• 27 794 online
  • 1 199 308 medlemmar
  • 62 131 008 inlägg
  • 2
  • 3
2018-07-28, 16:34
Medlem
Leipreachans avatar
Håller med! Många britter hävdar att irländare är ociviliserade. Även tyskar är rätt grisiga och otrevliga utomlands.
Citera
2018-08-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Öh, jag sa 7 år totalt, inte 14. Over and out. För övrigt är jag blind.
Jaså, 7 år totalt i både London och Manchester visar sig vara 7 år SAMMANLAGT i dessa städer! För övrigt skiter jag i om du är blind, döv, homosexuell, svart eller vit, kvinna eller man. Det enda som jag kräver är att du är saklig, ärlig och intelligent. Och du har misslyckats på 3 av 3.
Citera
2018-08-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Betydligt större ekonomi.
Högre anseende = Ja, de flesta i världen vet vad UK är och var de ligger, de har massa kända artister exempelvis osv osv.

Sverige är bara ett litet skitland i jmf. typ.

U-land?
Lol på den.

Skulle inte säga att Storbritannien har högre anseende i världen än Sverige. Bortser man från London, Oxbridge och engelskans status som lingua franca, vilket den knappast hade haft utan USA:s inflytande efter kriget, har jag svårt att se att något land skulle se Storbritannien som ett föredöme på något sätt överhuvudtaget.

Som samhällsbygge är Sverige definitivt mer beundrat än Storbritannien. Att påstå något annat är bara strunt.
Citera
2018-08-03, 12:05
Medlem
Jobbade en sommar på spanska solkusten

90%engelsmän. De söp nåt förfärligt, tom 11-12åringar och de såg ut som Wayne Rooney även damerna

Åkte genom Liverpools slum och min polare fick nästan en panikattack för det såg ut som Kosovo under kriget
Citera
2018-08-04, 17:17
Medlem
QCMAGs avatar
Jag bodde ett litet tag i södra England. Jag tror inte att det går att först att det finns en "underklass" som inte, på något sätt, är nära arbetarklassen. Det var en studentstad jag bodde i, det fanns väldigt många studenter som inte på något sätt var nära "underklassen". Det enda stället jag faktiskt kan tänka mig att någon liknande existerar, är i princip människor från vissa stater i USA. Jag skulle nog påstå att det var någonting liknande människor runt appalachian, det saknas bara lite methlabs i England.
Ingenting ont om dem, eller England öht. Men jag har aldrig sett det förut i Europa. Ja jag har bott i Östeuropa, men klasskillnaderna var extrema i jämförelse i England.
Citera
2018-08-04, 18:27
Medlem
Engelsk underklass är verkligen förfärlig. Jag vill gärna söka förklaringen i enclosurerörelsen.
Citera
2018-08-04, 19:57
Medlem
Jag vet inte, om britter är WT:s ursprung. Däremot verkar de ha blivit världens värsta WT av idag - även om konkurrensen är hård från en massa andra nationaliteter. Till exempel Sverige är ju ökänt för sin degenererade ungdom. Redan på 1980-talet portades svenska skolungdomar från en rad vintersportorter i Österrike, då de levt rövare, supit, och vandaliserat utav bara helvete!

De flesta nationaliteter har degenererat kraftigt det senaste halvseklet, men idag är nog britterna värst. Jag har själv varit förskonad från möten med denna scum, men tidningarna har ju skrivit spaltmetrar om brittiska tjejer, som knullat som besatta med allt som rör sig på semesterorter i Medelhavet. Oftast reser väl britterna till Spanien, särskilt Mallorca. Killarna super sig redlösa, och bär sig extremt illa åt.
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-08-04 kl. 19:58. Anledning: korr
Citera
2018-08-10, 13:59
Medlem
UK är ju Västeuropas värsta klassamhälle, så de som tillhör underklass och även arbetarklass är låångt ifrån vad vi är vana att se i Skandinavien. Vi HAR i stort sett ingen inhemsk underklass - den utgörs nästan helt av ointegrerade invandrare - och vår arbetarklass liknar snarare lägre medelklass i UK, sett till ekonomiska förutsättningar. Vi har dessutom en lång tradition av skötsamhetsideal inom arbetarklassen som säkert till viss del fortfarande spelar in.

Till gengäld är vår medelklass närmast barbarer jämfört med medelklass i andra europeiska länder. NOLL bildning. De enda från rika länder som kommer i närheten är väl jänkare.

Förresten, om ni verkligen vill se brittisk underklass, så åk till Blackpool, Southend eller Weston-super-Mare om sommaren. Där samlas de britter som inte har råd att dra utomlands...
Senast redigerad av Gorm Den Gamle 2018-08-10 kl. 14:23.
Citera
  • 2
  • 3