Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 20:35
  #2989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Alla tre verkar vara unga smågangsters av typen "Fucked for life". Dessa tjänar så klart något helt enormt på Sveriges tandlösa svaga straffskalor, de är inte rädda, går gärna i grupp och hotar med vapen, fega men farliga. De har ingenting annat i livet som driver dem än gemenskapen med gänget, brudar, droger och kriminaliteten.

Tragiskt men Sverige har helt klart enorma problem att hantera ung kriminalitet. Det gäller inte bara invandrare, gå på vilken fotbollsmatch som helst så får ni se den svenska motsvarigheten i full aktion.
Lugn nu. Det är en jävla skillnad på att sälja kilovis med knark, döda oskyldiga med handgranat, smuggla vapen och att slå någon som hejar på ett annat lag. Inget av sakerna är bra såklart, men jag vet vilket jag tycker är viktigast att få bort. Sen så är det inte direkt 0% invandrare bland bråkiga supportrar om du trodde det. Malmös värsta är i princip uteslutande afa också.

Men visst, skyll på dom vita du.
Citera
2018-08-15, 20:36
  #2990
Medlem
LadyRavenDie09s avatar
https://twitter.com/C_Westling

En av de misstänkta?
På senaste inlägget alltså...
Citera
2018-08-15, 20:37
  #2991
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Vad gäller lag och ordning generellt så har det endast seglat upp nu inför valrörelsen. Hårdare straff har varit mer eller mindre stendöd som fråga i minst 20 år. Tvärtom har regeringar och domstolar närmast slagit knut på sig själva för att utdöma så låga straff som möjligt och hämma polisens arbete. Jag har önskat hårdare tag mycket länge, så om något är det politikerna som börjat följa mig, inte tvärtom.


Självklart ska man kunna diskutera även detta. Som jag ser det är det dock inte en huvudorsak till laglösheten i dessa förorter. Ponera att detta är en hämndaktion för drogbeslag; skulle langarna applådera om marijuana legaliserades och såldes på Systembolaget? Knappast, de skulle väl i så fall bränna ännu fler bilar eftersom bolaget stjäl deras inkomst. Och skulle stenkastning mot blåljuspersonal upphöra? Antagligen inte. Alltså behöver vi ändå ta till hårdare tag för att kväsa dessa våldsverkare.

Det går inte att komma runt problemet att svensk polis idag är lika slagkraftig som en gammal benskör kärring.


Skulle mina ungar vara såna sabla jubelåsnor att de köper droger så kan de gott ta riskerna.

Dåliga personer hade inte längre kunnat konkurrera på marknaden. Driftiga personer med passion hade kunnat sysselsätta ett helt samhälle. Istället tycker såna som du att man ska sätta miljoner svenskar utanför samhället och istället ta hårdare tag

Att du tror att endast jubelåsnor konsumerar droger... Ja, jag behöver inte ens kommentera det.
Citera
2018-08-15, 20:39
  #2992
Medlem
Vart på facebook kan man se den ursprungliga videon från dessa bränder i Frölunda
Citera
2018-08-15, 20:39
  #2993
Medlem
Profanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Kanske bättre söka reda på GM än random vänstermänniska SVT lyckades gräva fram?

Sant, men ändå, stå där som hon gjorde & beklagar sig med vänstertårar plus en teatralisk handmanöver som avslut säger mycket om hennes världsuppfattning & verklighetsuppfattning
Citera
2018-08-15, 20:40
  #2994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyRavenDie09
https://twitter.com/C_Westling

En av de misstänkta?
På senaste inlägget alltså...

Iranier. Vad förvånad man blir.
Citera
2018-08-15, 20:41
  #2995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Från GPs låsta artikel om de 3 gripna, om det nu inte redan delats. Även om de bara är misstänkta låter deras kriminella bana på en nivå där de borde vara fullt kapabla att utföra den här typen av aktioner. För mig i alla fall.

Men jag är ingen expert, kriminella invandrare kanske inte klarar av sådant här hur mycket de än tränar på det. De är ju inte direkt som proffsen alá högerextremister eller alla terrorister som Putin eller IS skickar till Sverige... Mycket till straff verkar buspojkarna inte heller ha fått, oavsett om de nu har lekt bilbrännare eller inte.

”Tre unga män i åldrar mellan 18 och 20 år är anhållna misstänkta för bilbränderna i Frölunda. Alla tre är nyligen dömda: narkotikabrott, grovt vapenbrott, grov misshandel, rån.

– Det är våra gubbar allihopa som är inblandade i detta; de vanliga narkotikaförsäljarna runt torget, säger en polis i Frölunda.

Den misstänkte 18-åringen har gripits i Turkiet, på begäran av svensk polis. Vid middagstid på onsdagen hade Göteborgspolisen ännu inte fått något besked att planet med 18-åringen ombord lyft mot Sverige.

18-åringen har en lång historia av kontakter med polis och socialtjänst sedan 13-årsåldern. Strax före sin 16-årsdag dömdes han för att ha rånat en jämnårig på dennes moped.

I juni ifjol döms ynglingen för en rad brott som han begått mellan februari och november 2016. Det gäller personrån, ringa narkotikabrott, övergrepp i rättssak två fall av misshandel samt en grov misshandel där han knivskar en jämnårig flicka.

Påföljden för detta skulle "i vart fall" blivit fängelse i två år och tre månader, om han varit vuxen. Men eftersom han när domen föll bara var 17, blir straffet fortsatt ungdomsvård.

Skarpladdad pistol i bilen
Under tisdagen greps och anhölls två unga män, 19 och 20 år gamla, som också de är misstänkta för mordbränderna i Frölunda under måndagskvällen.

19-åringen dömdes i november i fjol av tingsrätten till fängelse i två månader för grovt vapenbrott. Han hade i maj i fjol kört en bil i vilken det låg en skarpladdad pistol.

Tio dagar efter domen blev 19-åringen gripen när han satt i en bil tillsamman med två andra unga män. I bilen fanns stöldgods från ett inbrott på Coop i Mölnlycke. Domen, i maj i år, blir skyddstillsyn för försök till stöld.

Den 20-årige anhållne mannen har den kortaste rättshistoriken av de tre. Han är enbart dömd, för en knapp månad sedan, för ett ringa narkotikabrott.”

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...6mda-1.7692975
Har med 99 % säkerhet lyckats lexbase:a fram två av gärningsmännen.

Den s.k. 19-åringen heter Alan Hussen och bor på Pianogatan 34 i Västra Frölunda.
Domen om stöldförsöket på Coop Mölnlycke: Göteborgs TR, B 15032-17
Domen om grovt vapenbrott: Göteborgs TR, B 6352-17

Den s.k. 18-åringen heter Mohannad Ali Easar. Adressen var ett SIS-hem, hans föräldrar Sabiha Daway och Ali Easar Abid bor dock på Mandolingatan 41 i Västra Frölunda.
Domen om rån, övergrepp i rättssak, misshandlar m.m: Göteborgs TR, B 1978-16.
Hittar inte brottmålsdomen om mopedrånet. Händelsen återges emellertid i domen där Mohannad Ali Easar blir LVU:ad: Göteborgs FR, 12289-16.
Citera
2018-08-15, 20:43
  #2996
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Inte ofta jag gör inlägg här men nu måste jag bara.

Jag bevittnade attackerna i Frölunda och följde även efter ett gäng. Dessa var INTE småpojkar utan vuxna män i 30-40års åldern.

Dessa personer var inte heller araber utan min högst amatörmässiga bedömning utifrån språk och utseende var att dom var Ryssar eller i alla fall slaver.

Efter en stund strålade dock några yngre förmågor samman med dessa herrar som verkade leda (eller leda genom exempel).

Detta har jag rapporterat, jag tog säkert 50 bilder på personerna också.

Jag har sett filmerna och på kroppsspråk, kroppsbyggnad och de glada tillropen bedömer jag att du ljuger, det var unga killar mellan 15-25 år och språket var vanlig förortssvenska blandat med jalla-jalla och Allah.... övertyga mig!
Citera
2018-08-15, 20:44
  #2997
Medlem
Larasofts avatar
Svårt att släppa politiskt syfte och Putin. Varför avfärdar polisen det så snabbt. I så fall måste utredningen vara i princip klar. Rekord med hänsyn till antalet gärningsmän.
Citera
2018-08-15, 20:46
  #2998
Medlem
Vänta nu, fattar jag rätt att det inte är Spetsnaz som låg bakom den enormt organiserade och militäriskt disciplinerade aktionen?
Hade vänstertrollen och Lars Wilderäng fel alltså?

För att va seriös, en idiot på IQ 70 såg att det inte va Spetsnaz. Ni som trodde det, känn er träffade. Jag bjuder på den!
Citera
2018-08-15, 20:47
  #2999
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Riktigt så är det inte. Jag har själv bott i ett "nogo" område men det är inte direkt vaktposter man måste ta sig förbi. En klar majoritet som rör sig där är människor som inte är kriminella och deras bekanta. Många bidragstagare och dagdrivare såklart, men inte att de springer runt med vapen eller säljer knark.

Det skrev jag inte heller men om att du vill något eller att dom läser dig som avvikande så kan jag garantera att du blir uppvaktad på det sättet som är brukligt att någon kommer fram och börjar hålla ett typ av förhör.
Vet av egen erfarenhet ifrån den tiden jag hade tvingande ärenden till no go zon och vart tagen för en polis (span) bara för det att jag rastade hunden och var ovanligt orädd och hyfsat vältränad och snaggad.
Hade jag bara gått igenom området så skiter dom i det och jag såg också att man höll uppsikt ur två lägenheter på yttergaveln mot infart och tänkte jaha där ser man och ut kom dom att jag upplevde så mycket mer under min vistelse så att jag vet helt säkert hur som det ligger till.

Det råder omvänd apartheid i dessa områden, får man av någon anledning ögat på sig så flyttar man därifrån, svennar är inte välkomna men att rena dumsvennar och brukare får vara kvar som ett alibi över att området är ok, bara en liten klick som förstör osv.

Se på polisen, dom kommer ingen vart med att snacka med folket i no go.


Att det här "Maidan" gänget kunde komma in och härja fritt kan bara bero på två saker:
1. Att det var godkänt.
2. En stor verkstad med en noggrann planering och spaning
Citera
2018-08-15, 20:47
  #3000
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusl1984
Har vi inte kommit ifrån den konspirationsteorin än?
Det är ungdomsgäng som levererade kaos för att dom är arga på världen och sin tillvaro.
Den ena stack till Turkiet och gömde sig och blev tagen av turkisk polis för att sen vädja om att få bli hemskickad till svensk polis istället...
Sluta sprid lögner du inte har bevis på bara för att det är valår.
Visa mig nåt bevis som tyder på att du har rätt så sprider jag gladeligen bevisen med dig.

Sluta ljuga själv om att den som stack till Turkiet vädjade om att få komma hem. Det var tvärtom polisen som sett till att han inte fick komma in i landet och bad turkiska polisen att skicka tillbaka nassen till Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback