Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Via skatter och transfereringar så får en genomsnittlig kvinna ungefär 4 MKR från en genomsnittlig man under sin livstid. Kvinnor betalar in mycket mindre i skatt till välfärdssystemet, och tar samtidigt ut mycket mer än män.
Ni tror mig inte? Här kommer väldigt tunga källor. Regeringen exempelvis. Jag har nämnt detta i en annan tråd, så för att inte bryta mot regeln om korspostning så ger jag en länk dit:
(FB) Killar här med "konservativ" syn på förhållanden - vad är målet? (/mod)
Topic:
Feminismens utgångspunkt är att kvinnor diskrimineras av män. Hur kommer det sig då att kvinnor via skattesystemet är nettobidragsmottagare, och tar emot i genomsnitt 4 MKR från män under sin livstid? Hur stämmer det med den höga svansföringen om att kvinnor är lika produktiva och kompetenta som män? Åsikter om detta?
PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.
Den största förklaringen till denna diskrepans är att kvinnor lever längre än män. Så totalt "får" kvinnor denna summa "mer" än män, ja. Men ser man på summan utslaget på varje år en man respektive kvinna lever är skillnaden mindre remarkabel. Det glömde du visst nämna va?
Den aktuella summan är vi lätt värda dessutom.
Vi får dessa pengar främst för att vi skapar barn utav mat (skriver vi men jag och min man är barnfria) och tar störst ansvar för dem och för att vi tar de slitiga låglönejobben och blir långtidssjukskrivna osv. Det är lön för vår ovärderliga insats i samhället.
Män kostar främst pengar för att de är våldsamma mot kvinnor, barn och varandra, är kriminella, tar farliga jobb, missbrukar och allmänt har impulskontrollsvårigheter och tar risker. Att ni jobbar ihop pengar är ju det enda ni är bra till. Var stolta över att ni får tjäna samhället på det sättet istället.