kanaler. Rätta mig gärna någon. Dock finns catchup.
2018-08-15, 11:19
  #257
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Vad innebär "catch up" i dessa sammanhang?
Är det samma sak som att spela in program via hdd/NAS?
Det är som ondemand. Att leverantören sparar alla program på sin server så du bara kan ”spola tillbaka”.
2018-08-16, 05:40
  #258
Medlem
janwindahls avatar
Vänligen läs moderatormeddelandet som dyker upp när man postar i tråden!! Dom senaste dagarna har det varit en del reklam i tråden. Fortsätt så ifall ni vill att även denna tråden ska låsas.
/Mod
2018-08-16, 08:55
  #259
Medlem
Då får vi foga oss efter regelverket och jag efterlyser istället en sajt som jag såg för något år sedan med de allra flesta IPTV leverantörer listade i en lååång tabell där man kunde utläsa både pros och cons.
Är det någon vänlig själ som vet vilken sajt jag far efter och kan bistå med en länk?

Tack på förhand!
2018-08-16, 09:01
  #260
Medlem
Passar också på att ställa en mjukvaru-relaterad fråga till.
Jag har en god vän som redan är igång med IPTV (dessvärre med en lev som inte redan lever upp till förväntningarna men det är en annan sak) och han kör på en MAG254 dvs lillebrodern till den jag införskaffat; MAG256.
Hans box - och så även min misstänker jag - har den egenheten att när man vill titta på en film som finns i VOD utbudet så räcker inte rull-listan till när man ska välja subs.
Han ser de första 15-20 språken han kan välja men listan snurrar inte vidare utan han får i blindo försöka trycka sig fram tills han hittar sv subs och således pröva sig fram tills han hittar rätt.
Sv subs kommer såklart långt ner på listan som inte scrollar.

Om jag lyckades göra problemet förståligt - hur åtgärdar man detta?
Är det någon som förstår vad jag menar och har en bra lösning?
2018-08-16, 09:59
  #261
Medlem
Är hyfsad ny på IPTV. Försökte läsa mig till så mycket som möjligt i förra tråden.
Någon som har någon erfarenhet med IPTV på en Apple TV? Flyter det på någorlunda smärtfritt?
Hade gärna velat köra allting via en VPN, och det enda jag kan googla mig fram är att jag behöver sätta upp VPN i min router.
Apple är inte förtjusta att kryptera trafiken från en AppleTV.
2018-08-16, 18:26
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Pro versionen är utan reklam stämmer, jag kör själv iptv extreme på min Nvidia Shield

Hej
Jag undrar om man kan använda en 3:dje parts fjärrkontroll eller tangentbord på
Nvidia Shield och iptvExtreme Pro appen ?

Familjen vill ha en "vanlig fjärrkontroll" där det helst är siffror på kontrollen.
Alltså när man trycker på knapp 1 så kommer man till svt1, knapp 4=tv4. (om man nu kan göra
en egen kanal lista/sortera i iptvextreme appen med World)
2018-08-16, 18:31
  #263
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 680102
Hej
Jag undrar om man kan använda en 3:dje parts fjärrkontroll eller tangentbord på
Nvidia Shield och iptvExtreme Pro appen ?

Familjen vill ha en "vanlig fjärrkontroll" där det helst är siffror på kontrollen.
Alltså när man trycker på knapp 1 så kommer man till svt1, knapp 4=tv4. (om man nu kan göra
en egen kanal lista/sortera i iptvextreme appen med World)

Yes, Nvidia Shield, den stora utgåvan följer det väl med en "riktigt fjärr"? Då ska det gå att trycka 1 för SVT 1 FHD (Yes, IPTV har full-hd inte bara 720p

Iaf jag är hyfsat insatt i IPTV och testat hela sommaren så nu kan jag en del Men vettifan om vi kan snacka om det för andra tråden stängdes ner.

Både testat med software MAG's och m3u-filer båda på min Smart-tv och Amazon TV Stick (2nd gen)
2018-08-16, 18:46
  #264
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omgpsr
Är hyfsad ny på IPTV. Försökte läsa mig till så mycket som möjligt i förra tråden.
Någon som har någon erfarenhet med IPTV på en Apple TV? Flyter det på någorlunda smärtfritt?
Hade gärna velat köra allting via en VPN, och det enda jag kan googla mig fram är att jag behöver sätta upp VPN i min router.
Apple är inte förtjusta att kryptera trafiken från en AppleTV.

Jag har ingen A-TV själv men ja det fungerar bra.

"MrMC media center för AppleTV (gen 4)" heter appen, det är ju Apple så utbudet är sådär, rekommendera isf något annat, typ en billigare android-sticka. Om det flyter? Apple-TV har ingen problem att hantera trafiken men frågan är om din provider gör det? Undviker att prata om providers...

De flesta providers tillåter VPN men rekommenderar det inte pga bandbredd.... eller ja, dom orkar inte ge dig support om du använder VPN om du upplever "buffering..."

10mbit internet är minimum för att ens fundera på IPTV...
__________________
Senast redigerad av eggshells 2018-08-16 kl. 18:48.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback