• 29 286 online
  • 1 184 075 medlemmar
  • 61 197 304 inlägg
  • 3
  • 4
2009-08-17, 09:08
Medlem
Forums_hornys avatar
Med alkohol i blodet så kan jag ligga och lyssna på samma låt om och om igen. Blir en slags eufori, brukar speciellt göra det med "Misty morning albert bridge" med The Pogues.
Men senast var det Bruce Springsteen - No Surrender som fick mig sådär härligt euforisk. Funkar dock nykter på vissa låtar med.
Citera
2009-08-17, 09:40
Medlem
EverlastingScars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Musik låter som bäst när man varit ute och festat och har en 30-40 minuters promenad hem och man går omkring som i sin egen musikvideo med riktigt grym musik pumpandes på hög volym i hörlurarna på mp3-spelaren.
Word! Finns nästan inget bättre
Citera
2009-08-17, 09:45
Medlem
Xspeakits avatar
Holk då?

Reggae låter ju inte ens hälften så bra nykter som pårökt.
Citera
2009-08-19, 16:05
Medlem
jaja1s avatar
All musik blir så jävla mycket bättre när man är påverkad av någon substans. Speciellt på LSD så blir musiken helt enkelt underbar
Citera
2009-08-19, 22:10
Medlem
MajorMongos avatar
För någon sommar sedan satt jag hos min kusin tillika dryckeskamrat för aftonen, vi drack GT. Min kusin är lite av en audiofil, vilket borgar för snuskigt bra ljud såväl i nyktert som i berusat tillstånd.
Vi valde skiva och låt, det blev Paper Planes av M.I.A., en låt jag inte hört tidigare.

Fyllan och ett grymt ljudsystem kombinerat med en låt med det sjukaste sound jag hade hört på länge gjorde upplevelsen till nästintill orgasmisk. Dra åt helvete vad bra det var.

När jag dricker alkohol brukar alla sinnen, så även hörselsinnet, trubbas. Varför man uppskattar musik mer under berusning vet jag inte. Trots sinnesslöheten uppfattar man kanske dynamiken i ljudet mer? Vafan vet jag.
Citera
2009-08-19, 22:57
Avstängd
Exogens avatar
Det är inte så konstigt att man njuter mer av musiken om man tagit nån substans, dom flesta "droger" ökar dopamin flödet och många andra signalsubstanser som gör att man njuter mer av musiken. Sen om man tar tex. benzo så är dom flesta muskelavslappnande så man blir lugn och sköön o då gillar man musik o mat o allt mycket mer.

Lite DMX låtar innan man somnar är riktigt najs

MVH
Citera
2009-08-21, 22:11
Medlem
Det kan va farligt med detta ibland, lyssnade nyss på boten anna (är full) njöt av den HJÄLP!!!
Citera
2009-08-21, 23:09
Medlem
Stjaertsmoers avatar
För mycket alkohol kan dock vara en nackdel på konserter har jag upplevt.
Citera
2018-08-10, 20:09
Medlem
SvampDamp.s avatar
MDMA slår alkohol med hästlängder, om inte miljarder…
Citera
2018-08-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
MDMA slår alkohol med hästlängder, om inte miljarder…

Kan tänka mig.

Något som också slår alkohol med hästlängder är svamp!
Citera
2018-08-11, 01:55
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Kan tänka mig.

Något som också slår alkohol med hästlängder är svamp!

Allt som tillhör narkotika slår alkoholen pp fingrarna. Och därtill en jädrans massa biverkningar som faktiskt skrämmer skiten ur en till och från.

Har btw inte svampat någon gång. Är inne på att droppa LSD dock; du kan läsa mer om det på LSD FAQ.
Citera
  • 3
  • 4