Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 11:33
  #109
Medlem
Jag bara tvivlar. Hela tiden. Igår hade vi jättemysigt och han sa att han mådde så bra med mig. Han lagade middag och jag fick med mig goda matlådor som vanligt. Som vanligt blev han försenad till jobbet för han inte kunde slita sig och som vanligt sa han ”vi hörs och ses senare idag”.

Ändå tvivlar jag. Jag brukar skämta om att det är ett hotell hos honom. Då sa han imorse ”vad gör du om det här hotellet stänger snart då” och lite kaxigt svarade jag haha inget your loss men innerst inne blev jag orolig för vad han menade med det. Trots att vi bland annat ska på spa på fredag. Jag kan inte släppa tanken att det här kommer ta slut vilken dag som helst och då går jag och mår dåligt över det.
Citera
2018-08-15, 13:51
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Jag bara tvivlar. Hela tiden. Igår hade vi jättemysigt och han sa att han mådde så bra med mig. Han lagade middag och jag fick med mig goda matlådor som vanligt. Som vanligt blev han försenad till jobbet för han inte kunde slita sig och som vanligt sa han ”vi hörs och ses senare idag”.

Ändå tvivlar jag. Jag brukar skämta om att det är ett hotell hos honom. Då sa han imorse ”vad gör du om det här hotellet stänger snart då” och lite kaxigt svarade jag haha inget your loss men innerst inne blev jag orolig för vad han menade med det. Trots att vi bland annat ska på spa på fredag. Jag kan inte släppa tanken att det här kommer ta slut vilken dag som helst och då går jag och mår dåligt över det.
Du är orolig för att du ska behöva dina egna matlådor. Killen börjar, med all rätt, visa sin bitterhet över att du inte ger tillbaka tillräckligt mycket, emotionellt.
Citera
2018-08-15, 14:40
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IEndLives
Du är orolig för att du ska behöva dina egna matlådor. Killen börjar, med all rätt, visa sin bitterhet över att du inte ger tillbaka tillräckligt mycket, emotionellt.

Idag frågade han om han behövde testa sig och jag sa nja det tror jag inte och då sa han vad menar du med ”nja” har du varit med någon annan? Jag sa att jag inte hade det. Så det var väl ett litet steg framåt. Plus att jag har lingonveckan nu och frågade lite skämtsamt om man var välkommen ändå och han blev nästan lite irriterad och sa att det förstår du väl att du alltid är. Vi skriver med varandra konstant när vi inte är med varandra så det är väl också en grej. Går man in i hans badrum så ser man ju garanterat att en tjej sover där ofta eftersom hälften av hygienartiklarna är mina och att jag faktiskt har ena nyckeln även nu när han inte är bortrest längre.

Vet inte hur mycket mer jag kan ge tillbaka emotionellt än vad jag faktiskt redan gör när jag är där. Vi är ju båda väldigt fysiska med varandra.
Citera
2018-08-16, 20:44
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Jag bara tvivlar. Hela tiden. Igår hade vi jättemysigt och han sa att han mådde så bra med mig. Han lagade middag och jag fick med mig goda matlådor som vanligt. Som vanligt blev han försenad till jobbet för han inte kunde slita sig och som vanligt sa han ”vi hörs och ses senare idag”.

Ändå tvivlar jag. Jag brukar skämta om att det är ett hotell hos honom. Då sa han imorse ”vad gör du om det här hotellet stänger snart då” och lite kaxigt svarade jag haha inget your loss men innerst inne blev jag orolig för vad han menade med det. Trots att vi bland annat ska på spa på fredag. Jag kan inte släppa tanken att det här kommer ta slut vilken dag som helst och då går jag och mår dåligt över det.

Vad exakt är det du tvivlar på?

Det låter annars som om er nuvarande relation är rätt usel. Då ni bland annat är stelare mot varandra, han oroar sig över att du träffar andra, han är sur och irriterad över småsaker osv. Då har ni plötsligt inte den där fina relationen som du pratade om tidigare, och er "vänskap med fördelar" har uppenbarligen inte fungerat särskilt bra för er. Det gör det sällan för övrigt, bland annat för att det är så lätt att den ene personen lätt får känslor medan den andra inte har några som helst känslor.

Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Vet inte hur mycket mer jag kan ge tillbaka emotionellt än vad jag faktiskt redan gör när jag är där. Vi är ju båda väldigt fysiska med varandra.

Ser du ingen skillnad mellan att vara fysisk mot något, och att ge tillbaka mer emotionellt? Det kvittar hur fysisk du är, om känslorna för honom helt enkelt inte finns där. Det enda du kan göra för att försöka ge tillbaka mer emotionellt är att försöka låtsas att du har känslor för honom, men det vore ju inte rätt mot honom. Det kvittar hur fysiska ni är mot varandra om han vill ha mer, medan du tar känslomässigt avstånd från honom.
Citera
2018-08-17, 08:54
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Vad exakt är det du tvivlar på?

Det låter annars som om er nuvarande relation är rätt usel. Då ni bland annat är stelare mot varandra, han oroar sig över att du träffar andra, han är sur och irriterad över småsaker osv. Då har ni plötsligt inte den där fina relationen som du pratade om tidigare, och er "vänskap med fördelar" har uppenbarligen inte fungerat särskilt bra för er. Det gör det sällan för övrigt, bland annat för att det är så lätt att den ene personen lätt får känslor medan den andra inte har några som helst känslor.



Ser du ingen skillnad mellan att vara fysisk mot något, och att ge tillbaka mer emotionellt? Det kvittar hur fysisk du är, om känslorna för honom helt enkelt inte finns där. Det enda du kan göra för att försöka ge tillbaka mer emotionellt är att försöka låtsas att du har känslor för honom, men det vore ju inte rätt mot honom. Det kvittar hur fysiska ni är mot varandra om han vill ha mer, medan du tar känslomässigt avstånd från honom.

Well, igår pratade vi om utsidan, insidan och bla bla. Han sa då att om inte jag såg så bra ut så skulle han inte ha varit med mig från första början för att han är väldigt kräsen. Då sa jag att vadå du bryr dig alltså om hur dina vänner ser ut? Då sa han ”nej inte dom jag bara umgås med men när man är tillsammans”. Jag vet inte om jag hörde rätt och jag vet inte om han syftade på oss men hjälp.
Citera
2018-08-17, 09:26
  #114
Medlem
Börjar kanske också tro att han är lite intresserad ändå. Han frågar vad jag vill ha från affären, vad jag vill äta, bjuder på mat varje kväll, kramar om mig eller kysser mig allt oftare under dagen, ställer in sina fredagsplaner med polarna för att stanna hemma och laga middag med mig trots att vi gjort det dom två senaste veckorna, masserar min rygg i timmar om jag säger att jag har ont, tjatar att jag behöver plugga och visar på olika sätt att han bryr sig om mig.
Citera
2018-08-20, 13:35
  #115
Medlem
Demetrioss avatar
När jag var i tonåren fanns det en regel eller ett ordspråk (om du kallar det så) att "Man knullar inte sina vänner". punkt och slut.
Vet inte hur skev dagens relationer mellan tonåringar ser ut men tror att regeln ska gälla fortfarande.
Om ni knullar med varandra så är ni inte vänner på något annat sätt än pojk-och-flickvän i klassiskt öppet förhållande, att döma av det du beskriver.
Du måste vara en verkligen het och söt tjej om killen är redo att investera sin tid i dig som han aldrig kunnat bygga sin framtid med!
Men relationer måste utvecklas. En gång ska han förstå att han behöver mer och det sker snabbare än du kan tänka dig. Då tvivlar jag att ni fortfarande kan vara vänner eller kompisar öht.
__________________
Senast redigerad av Demetrios 2018-08-20 kl. 13:47.
Citera
2018-08-20, 14:03
  #116
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Börjar kanske också tro att han är lite intresserad ändå. Han frågar vad jag vill ha från affären, vad jag vill äta, bjuder på mat varje kväll, kramar om mig eller kysser mig allt oftare under dagen, ställer in sina fredagsplaner med polarna för att stanna hemma och laga middag med mig trots att vi gjort det dom två senaste veckorna, masserar min rygg i timmar om jag säger att jag har ont, tjatar att jag behöver plugga och visar på olika sätt att han bryr sig om mig.
Han steppar upp sig game. Han har inte fått dig att inse vilket kap han är så nu visar han hur lojal mot dig han är.

Vad förvånad jag är över att han verkar ha känslor för dig. Det kunde ju ingen ha anat.
Citera
2018-08-20, 15:37
  #117
Avstängd
therefores avatar
Det låter ju as hett det ni har? Vad är problemet?
Citera
2018-08-20, 16:14
  #118
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Ändå tvivlar jag. Jag brukar skämta om att det är ett hotell hos honom. Då sa han imorse ”vad gör du om det här hotellet stänger snart då” och lite kaxigt svarade jag haha inget your loss men innerst inne blev jag orolig för vad han menade med det. Trots att vi bland annat ska på spa på fredag. Jag kan inte släppa tanken att det här kommer ta slut vilken dag som helst och då går jag och mår dåligt över det.

Ah. Det är nog dags för dig att börja öppna upp dig lite mer för honom.
Du går runt och är osäker för att du inte vågar. Men enda sättet för dig att bli trygg är att bolla dina känslor med honom.

Fråga om ni är ett par!
Citera
2018-08-21, 07:45
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
När jag var i tonåren fanns det en regel eller ett ordspråk (om du kallar det så) att "Man knullar inte sina vänner". punkt och slut.
Vet inte hur skev dagens relationer mellan tonåringar ser ut men tror att regeln ska gälla fortfarande.
Om ni knullar med varandra så är ni inte vänner på något annat sätt än pojk-och-flickvän i klassiskt öppet förhållande, att döma av det du beskriver.
Du måste vara en verkligen het och söt tjej om killen är redo att investera sin tid i dig som han aldrig kunnat bygga sin framtid med!
Men relationer måste utvecklas. En gång ska han förstå att han behöver mer och det sker snabbare än du kan tänka dig. Då tvivlar jag att ni fortfarande kan vara vänner eller kompisar öht.

Det där är inte sant. Jag vet många som ligger med varandra men som inte är ett par på något sätt.

Igår spelade vi minigolf och påväg hem så lägger han sin arm runt mig och sen håller han mig i handen. Jag blir så jäkla obekväm?

När vi sedan lagade mat så var han så väldigt ”på”. Jag frågade då om han inte kunde hålla tassarna borta och han sa då att han varit ifrån mig för länge (vi snackar några timmar). Varje gång han kysser mig, i princip hela tiden, så skrattar han eller ler upp till öronen. Jag sa då oj vad nöjd du ser ut och han sa ”du får mig att bli så glad”.

Pratade med min syster om detta och hon sa väl ungefär som de flesta här. Hon tyckte jag skulle ta ett uppehåll från honom. Men jag kan inte? Igår så kom hans kompisar över och han tjatade på mig att han ville att jag också skulle stanna och hänga med dom men jag gick hem så länge och under den tiden så kändes det tomt. När han inte skrivit nått innan kl 22 fick jag nästan panik och blev så desperat. Tillslut kom det. Vet inte om det handlar om känslor från min sida eller att jag bara är rädd att förlora honom.
Citera
2018-08-21, 10:03
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ah. Det är nog dags för dig att börja öppna upp dig lite mer för honom.
Du går runt och är osäker för att du inte vågar. Men enda sättet för dig att bli trygg är att bolla dina känslor med honom.

Fråga om ni är ett par!

Inatt drömde jag att han frågade mig: vill du vara vänner, kk eller ett par?

Jag visste vad jag ville svara men jag svarade kk och till min besvikelse så blev han jätteglad.

Sen frågade jag om det var okej att man träffade andra med och återigen visste jag vad jag ville att han skulle säga men han tyckte det lät som en toppenidé. I verkligheten sa han att ligger jag med nån annan så kommer han inte att träffa mig mer.

Men det finns ju en anledningen till denna dröm. Jag är osäker och rädd. Ibland känner jag att jag vill att vi ska bli ett par men sen blir jag obekväm när vi håller hand offentligt och då kan jag backa flera steg. Men även om vi bara är vänner just nu så är jag livrädd att bli ”dumpad”.

Direkt när han gått till jobbet imorse så skrev han ”välj ut nått du vill laga till middag ikväll”, det är liksom en självklarhet nu att vi sover tillsammans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback