2018-08-05, 02:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Ja vet du?
Har du ens läst alla mina inlägg i frågan?
Att ni ff håller på med detta ämne 🤣😂
TS säger uttryckligen i genomsnitt, så man kan ju undra. Du ställer en fråga om ett icke representativt urval. Ett anekdotiskt urval, som redan i sig är ett argumentationsfel.

Jag behöver bara läsa det inlägget, för det är det jag svarar på.
Citera
2018-08-05, 02:05
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
TS säger uttryckligen i genomsnitt, så man kan ju undra. Du ställer en fråga om ett icke representativt urval. Ett anekdotiskt urval, som redan i sig är ett argumentationsfel.

Jag behöver bara läsa det inlägget, för det är det jag svarar på.

Ok kompis. Gammalt ämne bara.
Trevlig kväll.😴
Citera
2018-08-05, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du borde fan forskas på.

Intressant läsning dock men av helt andra anledningar än vad som sannolikt var avsett.

Du kan ta upp det med de männen som dödade barn/vuxna i dess forskning. Hur mycket kyla tål de små barnen hur mycket smärta krävs innan ditt hjärta stannar. De männen som forskade i att via elektromagnetiska vågor styra får som dig upp/ner eller höger vänster. De männen Nazister var de som bland annat startade CIA den andra delen hamnade i KGB. Så nej lilla stumpan det är snarare du som behöver fan vakna ur din törnrosa dröm du är omringad utav män som är extremt farliga och då pratar jag inte om blattelito med pickadollen i förorten. Du har absolut ingen aning om vilken värld du lever i! är det bättre du sover vidare eller vaknar....vem vet.
Citera
2018-08-05, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Hade svenska kvinnor fött fler barn och inte röstat hit avskum från hela världen hade jag inte brytt mig att de utnyttjade svenska män och skatt.

Men idag spottas det på "vita män" från de ynkliga PK qvins, så TS siffror borde presnteras i alla debatter med svenska kvinnor.

Jag tycker det är mycket värre att så få svenska kvinnor väljer att skaffa barn än deras överutnyttjande av systemet.

När man läser såna här trådar och liknande så får man en viss förståelse för sakernas utveckling.
Citera
2018-08-05, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
När man läser såna här trådar och liknande så får man en viss förståelse för sakernas utveckling.

Vad menar du...sakernas utveckling menar du den planerade degenereringen utav de lättledda. Eller hur tänker du? du trodde väl verkligen inte att du ledde narrativet eller gjorde du det. Det kommer bli en guldgruva för psykologer med alla dessa trasiga barn....vad var det som gick snett.....ja ni!
Senast redigerad av Bern666 2018-08-05 kl. 02:17.
Citera
2018-08-05, 02:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Har det varit "svårt" för män ta ut 25% av föräldraledigheten tror du? en "omöjlig" uppgift för män generellt?

I övrigt har du självklart helt rätt...ska vi ha samma ekonomi mellan grupperna män/ kvinnor måste
1. män göra exakt lika mycket obetalt arbete som kvinnor, dvs vara hemma med barn, ta ut deltid när detta behövs, vara hemma med sjuka barn, sluta arbeta övertid etc.
2. Trad. kvinnliga arbeten måste jämställas lönemässigt med motsvarande trad. manliga arbeten.
3. Bete sig lika...dvs män måst sluta kosta samhället i kriminalitet, trafikolyckor, våld m.m.

Då kan vi börja se likheter i samhället mellan skatt, kostnader, obetalt arbete etc.
Kan du sluta prata föräldraledigheter?
Du kan ingenting om barn och du är inte förälder och dina kunskaper om ämnet är begränsade till den hjärntvätt du sitter och rapar på dag ut och dag in.

Nej, vi ska inte ha samma ekonomi, korkade kommunist. Vi ska ha lön efter förtjänst, kompetens och arbete. Meritokrati.

Du kan inte jämställa arbeten och du kan inte ändra på hur folk beter sig. Folk har fortfarande något som kallas fri vilja.

Vi har fri marknadsekonomi här. Vet du ens vad det är för något?
Det betyder att den som fakturerar själv för sina tjänster får fakturera vad han vill.
Citera
2018-08-05, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Vad menar du...sakernas utveckling menar du den planerade degenereringen utav de lättledda. Eller hur tänker du? du trodde väl verkligen inte att du ledde narrativet eller gjorde du det.

Om du provar att läsa vad jag citerade så kanske du förstår vad jag menade.
Jag inser att det kan vara mycket begärt att behöva lägga ihop saker och dra slutsatser utifrån det, men prova.
Citera
2018-08-05, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Om du provar att läsa vad jag citerade så kanske du förstår vad jag menade.
Jag inser att det kan vara mycket begärt att behöva lägga ihop saker och dra slutsatser utifrån det, men prova.

Sakers utveckling.. att de lämnas ute till tork? det torde du veta att den tiden är förbi, endast de konservativa kommer genomleva stålbadet. Resten ja låt de som vill ha dem ta dem....ingen bryr sig.
Citera
2018-08-05, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Via skatter och transfereringar så får en genomsnittlig kvinna ungefär 4 MKR från en genomsnittlig man under sin livstid. Kvinnor betalar in mycket mindre i skatt till välfärdssystemet, och tar samtidigt ut mycket mer än män.

Ni tror mig inte? Här kommer väldigt tunga källor. Regeringen exempelvis. Jag har nämnt detta i en annan tråd, så för att inte bryta mot regeln om korspostning så ger jag en länk dit:

(FB) Killar här med "konservativ" syn på förhållanden - vad är målet? (/mod)

Topic:

Feminismens utgångspunkt är att kvinnor diskrimineras av män. Hur kommer det sig då att kvinnor via skattesystemet är nettobidragsmottagare, och tar emot i genomsnitt 4 MKR från män under sin livstid? Hur stämmer det med den höga svansföringen om att kvinnor är lika produktiva och kompetenta som män? Åsikter om detta?

PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.

Det blir ju lite pinsamt att skriva något sånt här och inte backa upp det med siffror. Posta nu dina data och hänvisa inte till en annan tråd.
Citera
2018-08-05, 03:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Idiotiskt resonemang. Män ska alltså betala 4 Mkr per livstid för kvinnor för vad kvinnor gjort historiskt?
Det ser ut på samma sätt idag också. Kvinnor uppfostrar samhällets framtid - det vill säga barnen - utan att få tillräckligt betalt.
Citat:
När ska kvinnor betala män för att de försvarat nationen och lemlästats och stupat i krig i så fall? Typisk urbota korkad avgrundsvänster att cherrypicka som du gör.
Genom att uppfostra framtiden, som sagt.
Citat:
Nej, det finns inget lönegap.
Jo, det gör det. Lär dig använda google. https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Jamstalldhet/lonegap/
Citera
2018-08-05, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det ser ut på samma sätt idag också. Kvinnor uppfostrar samhällets framtid - det vill säga barnen - utan att få tillräckligt betalt.
Genom att uppfostra framtiden, som sagt.
Jo, det gör det. Lär dig använda google. https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Jamstalldhet/lonegap/

Kvinnor uppfostrar inget, de leker och kelar med barnen inget annat. Du är en produkt dvs slav utav deras helt värdelösa sätt att uppfostra idag. Det är självklart i den yttersta elitens intresse att ni uppfostrar hjon då de aldrig kommer stå upp för något när det krävs lite jävlar anamma. Ni är curlade och lekta med vänd andra kinden till och känn. Så nej kvinnor utav idag ska endast föda barn sen kan de dra.....i en myriad utav att hitta sig själva med telefonen fasttejpade runt huvudet. Nej Liberage kvinnor utav idag i Sverige är inte mer värda än kor....frågor på det?
Citera
2018-08-05, 03:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Kvinnor uppfostrar inget, de leker och kelar med barnen inget annat. Du är en produkt dvs slav utav deras helt värdelösa sätt att uppfostra idag. Det är självklart i den yttersta elitens intresse att ni uppfostrar hjon då de aldrig kommer stå upp för något när det krävs lite jävlar anamma. Ni är curlade och lekta med vänd andra kinden till och känn. Så nej kvinnor utav idag ska endast föda barn sen kan de dra.....i en myriad utav att hitta sig själva med telefonen fasttejpade runt huvudet. Nej Liberage kvinnor utav idag i Sverige är inte mer värda än kor....frågor på det?

Allt enligt planen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in