2018-08-02, 00:29
Medlem
EffinEjits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Dream on. S kommer gå stärkta ur detta av två anledningar. 1. Sossarna startades inte som SD gjordes av nazister för att driva en rasistisk politik. 2. Allt i denna "film" är känt och avhandlat.
För att vara en flopp har denna film skrämt fram varenda idiot ur sina hål för att utföra damage control i ren panik. Du själv, t ex... Du VILL så jävla gärna att denna film inte finns, annars skulle du inte försöka kidnappa tråden.
Nassesvin.
Citera
2018-08-02, 00:29
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Dream on. S kommer gå stärkta ur detta av två anledningar. 1. Sossarna startades inte som SD gjordes av nazister för att driva en rasistisk politik. 2. Allt i denna "film" är känt och avhandlat.

Vill inte gärna använda engelska uttryck, men vill kommentera ditt inlägg med ett citat från Marlo i serien The Wire:

"You want it to be one way, but there is the other way"
Citera
2018-08-02, 00:30
Medlem
Mooskys avatar
Precis som detta är en nyhet då. Skillnaden är ju ganska omfattande gällande SD värderingar och syn som är betydligt mer i nutid. Men det är väl Per Albin som SD har som den stora idolen.
Tja, debatt blir det vilket är bra, men inte är det något nytt. Lite lågt att blanda in Löven dessutom för vad man gjorde under nazitiden i Sverige, men man kan inte begära att IQ fiskmås kan bättre.

1988 är inte så länge sedan och om SD tror att man kan sopa undan något i partiet så kanske dom kan göra en dokumentär om kriminaliteten i sitt parti eller följa Per Albin och avliva sinnesslöa, så vore ju deras svans borta vid det här laget.

https://www.etc.se/inrikes/nazistern...gedemokraterna
Citera
2018-08-02, 00:31
Medlem
sjelvefans avatar
Definitivt skrämmande historia, även om jag kände till delar av det.

Men lite intressant att jag sett många kommentera att det är ”skamligt” att SVT ”aldrig” har gjort någon granskande dokumentär om vår rasistiska historia. Intressant med tanke på att jag lärde mig om detta i en dokumentär på just SVT för 16 år sedan :-) (Dokument inifrån).

Hade man däremot frågat mig innan den dokumentären så hade jag nog inte känt till mycket av det, för då var det nog ännu mer okänt.

Svts dokumentär var kanske inte lika detaljerad, men i det stora hela tog man upp vad som pågick. Man tog bland annat upp att den svenska staten skrev under på att införa världens första rasbiologiska institut. Även socialdemokratiska politiker som Hjalmar Branting med flera tas upp. Har för mig att de även nämner att vi ”inspirerade” Hitler.

Samt både tvångssteraliseringar och rashygien osv. Några klipp i SDs video är till och med samma som i SVTs dokumentär. Men det är väl enklare att bara utgå ifrån att de ”aldrig” har granskat något liknande.

”De icke önskvärda - Rashygien i Sverige (dokumentär 2002).

https://youtu.be/IXHe3-YVm5s
Citera
2018-08-02, 00:31
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vad är det för chockerande saker SD har grävt fram om SAP och dess historia då? Samma saker som brukar tas upp av Ola Larsmo, Per Svensson och andra globalistliberaler samt DN Kultur: att sossarna var nationella egoister, att de var alldeles för eftergivna mot Hitlertyskland, tvångssteriliseringar och förakt riktat mot tattare, mentalsjuka, zigenare osv?

Eller har de hittat något som faktiskt är nytt?

Länka artiklarna som du hänvisar till, ska vi se hur de ser ut!
Citera
2018-08-02, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommuHater
Vi är många som är mer rädda för sossarna som stödjer terroristorganisationer som Hamas
SD stöder aktivt Israel som bildades genom bl.a. landgrabbing terror mord och deporteringar. Vilka är bäst kålsupare?
Citera
2018-08-02, 00:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det handlar inte om att hitta något nytt. Det handlar om att sammanställa det som finns för att enkelt kunna slå i skallen på alla sossar som dillar om "rasistiska rötter" i debatterna iför valet.

Men herregud, vad har ett högernationalistiskt parti som säger att de vill resturera folkhemmet för nytta av "lik i sossegarderoben" som handlar om hur sossarna var dryga och fientliga mot t ex zigenare, homosexuella, asylsökande, klent begåvade eller asociala svenska kvinnor osv? Eller den vanliga gråtvalsen om att Per-Albin och samlingsregeringen (sossarna) var alldeles för eftergivna och inte insåg sin plikt att försvara den goda moralen och gå ut mot Tyskland?

Den typen av stories är ju sedda från ett DN-liberalt perspektiv. Hur kan de vara till någon nytta för en kampanjfilm från SD? Om vi befann osss i ett politiskt system där det sedan länge bara fanns två partier, nämligen sossarna och SD, skule man kanske kunna se någon sorts poäng, men så är det ju verkligen inte.
Senast redigerad av HepCat-X 2018-08-02 kl. 00:37.
Citera
2018-08-02, 00:33
Medlem
Hitler stöttades antagligen av ca 90% av den tyska befolkningen. Efter att ha sett filmen är man glad att sossarna i Sverige aldrig fick mer än ca 55%.

Bra om filmen kunde visas i skolorna.
Citera
2018-08-02, 00:33
Medlem
trickydicks avatar
Ha ha, Åsa Lindenborg såg helt uppgiven ut
Citera
2018-08-02, 00:34
Medlem
Reguluss avatar
Intressant film, även om den är hårt vinklad och det mesta som den tar upp redan är väl känt.

På en punkt är filmen direkt ohederlig, nämligen i de återkommande citaten av nazianstuckna Aftonbladet, där det aldrig nämns att Aftonbladet på den tiden var en borgerlig tidning som inte hade ett dyft med S att göra. Jag hade förväntat mig bättre av Dick Erixon.
Citera
2018-08-02, 00:34
Medlem
UtterButters avatar
Citat:
Ja och dess förledda supportrar. SD startades av Nazister för att föra rasistisk politik. S startades av de som kämpade för mer och bättre rättigheter till arbetare och annat folk. Milsvid skillnad men sånt förstår tydligen inte SD-skallar.

Jag märker att du är efterbliven. Om man vill veta vad SD har för historia så är det bara gå in på expos sida men dom flesta verkar veta det. Så det är inget nytt med det. Man vet var man har dom. Det är annat med nazistsossarna som försöker mörka och skylla ifrån sig. Fin yta och fina ord men gott om skit under.
Citera
2018-08-02, 00:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Men herregud, vad har ett högernationalistiskt parti som säger att de vill resturera folkhemmet för nytta av "lik i sossegarderoben" som handlar om hur sossarna var dryga och fientliga mot t ex zigenare, homosexuella, asylsökande, klent begåvade eller asociala svenska kvinnor osv? Eller den vanliga gråtvalsen om att Per-Albin och samlingsregeringen (sossarna) var alldeles för eftergivna och inte insåg sin plikt att försvara den goda moralen och gå ut mot Tyskland?

Den typen av stories är ju sedda från ett DN-liberalt perspektiv. Hur kan de vara till någon nytta för en kampanjfilm från SD?
Se på reaktionerna i denna tråd så inser du nyttan av filmen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback