Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-31, 15:04
  #17917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
AHA, det var alltså därför hon sprang runt och fjäskade för grannarna i någon live och skrev om det på IG om jag minns rätt. Jag har för mig att någon av grannarna bara grymtade vresigt tillbaka när hon hejade eller vad det var.
Nåväl, hade hon som sagt betett sig som folk och visat ödmjukhet samt fortsatt att träna och powerwalka hade hon inte suttit där nu alldeles ensam på en stol och stampa i golvet.

Precis, hade hon erkänt sina misstag, familjens misstag, sina brister och varit ärlig hade hon förmodligen haft mer vänner och sympatier. Man får väl hoppas att hennes s.k. time out ger hennes mod att göra ett rejält avstamp och erkänna allt och blotta sin själ och sluta fejka allt och skylla ifrån sig.
Citera
2018-07-31, 17:37
  #17918
Medlem
ser bara fiiina kommentarer på insta nu, vore kul o skriva nåt annat o se om kommentaren får vara kvar ...tas den bort är hon ju inne o läser...men jag vill inte bli blockad
Citera
2018-07-31, 23:38
  #17919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
ser bara fiiina kommentarer på insta nu, vore kul o skriva nåt annat o se om kommentaren får vara kvar ...tas den bort är hon ju inne o läser...men jag vill inte bli blockad
I ärlighetens namn, hon har ju inte sagt att hon inte själv ska läsa och kolla sin Instagram väl?
Jag tror iofs att det är ett spel för gallerierna. Calle Schulman har ju i evigheter, känns det som, haft någon nedräkning tills när han ska stänga sin Instagram och har haft hur mycket trafik som helst under den tiden.

Jag HOPPAS dock, för innerst inne är jag en god människa, att Anna fått råd från någon hon faktiskt lyssnar på och litar på, att nu räcker det. Att det är dags att backa och fokusera på det som är viktigt, familjen "på riktigt" och inte bilden utåt.
För en sak tror jag vi alla här är överens om, den här familjen, och kanske Anna främst, mår inte bra.
Felicia har varken jobb eller bostad och kämpar med näbbar och klor med att försöka nå dit Bianca Ingrosso är. Hon får mystiska jobb som presschef (eller vad det nu var,) och förlorar den lika fort. Och har tydligen åkt fast för snatteri.
Antonio, tja där vet vi ju alla. Han är inte ny i rullorna hos socialtjänsten direkt.
Far i huset....ja antingen styr han familjen med järnhand eftersom han uppenbarligen är den enda med en inkomst, eller så är han helt off också.
Den som förefalla att vara hyffsat normalt är ju den yngsta dottern, men det är inte ett ovanligt mönster i en dysfunktionell familj all yngsta barnet blir den som håller balansen så pass mycket att familjen överlever, men det är också därför det dysfunktionella kan fortgå. Det är medberoende och lojalitet.
Om hon nu tex skulle söka en utbildning långt borta, så att hon var tvungen att flytta. Då skulle det bli en intressant förändring i dynamiken i familjen.

En annan anledning till att Anna stänger sin Instagram kan vara att socialtjänsten är inkopplad i familjen igen och hon har fått förklarat för sig att det är risker med att bete sig som hon gör. Hon stänger isf inte för att hon kommit till insikt utan för att de ska bli nöjda och lämna dem i frred.
Citera
2018-07-31, 23:42
  #17920
Medlem
ebba112s avatar
Har ni alla missat att hon lagt upp ett hyllningsinlägg till sin dotter Felicia idag ?
Det var väl nästan 10 stycken kort på dottern och en lång text som gratulerade henne på födelsedagen...
Citera
2018-08-01, 00:01
  #17921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebba112
Har ni alla missat att hon lagt upp ett hyllningsinlägg till sin dotter Felicia idag ?
Det var väl nästan 10 stycken kort på dottern och en lång text som gratulerade henne på födelsedagen...

Jag tittade nu och funderar på att varför gör människan så? Typ alla var filtrerade..... Den närmast sanningen är ju den där Felicia har röd klänning, Anna Book en... Gredelin? Men hur som en bild som är "rolig att se". För så de ser ut på riktigt!

På youtube finns ju "Anna Books drinkskola"(ursäkta om jag tjatar) och visst, hon är aspackad men ändå. Där skojar hon ju om sig själv.

Så varför kan hon inte bara vara sitt "äkta jag"? Då hade hon nog varit både rolig och trevlig.

Men nu skall hon låtsas vara nykterist, knarka till sig en vinst i BL, försöka smutskasta en trettonårig tjej som hennes son våldtagit, gråta, gråta, gråta, Arga snickaren, Stjärnhoppningen, bara gråt och missnöje(fast man kunde tro att det borde vara ett på något vis nöje, om man kommit med i sådana program.), sedan att vad har hon för hållhake på TV4 som verkar tvingade att publicera henne? Eller är hon deras "Freak show"- kort?

Men okay, eller nej, konstigt men kanske förståligt, eller nej, bara konstigt att hon lägger filter på sina egna bilder. Bättre se enbent och vacker ut kanske? Ja, det är ju rent tragiskt på sitt vis. Att hon påstår "Jag är GLAD att jag blivit tjock igen!" men så måste hon ändå fixa sina bilder i hopp om att se smal ut....

Men sen på sin EGEN DOTTER? Visa en massa overkliga bilder på henne? Jag har haft svårt att känna sympati för Felicia, men tänk att växa upp med en morsa som inte älskar en som man råkar se ut, utan som föredrar att visa "filtrerade"(kraftigt omgjorda) bilder. Och så sonen som ville prata, men då var Anna Books sortering av trosor viktigare, så hon snäste bort honom.
__________________
Senast redigerad av Ruskette 2018-08-01 kl. 00:07.
Citera
2018-08-01, 00:11
  #17922
Medlem
Jag menar, "kul"(INTE) att växa upp med en morsa som föredrar att visa upp bilder med filter på en.... Nog kan morsor- och pappor- vara pinsamma och visa upp bilder på sin gulleplutt där man ser GRÄSLIG ut, men det hör väl uppväxten till...Men tänk en mamma som föredrar att visa bilder på en där man är omgjord till "vackrare"...? Jag fattar inte att maken tolererar beteendet, men det är klart, Felicia är inte hans biologiska dotter.

Men var är Felicias pappa? Har Anna Book mördat honom, eller vad?
Citera
2018-08-01, 00:22
  #17923
Medlem
annatoledanobook🍾🎂🥂 Feliz Cumpleaños @feliciabook Tänk att du min älskade förstfödda fyller 27 år idag ⭐️🎈🎁 Tiden går så fort - Det är en ynnest att få vara din mamma. Du vet vad jag känner, tycker, tänker så jag stannar här😘 Jag älskar dig till universums ände i all oändlighet❤️ & om några veckor är vi hemma igen & kan fira dig ordentligt❤️ 1.000 pussar & kramar från oss alla i din familj - vi ses snart😘 #micorazón #mihijamayor #mihijahermosa #compleaños #beautiful #love #familia #missyousomuch #makeupartist

Jag undrar att hur går det ihop? " Du vet vad jag känner tycker, tänker så jag stannar här" och sedan "Om några veckor är vi hemma igen"(är det ett hot?). BAM?! BAM?! BAM)!. Jag undrar även om hon tycker att hon verkade intelligent när hon var med i BL och gastade ut sina "BAM!" på Camilla...? Är det med dessa "BAM!" hon fostrat sina barn?
Citera
2018-08-01, 00:22
  #17924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
I ärlighetens namn, hon har ju inte sagt att hon inte själv ska läsa och kolla sin Instagram väl?
Jag tror iofs att det är ett spel för gallerierna. Calle Schulman har ju i evigheter, känns det som, haft någon nedräkning tills när han ska stänga sin Instagram och har haft hur mycket trafik som helst under den tiden.

Jag HOPPAS dock, för innerst inne är jag en god människa, att Anna fått råd från någon hon faktiskt lyssnar på och litar på, att nu räcker det. Att det är dags att backa och fokusera på det som är viktigt, familjen "på riktigt" och inte bilden utåt.
För en sak tror jag vi alla här är överens om, den här familjen, och kanske Anna främst, mår inte bra.
Felicia har varken jobb eller bostad och kämpar med näbbar och klor med att försöka nå dit Bianca Ingrosso är. Hon får mystiska jobb som presschef (eller vad det nu var,) och förlorar den lika fort. Och har tydligen åkt fast för snatteri.
Antonio, tja där vet vi ju alla. Han är inte ny i rullorna hos socialtjänsten direkt.
Far i huset....ja antingen styr han familjen med järnhand eftersom han uppenbarligen är den enda med en inkomst, eller så är han helt off också.
Den som förefalla att vara hyffsat normalt är ju den yngsta dottern, men det är inte ett ovanligt mönster i en dysfunktionell familj all yngsta barnet blir den som håller balansen så pass mycket att familjen överlever, men det är också därför det dysfunktionella kan fortgå. Det är medberoende och lojalitet.
Om hon nu tex skulle söka en utbildning långt borta, så att hon var tvungen att flytta. Då skulle det bli en intressant förändring i dynamiken i familjen.

En annan anledning till att Anna stänger sin Instagram kan vara att socialtjänsten är inkopplad i familjen igen och hon har fått förklarat för sig att det är risker med att bete sig som hon gör. Hon stänger isf inte för att hon kommit till insikt utan för att de ska bli nöjda och lämna dem i frred.

Du har en bra poäng här, jag håller med dig!
Citera
2018-08-01, 00:24
  #17925
Medlem
"Ooops I did it again!", kanske.... Jag fattar inte vad jag gör här inne och läser om hemska Booken IGEN. Jag som trodde jag slutat med det, för mitt eget bästa, för jag råkar tycka att hon är en usel mamma.
Citera
2018-08-01, 00:24
  #17926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag menar, "kul"(INTE) att växa upp med en morsa som föredrar att visa upp bilder med filter på en.... Nog kan morsor- och pappor- vara pinsamma och visa upp bilder på sin gulleplutt där man ser GRÄSLIG ut, men det hör väl uppväxten till...Men tänk en mamma som föredrar att visa bilder på en där man är omgjord till "vackrare"...? Jag fattar inte att maken tolererar beteendet, men det är klart, Felicia är inte hans biologiska dotter.

Men var är Felicias pappa? Har Anna Book mördat honom, eller vad?

Ja var är Mehmet???
Citera
2018-08-01, 00:27
  #17927
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag menar, "kul"(INTE) att växa upp med en morsa som föredrar att visa upp bilder med filter på en.... Nog kan morsor- och pappor- vara pinsamma och visa upp bilder på sin gulleplutt där man ser GRÄSLIG ut, men det hör väl uppväxten till...Men tänk en mamma som föredrar att visa bilder på en där man är omgjord till "vackrare"...? Jag fattar inte att maken tolererar beteendet, men det är klart, Felicia är inte hans biologiska dotter.

Men var är Felicias pappa? Har Anna Book mördat honom, eller vad?

Det kan enkelt och helt anonymt kontrolleras genom ett samtal till Folkbokföringen 0771-567 567.

Det behövs inget personnummer, det räcker med "vem är pappa till Felicia Book Pomonagatan 4, Solna?"
Du kan ringa från hemligt nummer och tjänstemannen som svarar har inte rätt att fråga dig vem du är, du kan få reda på mycket, namn, adress, personnummer, gift, gift med vem, skild, skild från vem, alla barn, ev dödsfall, adress vid dödsfallet, ev utlandsflytt etc.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2018-08-01 kl. 00:36.
Citera
2018-08-01, 00:37
  #17928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det kan enkelt och helt anonymt kontrolleras genom ett samtal till Folkbokföringen 0771-567 567.

Det behövs inget personnummer, det räcker med "vem är pappa till Felicia Book Pomonagatan 4, Solna?"
Du kan ringa från hemligt nummer och tjänstemannen som svarar har inte rätt att fråga dig vem du är.
Nja... SÅ engagerad i Anna Book har jag inte tänkt bli, så jag ringer samtal för att kolla upp henne. Men tack för tipset! Samt att du fick mig att varva ner då jag hann bli rätt upprörd, men insåg med ditt svar att "Nej, varför skulle jag?". Att Felicia ÄR 27 år och det är nog tragiskt att växa upp som hon fått göra, men att det bästa som kan hända är att när Anna Book kommer hem så kan hon konstatera att "Felicia försvann". För kanske Felicia passat på att fly och skaffa sig ett ordinärt arbete och blivit helt normal. Kanske har hon alltid varit villig att bli det, men förhindrats av sin maniska mammas vilja att Felicia skall "bli något utöver". Vilket hon kanske blivit OM hon fått utvecklas som hon ville.

Men hur som, tack för "uppväckelsen". Jag insåg att jag är en fåntratt som lever mig in så, fast 27-åriga "barns" pappor kunde spela mindre roll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback