2018-08-05, 11:09
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Bra jobbat polisen som så snabbt tog den här mördaren.

Synd att han inte sprang runt och viftade med en leksakspistol.
Då har han blivit skjuten.
Sanering.

Hur många blivande mördare springer runt i samhället?
Tur ingen vet, förrän man står framför någon.
Citera
2018-08-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Nej han sa att han inte hade jobb men att han skulle börja jobba snart.

Vi var väl kompisar i första klass. Dvs när vi var 7 år. Men inte efter det för jag tyckte han var konstig. Tror han ändå såg mig som en vän fortsättningsvis.

Jag blev ganska förvånad, hade hade tydligen letat efter mig under en längre tid innan han hittade mig. Han verkade väldigt glad över att ha hittat mig.

Tack. Klart han blev glad! Du verkar vara en sund och klok människa.
Citera
2018-08-05, 14:23
Medlem
Från Fagersta Nyheter idag.

ALLT TYDER PÅ ATT MÖRDAREN VAR ENSAM

Mordet på den 28-åriga kvinnan i Fagersta förra fredagen kommer att utredas mycket noga, vilket innebär att åklagaren inte kan väcka åtal sista augusti.

Ett erkännande är inte tillräckligt för att få en fällande dom. Därför arbetar polisens utredare med att säkra teknisk bevisning.

Även motivet utreds noga. Tidpunkten för mordet på fredagsmorgonen är mycket ovanligt. Få personer stämmer träff vid fyratiden på morgonen.

Vid häktningsförhandlingen redogjorde den misstänkte 28-årige mördaren för sitt motiv, men det finns ingenting att kontrollera det mot.

Den häktade mannen beskrivs som en udda person med få, eller inga vänner. Han brukade söka upp pojkarna som spelar fotboll vid gamla sågplan för att få vara med.

Enligt uppgifter på flera håll hade mannen sällskap av en ung kille då dådet skedde, något som polisen inte vill bekräfta.

Verkar iaf som det inte räcker med enkom ett erkännande.
Bra att de jobbar grundligt iaf.
Citera
2018-08-05, 14:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22

Mordet på den 28-åriga kvinnan i Fagersta förra fredagen kommer att utredas mycket noga, vilket innebär att åklagaren inte kan väcka åtal sista augusti.

Ett erkännande är inte tillräckligt för att få en fällande dom. Därför arbetar polisens utredare med att säkra teknisk bevisning.

Även motivet utreds noga. Tidpunkten för mordet på fredagsmorgonen är mycket ovanligt. Få personer stämmer träff vid fyratiden på morgonen.

Vid häktningsförhandlingen redogjorde den misstänkte 28-årige mördaren för sitt motiv, men det finns ingenting att kontrollera det mot.

Den häktade mannen beskrivs som en udda person med få, eller inga vänner. Han brukade söka upp pojkarna som spelar fotboll vid gamla sågplan för att få vara med.

Enligt uppgifter på flera håll hade mannen sällskap av en ung kille då dådet skedde, något som polisen inte vill bekräfta.

Ja det är nog bäst att ha teknisk bevisning att backa upp erkännandet med. Tänk annars om MGM plötsligt drar tillbaka erkännandet under rättegången och åklagaren står där utan annan bevisning?
Citera
2018-08-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Har för mig att jag sett honom i skolfotokatalogen på gymnasiet i ettan. Så det säger ju att han åtminstone börjat gymnasiet. Om han slutförde det vet jag inte.

Efter ny information här, så "ritar" jag om kartan. Han har både gått och klarat sin examen på omvårdnadsprogrammet. Blev undersköterska. Förälskade sig i en kvinnlig klasskamrat som avvisade honom. Slutade tyvärr sämre då hon anmälde honom för honom för olaga hot. Tingsrätten dömde honom för brottet.

Detta med avvisande tycks han inte hantera på ett bra sätt. Tyvärr.

Men med hans bakgrundshistoria med flera års mobbing kanske det inte är så förvånande men likafullt olagligt.
Citera
2018-08-05, 14:46
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det är nog bäst att ha teknisk bevisning att backa upp erkännandet med. Tänk annars om MGM plötsligt drar tillbaka erkännandet under rättegången och åklagaren står där utan annan bevisning?
Skulle aldrig hända. Polisen jobbar inte så. Detta är inte en film.
Citera
2018-08-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22

Nej, ett erkännande räcker inte. Brottet skall också kunna bevisas/styrkas.
Citera
2018-08-05, 14:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Efter ny information här, så "ritar" jag om kartan. Han har både gått och klarat sin examen på omvårdnadsprogrammet. Blev undersköterska. Förälskade sig i en kvinnlig klasskamrat som avvisade honom. Slutade tyvärr sämre då hon anmälde honom för honom för olaga hot. Tingsrätten dömde honom för brottet.

Detta med avvisande tycks han inte hantera på ett bra sätt. Tyvärr.

Men med hans bakgrundshistoria med flera års mobbing kanske det inte är så förvånande men likafullt olagligt.

Trots examen i omvårdnad verkar han inte ha jobbat inom vården särdeles mycket, om något alls. Hittills har vi bara hans egna uppgifter om Falu lasarett på LinkedIn.
Klarade han inte arbetsuppgifterna, blev han mobbad av kollegor, eller funkade det inte på arbetsplatser p.g.a. att han var asocial? Jag undrar varför.
Citera
2018-08-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Trots examen i omvårdnad verkar han inte ha jobbat inom vården särdeles mycket, om något alls. Hittills har vi bara hans egna uppgifter om Falu lasarett på LinkedIn.
Klarade han inte arbetsuppgifterna, blev han mobbad av kollegor, eller funkade det inte på arbetsplatser p.g.a. att han var asocial?

Det framkommer säkert efter att utredningen är avslutad.
Citera
2018-08-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, jag ”känner” ju bara JF genom den knapphändiga info som finns här i tråden, så egentligen borde jag inte uttala mej överhuvudtaget. Inte heller är jag särskilt beläst eller kunnig vad gäller psykologi.

Ett mycket tragiskt fall, hur man än vänder på det. Särskilt från BO med familjs synvinkel, men även från JF:s familjs håll.

Ja, det finns bara förlorare att finna.
Citera
2018-08-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Skulle aldrig hända. Polisen jobbar inte så. Detta är inte en film.

Fast det har ju hänt; T Quick..
Citera
2018-08-05, 15:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nytt PM, från nyreggad:
Citat:
Jag är nyreggad och hade inte velat skriva direkt i tråden vilket som.

Har det framkommit i tråden att N*lla inte bodde på stödboendet. Hon brukade vara på härbärget, som ligger i samma byggnad.
Det är olika.

*=e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in