Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-08-01, 01:13
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realmuadib
Fett löser inte upp varmt vatten, flera studier visar på det.
Självklart inte det heller, enligt lika löser lika-principen.
Citera
2018-08-01, 02:04
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Inte fan behöver man använda tvål på hela kroppen. Det räcker under armarna och i skrevet.
Har man hud som lätt blir torr så är tvåltvätt två gånger om dagen alldeles för mycket.

Det blir bara en rundgång där man tar bort fettet och sedan får stå och smörja in sig med fuktkräm.

Pröva hur det går. Jag tror inte du kommer känna dig ofräsch och inte du eller någon annan kommer känna någon lukt.

Det sistnämnda skulle väl vara enda vettiga anledningen att stå och tvåla in sig. Bra för huden är det definitivt inte.

Håller delvis med, med undantaget att jag inte använder tvål i fittan. Tvättar under armar med tvål och mellan benen och ansiktet med vatten morgon + kväll. Tvålar in ansiktet med mild tvål om jag har smink/känner mig fet i ansiktet.

Duschar av kroppen när det behövs - olika beroende på aktivitet/värme osv. Huden mår pyton av för mycket tvättande.
Citera
2018-08-01, 19:22
  #63
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emminator
Håller delvis med, med undantaget att jag inte använder tvål i fittan. Tvättar under armar med tvål och mellan benen och ansiktet med vatten morgon + kväll. Tvålar in ansiktet med mild tvål om jag har smink/känner mig fet i ansiktet.

Duschar av kroppen när det behövs - olika beroende på aktivitet/värme osv. Huden mår pyton av för mycket tvättande.

Med "skrevet" menade jag mer i ljumskarna där det kan uppstå en rätt intensiv svettdoft. Muttan behöver inget annat än vatten utanpå och inuti är den självrengörande.
Citera
2018-08-01, 20:08
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Med "skrevet" menade jag mer i ljumskarna där det kan uppstå en rätt intensiv svettdoft. Muttan behöver inget annat än vatten utanpå och inuti är den självrengörande.

Vi tänker lika. Min man har samma problem med ljumskarna. Där appliceras, varma dagar som dessa, även dialonpuder som dock får duschas bort på kvällen.
Citera
2018-08-08, 22:24
  #65
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Varmt vatten löser inte upp fett.

Detta är sektionen hår och kroppsvård, inte kemisektionen. Det är bara att jämföra genom att gå in i duschen och duscha med kallt vatten, sedan jämför med när du duschar med riktigt varmt vatten. Det går inte att neka till skillnaden.
Citera
2018-08-09, 23:17
  #66
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Jag tänker hålla mig kort: en bra hygien sköter sig självt!
Citera
2020-08-22, 23:29
  #67
Medlem
Blocket.ses avatar
Jag är inne på vecka 2 nu utan tvål och deo, och det fungerar klockrent.
Ska tilläggas att jag har ett fysisk arbete och denna värme som varit dom senaste veckorna.
Sköljer av armhålorna efter jobbet, och duschar hemma på kvällen.
Varken fru eller jobbarkompisar har klagat, och jag själv känner ingen skillnad på min kroppslukt.
Fantastiskt, prova själv.

Kan tänka mig att tjockisar Får mer problem med dålig lukt, då det blir instängt svett mellan bilringar osv. Men tjockisar var det nog ont om på Stenåldern, så det problemet är nytt 😀
__________________
Senast redigerad av Blocket.se 2020-08-22 kl. 23:42.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback