Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 21:39
  #2353
Medlem
Tror knappast detta gagnar sd, denna typen av grejer brukar oftast stjälpa snarare än hjälpa.
Citera
2018-08-02, 21:41
  #2354
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det går att vara för folkhemsbygget men mot utrotningen av icke önskvärda individer i den egna befolkningen. Men idolporträtt av sosseledaren Per Albin Hansson är förstås inte förenligt med humanism utan endast med nazism.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker. Tycker du att Åkesson ska kasta eller behålla det idolporträtt av Per Albin Hansson som han har hemma?
Citera
2018-08-02, 21:42
  #2355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, da, det gjorde socialdemokraterna i slutet av 1800-talet och början av 1900-talet, tillsammans med liberalerna, så vi fick allmän och lika rösträtt. Sedan så bestämde Albin Hansson att den konservativa Kjellens "folkhem" skulle byggas "på den svenska demokratins fasta grund". Men det finns en stor nackdel att vara modernist, (även om fördelarna överväger). För en modernist vill alltid "testa det senaste", och i början av 1900-talet så var det rasbiologi. Samma sak idag. Svenskarna är världens näst mest moderna folk när det kommer till attityder och värderingar, ( i alla fall så var man det 2011, återstår att se om de var det 2016 när nästa undersökningsvåg ifrån WVS blir offentligjord). Det är därför radikalfeministiska dogmer, på gott och ont, fått ett sådan fotfäste ibland politiker och opinonsbildare och det är därför vi har LSS. Sverige är en avantgardestat, på gott och ont, och har varit det, faktiskt, sedan senare delen av 1800-talet, då en kulturdebatt om individen, kontra familjen, kontra staten, leddes av svenska debattörer.
Precis så. Sossarna har alltid varit duktiga på att förvrida historien och kapa banden till äldre traditioner. Man ljög om att det var sossarna som skapade framgången för Sverige, när det handlade om internationella företag som grundades på 1800 talet som skapade värden. Och nu kapar man igen banden till allt svenskt för att kunna få en ny befolkning eftersom den gamla inte längre vill ge dem makten.

Det är en otäck maktapparat som hänsynslöst driver sin egen agenda utan att bry sig om befolkningen på sikt. Oh det är det som denna dokumentär visar. Historia som leder till nutid. det finns en röd tråd hur de agerar. Makt utan någon hänsyn till den enskilda människan.
Citera
2018-08-02, 21:42
  #2356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hela poängen med dokumentären är att täppa till gröthålet på Löfven. Och hans mantra om nazistiska förflutet och värdegrund. Likaså så framstår ”allas lika värde” som en ond cynism från sossarna.

Likaså att ge samma svar på tal till Afonbladet.

Men det ska bli underhållande när vi kommer fram till Baltitlämning, Nordkorea, Kuba, Rumänien och Yugoslavien.

Likaså IB och annat smått och gott i biståndspolitiken.

Popkorn fram.

Det räcker inte med en film till. Det skulle nog behövas tio lika långa filmer till för att täcka in all smuts som finns inom Socialdemokratin.
Citera
2018-08-02, 21:43
  #2357
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Inte hos folken och inte hos partierna, Rasbiologin den var en elitlära.

Nationalismen låg väl förankrad och att det där som sossarna alltid har trixat till det, Nationell = Nazist!
Det är helt fel nu och att det var helt fel då.

Så är det förstås.

Då som nu är det etablissemanget och ”eliten” som driver galenskaperna och irrlärorna man följer på order av den högst betalande.
Citera
2018-08-02, 21:43
  #2358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Tror knappast detta gagnar sd, denna typen av grejer brukar oftast stjälpa snarare än hjälpa.

Den kommer varken att göra från eller till för SD. Tanken med filmen är inte att vinna röster utan berätta vad S står för. Med denna och med nummer 2 kommer många som inget visste om vad S står bli upplysta om fakta. Om de sedan väljer att inte rösta på S utan KD så vet det i alla fall var S står.
Citera
2018-08-02, 21:43
  #2359
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förstår inte riktigt hur du tänker. Tycker du att Åkesson ska kasta eller behålla det idolporträtt av Per Albin Hansson som han har hemma?

Jag känner inte till att han har det, källa eller fantasier?
Citera
2018-08-02, 21:44
  #2360
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Uppenbart finns det inte så mycket mer då de tvingats ta till ganska ordentliga lögner för att få ihop nåt som de tyckte verkade matnyttigt. Nu blir de avslöjade med byxorna nere. De visar hur mycket de gillar att höfta fram saker. Hur kan de ha missat att Hinke Bergegren blev utesluten ur det socialdemokratiska partiet ? Är man intresserad av politik vet man det eller så tar man reda på det via Google. Hur kan man ha missat vem som ägde Aftonbladet och när. Har man sovit på lektionerna i samhällskunskap eller klarar man inte att googla eller rent utav ringa upp Aftonbladet?

Att sedan missa att man haft en samlingsregering och att alla måhända inte var socialdemokrater i en sådan regering är ju minst sagt en makaber miss. Förmodligen menar de väl att Google är Fake News och att det bara är Mäster Åkesson som vet vad som är rätt eller fel.


Jag har noterat att börjar man granska SD:s alla olika trollinlägg på t.ex. Facebook så hittar man ganska snabbt uppenbara felaktigheter en masse. Går man sedan vidare med att säga hur verkligheten ser ut kommer genast en massa personpåhopp och för varje månad tycks de bli fler. Jag är på ett sätt glad för att SD:s researchers tillhör den begåvningsreserv som vi kanske aldrig kommer att få nån nytta av i svenskt näringsliv men undrar hur Sverige skulle se ut om alla hade lika låga krav på fakta när de tillverkar något eller hur ett SD i regeringsställning, vilket gud förbjude , skulle klara sig med lika slarviga utredningar som deras politiska research.


Jag har tidigare trott att Åkesson har lite koll på saker och ting inom svensk politik och dess nutidshistoria men när han godkänt denna skithög till film där man gjort så tydliga missar så förstår jag att han inte är så mycket mer än alla de andra i partiet även om det är han som bestämmer.

Mycket skrivet men ingen reel fakta har du att komma med.
En förbaskat bra film är det, till och med jag lärde mig sådant som jag aldrig fått helt klart för mig.
Att sossarna såg upp till nassarna det visste jag. Jag minns hur sossarna var och hur gamla ärkesossar är idag, dom får psykbryt direkt som att en diskussion går emot, fingret åker upp till läppen och handen upp, det är också därför sossen ser nassar överallt, det är i närmast en sexuell läggning hos sossar.

Filmen utgör en bra medicin.
Citera
2018-08-02, 21:44
  #2361
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, da, det gjorde socialdemokraterna i slutet av 1800-talet och början av 1900-talet, tillsammans med liberalerna, så vi fick allmän och lika rösträtt. Sedan så bestämde Albin Hansson att den konservativa Kjellens "folkhem" skulle byggas "på den svenska demokratins fasta grund". Men det finns en stor nackdel att vara modernist, (även om fördelarna överväger). För en modernist vill alltid "testa det senaste", och i början av 1900-talet så var det rasbiologi. Samma sak idag. Svenskarna är världens näst mest moderna folk när det kommer till attityder och värderingar, ( i alla fall så var man det 2011, återstår att se om de var det 2016 när nästa undersökningsvåg ifrån WVS blir offentligjord). Det är därför radikalfeministiska dogmer, på gott och ont, fått ett sådan fotfäste ibland politiker och opinonsbildare och det är därför vi har LSS. Sverige är en avantgardestat, på gott och ont, och har varit det, faktiskt, sedan senare delen av 1800-talet, då en kulturdebatt om individen, kontra familjen, kontra staten, leddes av svenska debattörer.

Men nu finns det mycket delade åsikter om hurvida detta avangardistiska experiment faktisk har "Svenssons" stöd ... än mindra sympati.

För min del undanber jag mig politiker av det substanslösa "revolutionära" utopiska slaget, som med hjälp av retorik försöker skapa en Nordkorea-liknande glorifierad bild av vad som egentligen sker.
Citera
2018-08-02, 21:45
  #2362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
SD:s trovärdighet för att avfyra dylika anklagelser är lika med noll. Dessutom har ju partiet sedan länge idoliserat folkhemmet och det "gamla, helsvenska Sverige" - vilket gör detta grumliga angrepp på just Per-Albin och folkhemmet ännu skojigare.

Därför att?

Jag har varit nazist-du har varit nasizt. Jag vi jag vill att vi pratar om för tiden relevanta saker och går vidare. Du avbryter allt jag säger med att vilja diskutera att jag har varit nazist. Til slut tröttnar jag och säger att du har också varit nazist. Du anser då att det är inte ok att gräva i historia.

Låter det här vettigt i din värld? Så här enkelt är det, och jag tror att det är hela poängen med filmen.

Tjatet om Per Albin är löjeväckande, då det föresätter att om du ska gilla någonting med Per-Albin, så måste du gilla hela Per-Albin. Svart eller vitt. Ungefär vad SD blivit beskyllda för att vara i alla år. Som sagt, löjeväckande, liksom alla andra halmgubbar som det kommer dragandes med.

Men som sagt, ingenting av det spelar någon roll. För det handlar om det enkla som jag skrev i början. Filmen hade aldrig kommit till om det inte varit så imbicillt. Förstår man inte det så är man svagbegåvad. Eller, det det är inte säkert. Hjärntvätt kan sitta hårt.
Citera
2018-08-02, 21:45
  #2363
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förstår inte riktigt hur du tänker. Tycker du att Åkesson ska kasta eller behålla det idolporträtt av Per Albin Hansson som han har hemma?

Plocka ner skiten och släng det i historiens sophög tillsammans med alla andra äckliga agitatörer, föreståndare, underhuggare och lakejer för SAP.
Citera
2018-08-02, 21:45
  #2364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Tror knappast detta gagnar sd, denna typen av grejer brukar oftast stjälpa snarare än hjälpa.
Du tror mycket fel.

Detta är en motattack mot såsseriets enda arugment: Sverigedemokraternas historia. Genom att halshugga hydran har man effektivt avbeväpnat dem. Sossarna är död - må dom lida i helvetet för all evighet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback