• 29 359 online
  • 1 184 075 medlemmar
  • 61 197 333 inlägg
2017-12-16, 22:27
Medlem
Kaustis avatar
Jag håller på och bygger ett brädspel för närvarande. En av sakerna som behövs dit är spelkort, tänk er ett kort med en rubrik, en text och en ikon i nedre vänstra hörnet ungefär.

Problemet är att jag var 70 unika kort som ska skapas, vilket gör det rätt otympligt att göra det manuellt i typ Photoshop.

Då jag har lite för mycket fritid just nu tänkte jag försöka mig på att bygga en lösning som genererar spelkorten med typ Jquery utifrån en csv-fil som innehåller rubrik, brödtext och en bildlänk.

Men då kommer min fråga, är det nån som gjort detta tidigare och har några bra tips? Grejen känns inte jättesvår (en div med ram, text och en bild) men jag tänker att jag ställer frågan här och ser hur ni hade löst detta.
Kod behövs inte, jag löser det själv, men jag är mer intresserad av eventuella bra ramverk, tankar kring genomförandet och era tankar i området. Framför allt hela den här ”webbsida till högkvalitativ utskrift” som för egen del är helt okänd (förutom att jag typ vet antalet pixlar en A4-sida kräver vid 300 dpi).
Citera
2017-12-17, 04:43
Medlem
maxatdunders avatar
Unika till vilket sätt? Färg? Storlek? Jobbar man korrekt med lager så kan jag ge dig 50k unika med lite smart design , du får testa dig fram helt enkelt
Citera
2018-08-10, 10:12
Medlem
Kaustis avatar
För er som har samma fråga så slutade det med att jag använde mig av programmet Nandeck. Makalöst klumpigt och halvdåligt dokumenterat, men det fixar biffen i alla fall. Det finns stöd för HTML/CSS där också vilket gör att programmet funkar bra för ändamålet.
Citera
2018-08-10, 14:13
Medlem
JagHarIngaKompisars avatar
Använd j0nixskalet, eller ditt favoritspråks exec-, open- och pipe-funktioner, tillsammans med småprogrammen i Netpbm.

Kod:
for card in *.jpg; do jpegtopnm < "$card" | pamflip -r90 | pnmtojpeg > "../rotated/$card"; done

Programmen arbetar bara med de egna enkla formaten, som är opackad bilddata med en inledande header, så du lär konvertera till det och sen tillbaka. PBM är svartvita bilder, PGM är gråskala, PPM är färg. PNM är samlingsnamnet för dem; ett program med ett namn som börjar på "pnm" tar alla tre formaten.
Citera