• 29 505 online
  • 1 184 075 medlemmar
  • 61 197 299 inlägg
2018-08-03, 23:38
Medlem
För ett tag sen tatuerade jag mig hos en väldigt begåvad tatuerare. Har planer på att tatuera mig igen på samma studio, men denna gång av deras lärling. Jag har kollat in hans instagram och han gör ett väldigt bra jobb på just den typen av tatuering som jag vill ha. Är dock lite skeptiskt i och med att han är en lärling. Kan jag förvänta mig att resultatet blir som jag tänkt mig? Jag är inte ute efter en avancerad tatuering och han är som sagt väldigt duktig på just den typen av tatuering som jag vill ha. Men är risken stor att det blir något misstag eller liknande?
Vad är era erfarenheter av att bli tatuerad av en lärling?

Jag är medveten att det är väldigt beroende på lärling till lärling men vill mest veta era erfarenheter, om det finns något att ha i åtanke och lite vad det innebär att bli just tatuerad av en lärling och inte en professionell tatuerare? Är det ens någon skillnad ifall det är en legit studio och lärlingen erbjuder just det man är ute efter?
Senast redigerad av Strandens 2018-08-04 kl. 00:21.
Citera
2018-08-04, 03:13
Medlem
Jummarns avatar
Lärlingar tenderar att tatuera ganska djupt så det kan bli fula ärr som gör så att tatueringen sticker ut som en jävla relief.
Citera
2018-08-10, 07:29
Medlem
Fråga tatueraren istället då det är han som lär upp lärlingen. Han borde ha bättre koll än oss på FB.
Citera