Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-01, 23:21
  #1057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Att nazisterna såg de svenska sossarnas idéer om tvångsstereliseringar och annat som ett föredöme kanske kan förklara varför de aldrig invaderade oss?

Jag menar, varför invadera ett land som styrdes av politiker som man såg upp till och inspirerades av?
De behövd inte, de fick det järn de behövde (liksom britterna, så de behövde inte heller invadera).
Citera
2018-08-01, 23:23
  #1058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck detta var inte den första "fimen" om detta. Men ja Sd kommer en dag åka ur riksdagen, good riddance.

Ser du stjärnan i det blå? Allt du önskar kan du fååååååå

Den nationella rörelsen kommer att ta makten och göra Sverige till ett sådant underbart paradis att till och med du kommer att vilja suga Sverigedemokratisk penor.
Citera
2018-08-01, 23:23
  #1059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mycket bra reklam.
Ja inte minst för att en alldeles uppenbart statskontrollerad historiker får uttala sig

Förvånande, och glädjande, att SVT tar upp det.

Men det här med Aftonbladet trodde jag i min enfald att alla visste om, att den blev socialdemokratisk betydligt senare. Den var väl snarare höger, om jag minns rätt.
__________________
Senast redigerad av Fnysington 2018-08-01 kl. 23:25.
Citera
2018-08-01, 23:23
  #1060
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
100.000 views på ett dygn? ser vi SD föra sossarna till korset? samt en månad till valet.

Enorm spridning under väldigt få timmar, detta kommer kanske bli en stor snackis
Citera
2018-08-01, 23:24
  #1061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Detta var då allt en mycket underhållande propaganda-aktivitet SD har ägnat sig åt. Undrar hur S ska tråckla sig ur den här? Bäst är antagligen att börja med att försöka tiga ihjäl den.

Noterar att:

1) Det blir svårt att köra med *bruna rötter* och annat iaf på internet.

2) Maktdemonstration, så här kommer historien att skrivas framöver. Bör agera demoraliserande för den som jobbar inom S och ser den.

3) Återanvänder samma format som gamla Anti-Nazi filmer vilket innebär att den känslomässiga reaktionen redan är intränad när man ser filmen.

4) Riktar sig mot de redan frälsta men också mot den yngre generationen som förmodligen inte läst om detta i skolan.
1.Nej eftersom S inte grundades av nazister.
2. Många har nog svårt att hålla sig för skratt av din beskrivning av detta.
3. Usel "film" som riktar sig till fån ch historielösa.
4. Se 3.
Citera
2018-08-01, 23:26
  #1062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett

Den nationella rörelsen kommer att ta makten och göra Sverige till ett sådant underbart paradis att till och med du kommer att vilja suga Sverigedemokratisk penor.
Risken att det du skriver skulle inträffa är mindre än obefintlig. SD är dessutom Sveriges mest regeringsodugliga parti någonsin.
Citera
2018-08-01, 23:26
  #1063
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Var är källan att partiet grundats av nazister?

Källan personifieras nästan bäst i sd: förste ordförande aka Jimmy Åkessons företrädare på ordförandeposten Anders Klarström, en av Sveriges ledande nazister. Nazister bildade partiet i Malmö 1988.

https://www.expressen.se/kvallsposte...t-sd--i-malmo/
__________________
Senast redigerad av Starback 2018-08-01 kl. 23:28. Anledning: Putsning av text
Citera
2018-08-01, 23:27
  #1064
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja inte minst för att en alldeles uppenbart statskontrollerad historiker får uttala sig

Förvånande, och glädjande, att SVT tar upp det.
Nu inväntar vi att dom även låter Arnstad skriva några spaltmeter om filmen. Fast helst vill man ju se & höra honom i direktsändning, med sin mäktiga stämma. Kanske i Morgonstudion om vi har tur.
Citera
2018-08-01, 23:27
  #1065
Medlem
Det som blir rätt genant för SD är att filmen innehåller ett flagrant faktafel, då man använder Aftonbladet som källa/hänvisning några gånger. AB hade inget med sossarna att göra på den tiden. Snarare ägdes de av en person med klara nazistsympatier.

Delvis citerat från dagens AB

Linderborg: ”Flagrant faktafel”

Filmen innehåller även anklagelser mot Aftonbladet, om hur tidningen skrev om Adolf Hitler och Nazityskland under ledning av dåvarande ägaren Torsten Kreuger.

– Det är ett flagrant faktafel att påstå att Aftonbladet var en socialdemokratisk tidning vid den här tiden. Den ägdes av Torsten Kreuger, som hade nazistsympatier. Detta påpekar Aftonbladet alltid i sin egen historieskrivning. LO köpte tidningen 1956, i dag ägs den till största delen av norska Schibsted, säger Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg.
Citera
2018-08-01, 23:28
  #1066
Medlem
Verkligen en bra film. Borde visas i alla skolor i hela Sverige med diskussion efteråt.

Hoppas det kommer en del 2 också som tar upp sossarnas DDR-stöd, mobbningar/uteslutningar/uppsägningar av SD:are, stöd till olika terroristorganisationer och samarbetet med muslimska brödraskapet.
Citera
2018-08-01, 23:29
  #1067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Du har väl inte missat att det här bara var del 1?


OK men jag såg bara del 1...som någon form av "hot" jag tror att del 2 blir svår att sammanställa men visst skulle jag vilja ha fram den till runt 25 augusti, men jag tror inte den kommer.

Jag tror inte heller det kommer något smaskigt om SD före valet, som kan dra ned SD.
Citera
2018-08-01, 23:29
  #1068
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
1.Nej eftersom S inte grundades av nazister.
2. Många har nog svårt att hålla sig för skratt av din beskrivning av detta.
3. Usel "film" som riktar sig till fån ch historielösa.
4. Se 3.
Vilka av de gamla filmerna & talen som återges är det då som är datorgenererade & förfalskade enligt din mening?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback