Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 22:06
  #2401
Medlem
Har sossarna lyckats få ner filmen från Youtube nu?

Länken funkar inte och youtube säger "This video has been removed for violating You Tube's Community Guidelines"
Citera
2018-08-02, 22:06
  #2402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Fan vet om det inte är värre att vara VPK och/eller sosse-anstruken.

Nassarna kom och försvann på ett decennium. Sosseondskan och vänstermörderierna är konstant närvarande.

Självfallet är det så, iaf om man ser massutrotningar som något negativt, då nassarna var rena nybörjare jämfört med rödingarna, och då rödingarna fortfarande håller på så kanske det är lite aktuellare också.
Citera
2018-08-02, 22:06
  #2403
Medlem
Nu har Morgan pratat allvar med Youtube. Filmen är borta.
Citera
2018-08-02, 22:07
  #2404
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Den kommer varken att göra från eller till för SD. Tanken med filmen är inte att vinna röster utan berätta vad S står för. Med denna och med nummer 2 kommer många som inget visste om vad S står bli upplysta om fakta. Om de sedan väljer att inte rösta på S utan KD så vet det i alla fall var S står.
Deras tanke är då efterbliven eftersom svenska folket och Sverige stod för samma sak som S. Det blir liksom ingen skillnad där. Socialdemokraternas historia är Sveriges historia.

De enda som "inte visste" Sveriges historia är extremt lågutbildade SD:are som aldrig gått ut mellanstadiet.
Citera
2018-08-02, 22:07
  #2405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Haha, ja sosseriet ”byggde” folkhemmet och välfärdsstaten med sitt hårda arbete och sitt anletes svett.

”Alla” vet det!

Eller så var det industrialiseringen av västvärlden och oljefyndigheterna framförallt i USA och Mellanöstern som skötte byggandet.

Men jag vet inte, vad låter mer trovärdigt: kapital, maskiner och billig energi versus sosseri.

Tål att tänkas på.
Är det ändå inte helt bisarrt? Och samtidigt tragiskt. Jag har lyssnat, så mycket jag kunde, på mina äldre släktingar, som fullt och fast trodde på sossarna. Vars fäder arbetade ihjäl sig (eller åtminstone inte fick leva mer än ett par år efter pensionen) på järnverk och engagerade sig politiskt.

Fan, tänk om de fick vara här, nu! Tänk om de fick se kejsaren utan kläder. Eller nej, jag önskar dom inte detta öde, må dom alla vila i frid. Men fan (ursäkta språket) vad det gör mig ledsen
Citera
2018-08-02, 22:08
  #2406
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Bortavet från yt
Citera
2018-08-02, 22:08
  #2407
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Nu har Morgan pratat allvar med Youtube. Filmen är borta.
Vad i helvete...
https://www.youtube.com/watch?v=W56ZKUVECWs&t=3180s
Så det är "fake news" eller vad ska regimen skylla på?
Citera
2018-08-02, 22:09
  #2408
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Samtidens servrar rasar och filmen är uppe i snart 200k views på Youtube! Tyder ju på ett ganska stort intresse även om filmen mest var gammal skåpmat om än en för SD säkert njutbar spark i baken på S.
Hade S släppt något motsvarande om SD hade det mottagits med en axelryckning och gäspningar med max några tusen views.
Jaha, men grattis till att SD har varit Sveriges överlägset största parti på internet sedan nästan ett par decennier tillbaka?
Citera
2018-08-02, 22:09
  #2409
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Samtidens servrar rasar och filmen är uppe i snart 200k views på Youtube! Tyder ju på ett ganska stort intresse även om filmen mest var gammal skåpmat om än en för SD säkert njutbar spark i baken på S.
Hade S släppt något motsvarande om SD hade det mottagits med en axelryckning och gäspningar med max några tusen views.

Nu verkar den vara nere från youtube, borde väll finnas andra alternativ att se den någonstans
Citera
2018-08-02, 22:10
  #2410
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag har varit nazist-du har varit nasizt. Jag vi jag vill att vi pratar om för tiden relevanta saker och går vidare. Du avbryter allt jag säger med att vilja diskutera att jag har varit nazist. Til slut tröttnar jag och säger att du har också varit nazist. Du anser då att det är inte ok att gräva i historia.

Låter det här vettigt i din värld? Så här enkelt är det, och jag tror att det är hela poängen med filmen.

Det är precis vad det är. En nazistanklagelse betyder noll och ingenting efter denna dokumentär. Nu handlar det istället om vem som är bäst på att hantera anklagelsen med en mix av trovärdigt allvar och nonchalant klackspark.

"Ja, den svenska rasbiologin var en nödvändig komponent som motiverade många av nazisternas illdåd och Sverige kan med rätta betraktas som en slug allierad till nazityskland under WWII.

Men... Det var ju typ 100 år sedan så orka bry sig "
Citera
2018-08-02, 22:11
  #2411
Medlem
frasselitos avatar
Varför blev fillmen borttagen. Vilken """community guideline""" bröt den mot?
Citera
2018-08-02, 22:11
  #2412
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du menar, om jag förstår dig rätt, att folkhemmet och välfärdsstaten här i Norden inte till 80-90% var ett socialdemokratiskt projekt...?

Jo, jag vet att *ordet* folkhem från början myntades av Rudolf Kjellén och Manfred Björkquist, som tillhörde den s k unghögern på 1910-talet, men denna genealogi för ordet är rätt ointressant i sammanhanget. I Sverige liksom i Danmark och även England är välfärdsstaten och statens ansvarstagande för folket en socialdemokratisk tanke, de borgerliga var i stort sett emot, för att inte tala om rassehögern.
England?
Citat:
Premiärministern utses formellt av den brittiska monarken (kung eller regerande drottning), som av konstitutionell praxis är bunden att välja den som mest troligt kommer att få stöd av parlamentets underhus (vanligen ledaren för det största partiet). Premiärministern och de övriga medlemmarna i kabinettet (som består av de främsta ministrarna i regeringen och är departementschefer) är kollektivt ansvariga för sin politik och sina handlingar inför monarken, parlamentet, sina politiska partier och ytterst inför väljarna.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Storbr...C3%A4rminister
Storbritannien har väl haft en premiärminister från Labour i mindre än 40 år sedan den första utsågs
1721...det är nog få länder i Europa där sossar haft mindre att säga till om än i Storbritannien.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback