Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 00:36
  #1201
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Det trodde jag aldrig, men nu är filmen huvudnyhet på SVT Text och andra ställen.

Valrörelsen har börjat.
Citera
2018-08-02, 00:38
  #1202
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ha ha, Åsa Lindenborg såg helt uppgiven ut


Var och när ?
Citera
2018-08-02, 00:38
  #1203
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Det trodde jag aldrig, men nu är filmen huvudnyhet på SVT Text och andra ställen.

Valrörelsen har börjat.

Både Aftonbladet och Expressen har filmen på första sidan. DN och SvD hade dock inget sist jag kollade.
Citera
2018-08-02, 00:40
  #1204
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Intressant film, även om den är hårt vinklad och det mesta som den tar upp redan är väl känt.

På en punkt är filmen direkt ohederlig, nämligen i de återkommande citaten av nazianstuckna Aftonbladet, där det aldrig nämns att Aftonbladet på den tiden var en borgerlig tidning som inte hade ett dyft med S att göra. Jag hade förväntat mig bättre av Dick Erixon.

Vad av detta har varit allmänt känt i modern tid menar du och vad har du personligen känt till? Skicka gärna länkar som stöd för dina påståenden. Du tycker att den är "hårt vinklad" med de citat man tog från Aftonbladet, men du har inga invändningar på de horribla brott som S faktiskt genomfört mot flera hundratusentals människor i detta land historiskt?
Någon som jag personligen inte hittat kopplat S, varken i artikelform i några historiska eller vetenskapliga förlag eller tillgängligt på någon av våra största medietidningar (inkluderat Svt).
Citera
2018-08-02, 00:40
  #1205
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UtterButter
Om man vill veta vad SD har för historia så är det bara gå in på expos sida men dom flesta verkar veta det. Så det är inget nytt med det. Man vet var man har dom. Det är annat med nazistsossarna som försöker mörka och skylla ifrån sig.
Haha undrar vem som är efterbli.. eller nej det undrar man inte när man läst din text. S startades inte av nazister och var aldrig ett nazistiskt parti utan ett parti som gjorde Sverige bättre och rättvisare. SD vil förvärra för många och bildades av nazister för att driva en rasistisk politik. CaZe cloZed.
Citera
2018-08-02, 00:41
  #1206
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Var och när ?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...s-med-langfilm
Citera
2018-08-02, 00:43
  #1207
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha undrar vem som är efterbli.. eller nej det undrar man inte när man läst din text. S startades inte av nazister och var aldrig ett nazistiskt parti utan ett parti som gjorde Sverige bättre och rättvisare. SD vil förvärra för många och bildades av nazister för att driva en rasistisk politik. CaZe cloZed.
Ingen har påstått att "S startades av nazister", ändå har du skrivit om det ett tjugotal gånger. Din halmgubbar & argumentationsfel visar verklig på vilken oärlig debattör du är & hur du saknar verkliga argument.
Citera
2018-08-02, 00:43
  #1208
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu är jag inte sosse men SD ska ta mig fan inte dra andra partier i smutsen när dom själva har samma ideologi. Fattar du inte att hatet kommer ta över om SD får för stor makt? Vill du leva i ett samhälle där hatet och rasismen haglar tätt? Jämförelserna med Hitler är i underkant eftersom ingen trodde att han skulle döda en massa invandrare han heller.

Du beter dig precis som de högt upsatta Socialdemokraterna när de blev kontaktade av tidningar för att kommentera denna dokumentär. Du går i motattack, men du erbjuder inte ett enda argument där du faktiskt visar på vad som är rasistiskt med SD's politik, SD's uttalanden eller deras partiprogram.
Istället antar jag att du använder det gamla vanliga "ett fåtal nazister och snäppet fler rasister röstar på SD, därför är hela partiet rasistiskt och nazistiskt".

Jag som SD väljare har inget emot invandrare som bidrar till vårt land och assimileras/integreras på rätt sätt.

Kom med fakta!
Citera
2018-08-02, 00:46
  #1209
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu är jag inte sosse men SD ska ta mig fan inte dra andra partier i smutsen när dom själva har samma ideologi. Fattar du inte att hatet kommer ta över om SD får för stor makt? Vill du leva i ett samhälle där hatet och rasismen haglar tätt? Jämförelserna med Hitler är i underkant eftersom ingen trodde att han skulle döda en massa invandrare han heller.

Dödade Hitler invandrare? Jag har för mig att han gav sig på oönskade raser inom riket.
Citera
2018-08-02, 00:47
  #1210
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu är jag inte sosse men SD ska ta mig fan inte dra andra partier i smutsen när dom själva har samma ideologi. Fattar du inte att hatet kommer ta över om SD får för stor makt? Vill du leva i ett samhälle där hatet och rasismen haglar tätt? Jämförelserna med Hitler är i underkant eftersom ingen trodde att han skulle döda en massa invandrare han heller.
Du är dum i huvudet.

Den här filmen pekar på sossarnas vidriga handlingar, som de anklagar SD för.
Vad har hat och rasism att göra med SD?
Jävla stolle.
Citera
2018-08-02, 00:47
  #1211
Medlem
UtterButters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha undrar vem som är efterbli.. eller nej det undrar man inte när man läst din text. S startades inte av nazister och var aldrig ett nazistiskt parti utan ett parti som gjorde Sverige bättre och rättvisare. SD vil förvärra för många och bildades av nazister för att driva en rasistisk politik. CaZe cloZed.

Vad har det med saken att göra. Ingen har sagt att S har startas av nazister. Och, vart vill du komma med den kommentaren? Det handlar inte om SD:s politik i den här tråden.
Citera
2018-08-02, 00:47
  #1212
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha undrar vem som är efterbli.. eller nej det undrar man inte när man läst din text. S startades inte av nazister och var aldrig ett nazistiskt parti utan ett parti som gjorde Sverige bättre och rättvisare. SD vil förvärra för många och bildades av nazister för att driva en rasistisk politik. CaZe cloZed.

Men det bestod av flertalet framträdande rasister och var ett rasistiskt parti, det framgår av dokumentärfilmen.

Ett parti som byggde murar, ansåg att människor har olika värde och mätte skallar och steriliserade hej vilt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback