Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 12:36
  #13
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred
Hej!

Detta gäller Timmermansgatan 8 i Majorna.

Uppgifter från GP:
Enligt mannen som äger lägenheten har han och hans familj under det senaste året blivit utsatt för flera hot som de polisanmält.

Den artikeln är bakom betalvägg. Någon som kan läsa den och berätta mer om vad som står?
Citera
2018-08-13, 12:38
  #14
Medlem
På adressen bor en *ll*n T*ikumer. Inneboende har varit en K*nzo Jans*n som varit häktad med en annan T*ikumer för bedrägerier mot äldre någon gång 2014.

Här finns en tråd om deras brott: (FB) Invandrare häktad för sju grova bedrägerier mot äldre, lekte cable guy

Vet ju inte om det är därför men det brukar ju inte vara en tillfällighet att skit händer vissa personer.
Citera
2018-08-13, 12:48
  #15
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
T*ikumer är ett zigenarnamn FYI
*=a
Citera
2018-08-13, 12:55
  #16
Medlem
K*nzo har tydligen hetat T*ikumer. Hans släkting Gollonk* är även han dömd.
*=e
*=a
*=a
Citera
2018-08-13, 13:05
  #17
Medlem
Bor i Majorna och känner till Kenzo och hans familj rätt väl. Däremot lägger jag mig inte i deras "verksamhet".

Kenzo har åkt dit för diverse saker. Allt från olovlig körning till grövre saker. Det är en familj med multum medlemar! Farsan Allan är en riktigt pampig herre som drar i en del trådar.

Med allt detta sagt, familjen är en zigenarfamilj som bor i Norge också, dem har haft en del hotbilder mot sig..
Citera
2018-08-13, 13:13
  #18
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
På adressen bor en *ll*n T*ikumer. Inneboende har varit en K*nzo Jans*n som varit häktad med en annan T*ikumer för bedrägerier mot äldre någon gång 2014.

Här finns en tråd om deras brott: (FB) Invandrare häktad för sju grova bedrägerier mot äldre, lekte cable guy

Vet ju inte om det är därför men det brukar ju inte vara en tillfällighet att skit händer vissa personer.

Snyggt grävt!

Kan ju vara så att någon skuld "läckt över" till ägaren av lägenheten där K*nzo var inneboende. Eller förväxling av person när ägaren delade efternamn med en buse.
Citera
2018-08-13, 13:16
  #19
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Bor i Majorna och känner till Kenzo och hans familj rätt väl. Däremot lägger jag mig inte i deras "verksamhet".

Kenzo har åkt dit för diverse saker. Allt från olovlig körning till grövre saker. Det är en familj med multum medlemar! Farsan Allan är en riktigt pampig herre som drar i en del trådar.

Med allt detta sagt, familjen är en zigenarfamilj som bor i Norge också, dem har haft en del hotbilder mot sig..

Då verkar det ju inte längre så sannolikt att det är random busfrön som smällt en smällare... Och är det random busfrön som läser den här tråden så är de nog lite nervösa nu...


Men det som gör mig fundersam är att AJT bor i en lägenhet som börjar på 16 och någon skrev att explosionen hade varit på andra våningen. Kan vi ha missat något där?
Citera
2018-08-13, 13:44
  #20
Medlem
Det behöver ju inte vara något kriminellt hot som vedergällning eller liknande utan ett hot mot de bara för att de är romer. Kan ju vara nazister eller liknande.
Citera
2018-08-13, 13:51
  #21
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Det behöver ju inte vara något kriminellt hot som vedergällning eller liknande utan ett hot mot de bara för att de är romer. Kan ju vara nazister eller liknande.

Lika troligt som att det är AFA-kräk som inte gillar att zigenare får mer uppmärksamhet.

Ofantligt korkad slutledning där min herre. Oddsen på att det inte är relaterat till brottsliga banan är ju astronomiska.

Ps. Eftersom de polisanmält hoten flera gånger och ingen har stängt av hela västkusten för eventuell attack av skinnbollar kan man lugnt konstatera att det är inte Zyklon B- entusiaster....
Citera
2018-08-13, 14:12
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
K*nzo har tydligen hetat T*ikumer. Hans släkting Gollonk* är även han dömd.
*=e
*=a
*=a

Gollonk*

* = A

är en golare ute på biskopsgården då han golat ner en bosnier vid namnet Irf*n

* = A

skedde 2010-11 tiden och bosniern fick sitta för det.

kan det vara hämnd från Irf*n / biskopsgårdens sidan?
Citera
2018-08-13, 14:37
  #23
Medlem
Venators avatar
Är det någon som kan bekräfta vilken våning det smällde på? Eftersom någon skrev att explosionen skedde på andra våningen och T*ikumer bor i en lägenhet vars nummer börjar på 16, vilket väl talar för sjätte våningen?

Men busarna kanske inte vågade sig hela vägen upp...? Ville vara säkra på att hinna ut innan det smällde? Det som talar emot detta är att GP skriver om "mannen som äger lägenheten där explosionen ägde rum".

Här behövs nog lite mer inside information så vi inte skapar trådsanningar i onödan.
Citera
2018-08-13, 14:41
  #24
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/min-familj-...&aId=1.7647312

En explosion inträffade utanför en lägenhet i Majorna tidigt på måndagsmorgonen. Enligt mannen som äger lägenheten har han och hans familj under det senaste året blivit utsatt för flera hot som de polisanmält. Men enligt polisen själva finns i nuläget ingen hotbild mot mannen.
– Jag är helt chockad, detta är så*

Någon som kan kopiera resten av artikeln. Den är bakom en betalvägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback