Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
SD:s trovärdighet för att avfyra dylika anklagelser är lika med noll. Dessutom har ju partiet sedan länge idoliserat folkhemmet och det "gamla, helsvenska Sverige" - vilket gör detta grumliga angrepp på just Per-Albin och folkhemmet ännu skojigare.

Därför att?
Jag har varit nazist-du har varit nasizt. Jag vi jag vill att vi pratar om för tiden relevanta saker och går vidare. Du avbryter allt jag säger med att vilja diskutera att jag har varit nazist. Til slut tröttnar jag och säger att du har också varit nazist. Du anser då att det är inte ok att gräva i historia.
Låter det här vettigt i din värld? Så här enkelt är det, och jag tror att det är hela poängen med filmen.
Tjatet om Per Albin är löjeväckande, då det föresätter att om du ska gilla någonting med Per-Albin, så måste du gilla hela Per-Albin. Svart eller vitt. Ungefär vad SD blivit beskyllda för att vara i alla år. Som sagt, löjeväckande, liksom alla andra halmgubbar som det kommer dragandes med.
Men som sagt, ingenting av det spelar någon roll. För det handlar om det enkla som jag skrev i början. Filmen hade aldrig kommit till om det inte varit så imbicillt. Förstår man inte det så är man svagbegåvad. Eller, det det är inte säkert. Hjärntvätt kan sitta hårt.