Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-10, 23:52
  #13
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Har anmälan till ert försäkringsbolag om uppkommen skada skett?
Absolut. Anmälde samma dag😁
Citera
2018-08-10, 23:53
  #14
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelarbetare
Skulle förvåna mig mycket då alla skitbrott som drabbar privatpersoner läggs ner omgående, bättre att stämma aset själv även om det är ett brott enligt svensk lag
Kan jag stämma personen alltså? Aldrig varit med om liknande så vet inget. Men med tanke på att människan inte ens besiktar bilen så känns det ganska hopplöst🙄
Citera
2018-08-11, 00:17
  #15
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Kan jag stämma personen alltså? Aldrig varit med om liknande så vet inget. Men med tanke på att människan inte ens besiktar bilen så känns det ganska hopplöst🙄
Har du ens gjort det mest självklara o kontaktat vederbörande?
Citera
2018-08-11, 00:31
  #16
Medlem
Min mammas bil fick en parkeringsskada och hon fick ersättning från Trafikförsäkringsföreningen https://www.tff.se/sv/Skada/Skadetyp...-var-parkerat/
Men det kan vara kinkigt när du vet motpartens regnr, då har du ju en känd morpart som du kan stämma. Tff är till för fall där den vållande är okänd. Men du kan väl läsa på lite.
Citera
2018-08-11, 13:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Kan jag stämma personen alltså? Aldrig varit med om liknande så vet inget. Men med tanke på att människan inte ens besiktar bilen så känns det ganska hopplöst🙄


Du har rätt att stämma vem du vill men du kan ju riskera att personen du stämmer inte har pengar eller att du inte vinner målet och då får du stå för hela kalaset tyvärr
Citera
2018-08-11, 15:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Absolut. Anmälde samma dag😁
Vad har ni erhållit för respons från bolaget?
Citera
2018-08-11, 15:49
  #19
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Har du ens gjort det mest självklara o kontaktat vederbörande?
Läser du mitt ursprungliga inlägg så ser du det är just det jag frågar om, om det är vits att kontakta personen eller ej.
Citera
2018-08-11, 21:17
  #20
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Vad har ni erhållit för respons från bolaget?
Antingen reparera bilen med en gång och betala självrisken själv först, så kräver dom det av motparten sen, eller så avvaktar jag och ser vad människan tar för ställning.
Citera
2018-08-11, 21:18
  #21
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelarbetare
Du har rätt att stämma vem du vill men du kan ju riskera att personen du stämmer inte har pengar eller att du inte vinner målet och då får du stå för hela kalaset tyvärr
Har gratis advokathjälp osv via mitt jobbförsäkring så det är lugnt på den biten. Men antar att det är ganska dött att kräva hen på pengar, då människan inte ens besiktar sin bil.
Citera
2018-08-11, 22:47
  #22
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Läser du mitt ursprungliga inlägg så ser du det är just det jag frågar om, om det är vits att kontakta personen eller ej.
Det bör vara den första man kontaktar.
Citera
2018-08-11, 23:40
  #23
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Det bör vara den första man kontaktar.
Tycker personligen att det är polisen man kontaktar först, men som sagt, aldrig varit med om liknande så ville veta om jag gjort rätt eller ej. Ska ringa polisen under nästa vecka och se hur det går. Kontaktar annars smitaren och konfronterar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback