Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
"There will be blood- an Omen for Nemo".
haha omen blir nemo baklänges. Vilcken titel!

Fan vad duktiga vi är.
Tror Madsen får passa sig på kåken. Fallets enorma exponering i media är inte till hans fördel. Vargarna ventar nog på honom nu....
"There will be blood - an Omen for Nemo". Wow, nu blir jag riktigt imponerad, otroligt att du kunde lägga märke till att Omen blir Nemo baklänges! Hade du inte sett det så hade denna otroligt passande tillfällighet(?) gått oss alla förbi
Nu har du också övertygat mig om att mina tankar om just den filmtiteln och det jag skrev om ett omen, inte var någon tillfällighet.
There Will Be Blood
Ja, Madsen var känd i Danmark redan innan mordet och nu är han
Mega-Ökänd. Det bådar inte gott för hans välbefinnande i fängelset. Som "lök på laxen"(för fejk-kaptenen) så har han hybris och är extremt stor i käften. Dessa faktorer tillsammans gör att man kan minimera riskerna för att han ska kunna känna något lugn och något välbefinnande alls. Som han bäddat får han ligga och han ligger jävligt pyrt till. Nog väntar blodtörstiga vargar på honom nu, allt annat vore förvånande.
Vargarna känner vittring ett byte som hamnat utanför sin flock och därmed är försvarslös.
Nästan som när han själv kände vittring av lämpliga, försvarslösa offer. Jag använder plural då jag känner mig fullständigt övertygat om att det finns fler offer än Kim.
Apropå vargarna som väntar på Madsen i fängelset. Här är ett fint exemplar:
https://www.youtube.com/watch?v=akMDvmjjWtw

Valde en norsk varg vars ylande jag gillar, som tack för din fulländade komplettering av filmtiteln om Madsens framtid -
"There will be blood - an Omen for Nemo"