2018-08-13, 19:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
En kvinnor erfar ju att deras män gör knappt någonting hemma - och därför har de inte kunnat arbeta heltid och betala in mer i skatt - som männen gör.

Återigen så visar olika undersökningar att det inte är sant. Så vad har du att komma med? Att kvinnor är latare och mer improduktiva gnällspikar kanske? Samt att detta orsakar att de betalar in mindre skatt till välfärdssystemet. Typiskt kvinnor att vilja ha kakan och äta den.
Citera
2018-08-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Återigen så visar olika undersökningar att det inte är sant. Så vad har du att komma med? Att kvinnor är latare och mer improduktiva gnällspikar kanske? Samt att detta orsakar att de betalar in mindre skatt till välfärdssystemet. Typiskt kvinnor att vilja ha kakan och äta den.

Jag vet inte vad du har för erfarenhet av familjeliv. Men har man jobb med flextid/dylikt kan man som föräldrar gå omlott med hämtning och lämning. På sä vis kan man klara heltid. Det är tuff under ett antal år beroende på hur många barn man har, ålderspannet. Föräldrar jobbar ca 8 h per dag och har pendlingstid till jobbet. Men små barn bör inte vara 10 h på förskolan - så det är trixigt.

Bakom varje kvinna finns även man, pappan till barnen. Du vända din ilska till männen också. De är lika ansvariga för familjelogistiken och att kvinnorna har möjlighet att hinna jobba heltid.

När eller om du alls kommer att skaffa barn kommer du inse att man aldrig är l"edig " när man har barn..Att vara lat existerar inte.
Citera
2018-08-13, 20:23
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vet du inte vad obetalt hemarbete är ?

Framför ökar hushållsuppgifterna/hemarbete när får barn. Det är matinköp, matlagning, avtorkning, barnens personliga hygien, klädinköp, tvätt, dammsugning, golvtvätt, småplock, hämta barn från skolan, köra till barnens, fritidsintressen, läxläsning - särskilt sådant man gör varje dag eller flera gånger i veckan.

Behöver man tex kolla VA eller meka med bilen är det också hushållsuppgifter eller obetalt hemarbete. Men det behöver man sällan göra varje vecka. Och har man 10 bilar på gården är det däremot ett fritidsintresse.

En kvinnor erfar ju att deras män gör knappt någonting hemma - och därför har de inte kunnat arbeta heltid och betala in mer i skatt - som männen gör.

1. Det är oftast kvinnan som sätter standarden för hur hemmet ska se ut.

Det är inget som säger att mannens nivå inte duger. Varför sänker ni helt sonika inte kraven närmare mannens?
Han tvingar väl inte dig att sortera i garaget?

2. Det är ni som vill ha två jobbande föräldrar, inte jag.
Citera
2018-08-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering

Det är inget som säger att mannens nivå inte duger. Varför sänker ni helt sonika inte kraven närmare mannens?

Framför allt ska man ha så lite prylar som möjligt - då blir det lättstädat
Citera
2018-08-13, 21:19
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Via skatter och transfereringar så får en genomsnittlig kvinna ungefär 4 MKR från en genomsnittlig man under sin livstid. Kvinnor betalar in mycket mindre i skatt till välfärdssystemet, och tar samtidigt ut mycket mer än män.

Ni tror mig inte? Här kommer väldigt tunga källor. Regeringen exempelvis. Jag har nämnt detta i en annan tråd, så för att inte bryta mot regeln om korspostning så ger jag en länk dit:

(FB) Killar här med "konservativ" syn på förhållanden - vad är målet? (/mod)

Topic:

Feminismens utgångspunkt är att kvinnor diskrimineras av män. Hur kommer det sig då att kvinnor via skattesystemet är nettobidragsmottagare, och tar emot i genomsnitt 4 MKR från män under sin livstid? Hur stämmer det med den höga svansföringen om att kvinnor är lika produktiva och kompetenta som män? Åsikter om detta?

PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.

Varför skulle jag inte tro dig?

Vad för värde skulle du sätta på 9 månaders graviditet/ barn och lidande till följd av komplikationer därav? Hur mycket tror du en genomsnittlig kvinna förlorar i lön, löneförhöjningsmöjligheter, karriärsmöjligheter och pensionssparande osv på grund av sitt föräldraskap där kvinnorna fortfarande tar huvudansvaret och de största smällarna privat och ekonomiskt?
Citera
2018-08-13, 21:27
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Vad för värde skulle du sätta på 9 månaders graviditet/ barn och lidande till följd av komplikationer därav? Hur mycket tror du en genomsnittlig kvinna förlorar i lön, löneförhöjningsmöjligheter, karriärsmöjligheter och pensionssparande osv på grund av sitt föräldraskap där kvinnorna fortfarande tar huvudansvaret och de största smällarna privat och ekonomiskt?
Jag värderar det lägre än de 5 år jag tappar pga att jag är man.

Hur mycket skulle du själv ta betalt för att dö fem år tidigare? Är det kanske en enorm summa?
Citera
2018-08-13, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering

Eh, om mannen varken handlar, lagar mat, städar eller tvättar barnens kläder eller hämtar och läser läxor med barnen så är det ganska tydligt varför mannens nivå inte duger.
Citera
2018-08-13, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Hur mycket skulle du själv ta betalt för att dö fem år tidigare? Är det kanske en enorm summa?
Vilka är villiga att betala dig för att dö?
Citera
2018-08-13, 22:51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eh, om mannen varken handlar, lagar mat, städar eller tvättar barnens kläder eller hämtar och läser läxor med barnen så är det ganska tydligt varför mannens nivå inte duger.
Ah, den värdelösa mannen.
Citera
2018-08-13, 22:56
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vilka är villiga att betala dig för att dö?
Vi män tvingas betala för det själva.
Citera
2018-08-13, 23:53
Medlem
Citat:
Via skatter och transfereringar så får en genomsnittlig kvinna ungefär 4 MKR från en genomsnittlig man under sin livstid. Kvinnor betalar in mycket mindre i skatt till välfärdssystemet, och tar samtidigt ut mycket mer än män.

Ni tror mig inte? Här kommer väldigt tunga källor. Regeringen exempelvis. Jag har nämnt detta i en annan tråd, så för att inte bryta mot regeln om korspostning så ger jag en länk dit:

(FB) Killar här med "konservativ" syn på förhållanden - vad är målet? (/mod)

Topic:

Feminismens utgångspunkt är att kvinnor diskrimineras av män. Hur kommer det sig då att kvinnor via skattesystemet är nettobidragsmottagare, och tar emot i genomsnitt 4 MKR från män under sin livstid? Hur stämmer det med den höga svansföringen om att kvinnor är lika produktiva och kompetenta som män? Åsikter om detta?

PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.

Den största förklaringen till denna diskrepans är att kvinnor lever längre än män. Så totalt "får" kvinnor denna summa "mer" än män, ja. Men ser man på summan utslaget på varje år en man respektive kvinna lever är skillnaden mindre remarkabel. Det glömde du visst nämna va?

Den aktuella summan är vi lätt värda dessutom.

Vi får dessa pengar främst för att vi skapar barn utav mat (skriver vi men jag och min man är barnfria) och tar störst ansvar för dem och för att vi tar de slitiga låglönejobben och blir långtidssjukskrivna osv. Det är lön för vår ovärderliga insats i samhället.

Män kostar främst pengar för att de är våldsamma mot kvinnor, barn och varandra, är kriminella, tar farliga jobb, missbrukar och allmänt har impulskontrollsvårigheter och tar risker. Att ni jobbar ihop pengar är ju det enda ni är bra till. Var stolta över att ni får tjäna samhället på det sättet istället.
Senast redigerad av heropsychodreamer 2018-08-14 kl. 00:00.
Citera
2018-08-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Se ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in