Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 22:04
  #1
Medlem
Halloj,

Bokat en resa till Bangkok 27 november och skall vara borta två månader med en budget på femtiotusen.

Tanken är att ganska tidigt på semestern åka ner till Bali för att utforska den ön. Helst skulle jag vilja slippa att boka Bangkok-Bali förens jag landat i Bangkok och känner mig redo för att resa dit, alternativt att man hittar någon vän och byter resemål. Dels undrar jag ifall det är dyrare att boka flyg dagen/dagar innan man ska flyga samt ifall det är svårt att hitta platser mellan Bali-Bangkok. Vill kunna vara så spontan som möjligt men inte slösa pengar på dyra flygbiljtter ifall jag inte måste.

Tanken är Bangkok-Bali-Giliöarna-Kalimantan och sen tillbaka till Thailand för att spendera dom sista veckorna där. Tips på andra rutter och/eller sevärdigheter som är roliga. Huvudsyftet med resan är att göra så många storslagna äventyr som möjligt.
Citera
2018-08-05, 12:36
  #2
Medlem
Ta dig till Filippinerna istället, bättre stränder och fler öar att välja mellan. Kostar kanske lite mer att flyga till Filippinerna än till Bali.
Citera
2018-08-05, 17:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Halloj,

Bokat en resa till Bangkok 27 november och skall vara borta två månader med en budget på femtiotusen.

Tanken är att ganska tidigt på semestern åka ner till Bali för att utforska den ön. Helst skulle jag vilja slippa att boka Bangkok-Bali förens jag landat i Bangkok och känner mig redo för att resa dit, alternativt att man hittar någon vän och byter resemål. Dels undrar jag ifall det är dyrare att boka flyg dagen/dagar innan man ska flyga samt ifall det är svårt att hitta platser mellan Bali-Bangkok. Vill kunna vara så spontan som möjligt men inte slösa pengar på dyra flygbiljtter ifall jag inte måste.

Det finns gott om asiatiska lågprisbolag som är riktigt bra och som man kan boka dagen innan man ska åka. De största tror jag är AirAsia och Tiger men jag har flugit med ett antal som alla håller högre klass än europeiska lågprisbolag.
Citera
2018-08-06, 05:22
  #4
Medlem
Bbobis avatar
Brukar oftast boka en två dagar innan jag flyger någonstans.

Inte alltid dyrare men skulle det bli det så har man ju inte lika många valmöjligheter alltid. Men så länge du inte är rädd om några extra hundralappar eller kan ta flyget med obekväm avgångstid vars pris inte är lika känsligt så är det ingen fara.
Citera
2018-08-11, 01:23
  #5
Medlem
Den där rutten verkar faktiskt bra, du kommer se mycket. Se till att bada riktigt mycket.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2957759

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback