• 54 494 online
  • 1 189 467 medlemmar
  • 61 544 999 inlägg
2018-08-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Finns massor av anledningar. Och om jag slösar min tid är det väl min ensak?
Du verkar ju slösa din tid genom att vara pessimist på onlineforum, jag klagar inte över det.

Några listade anledningar utan inbördes ordning.
* Det är intressant.
* Din ansats att det finns läsare nästan överallt är inkorrekt.
* Man kanske lär sig något.
* Det finns massor av corner cases som eventuellt kan öppna upp för angrepp. Hur gör exempelvis bussarnas läsare om de tappar uppkoppling?

Den sista där är kul idé att lägga lite energi på, då jag hört från olika håll att de nya spärrarna är löjligt snabba på att läsa och verifiera biljetter. Kanske kan de nuförtiden verifiera biljetter offline, och behöver inte kontakta någon server. Om inte, vore det väldigt humoristiskt att stå på någon av de större bussknytpunkerna med en störsändare.

Jag tror att en störsändare vore kul men lite onödigt för att komma åt målet och f.ö väldigt väldigt olagligt, men jag kom hem nu från semester och provade använda biljetten och till min (o)tur hade de installerat scanners på min hemstation, kul!
Så jag provar att scanna min biljett (fake) och på datorn som dörrsnubben har står det, problem med att avläsa biljetten i yttre zonen.

Så det jag tänker är om man,
Skulle kunna bädda in kod i aztec koden,
Med den koden kunna ändra det meddelandet (problem med att avläsa blahblah) till typ, Biljetten är korrekt LÅT PASSERA.

Men i nuläget så går det ju typ att snacka sig igenom det och säga att scannern är fel och envisas med att biljetten är riktigt, det gjorde jag iallafall.

Och Ali jag fick inget meddelande sgtshavedballs alla små bokstäver inga mellanrum, skicka din annars eller pm här på flashback
Citera
2018-08-09, 02:40
Medlem
Det finns inga planer på att lägga till Norrköpings bussystem i det här? Eller finns det andra projekt som jobbar för det?
Citera