Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-01, 14:41
  #781
Medlem
Har inte spelat på några år och installera appen och tänkte testa men min gamla by laddas ej och går inte via facebook..
Jag har googlat på lite olika lösningar men icke något som funkar... Etc rensa data..
Har ni några tips?
Citera
2018-01-01, 14:44
  #782
Medlem
swebarbs avatar
ja kontakta supporten kanske dom kan hjälpa.. men du har inte länkat via din g+ profil kanske?
Citera
2018-01-01, 14:56
  #783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja kontakta supporten kanske dom kan hjälpa.. men du har inte länkat via din g+ profil kanske?

Nixx, när jag började en ny by och klara "test perioden" och skulle spara via facebook kom det ju upp "Du har redan en by sparat på denna facebook, vill du spara över den?"

Men jag får aldrig välja nånstans om jag vill logga in till den byn...
Varför ska det vara så komplicerat :i
Citera
2018-01-02, 17:11
  #784
Medlem
Jag löste det genom att uppdatera appen "google play games"
sedan rensa jag all data från COC och logga in på google play games med det kontot som jag spela på för x antal år sen. Sedan starta jag spelet via GPG och då funka det! =D
Citera
2018-03-12, 21:35
  #785
Medlem
Hur släpper jag ner mina trupper innanför motståndarnas murar?
Citera
2018-03-13, 12:47
  #786
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillmeister1
Hur släpper jag ner mina trupper innanför motståndarnas murar?

Inte alla trupper du kan göra det med, Miners är den enda jag kan komma på som kan "spawna" bakom murarna.
Citera
2018-03-13, 13:13
  #787
Medlem
DoktorMords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillmeister1
Hur släpper jag ner mina trupper innanför motståndarnas murar?

Trupper kan endast släppas ned inom murarna om det finns tillräckligt mycket plats där, och då kan du släppa vilken trupp som helst där.
I en ruta med storleken 2 * 2 tiles kan man inte släppa ned trupper, men i en ruta med storleken 3 * 3 tiles så funkar det!

För att bättre förstå vad jag menar: Gå in på din hembas och klicka på en murbit, eller en byggnad utanför din mur om du har det. Du kommer då se att det dyker upp en halvt genomskinlig vit linje 1 tile utanför denna murbit/byggnad. trupper kan endast släppas utanför denna vita linje

Alla trupper fungerar likadant när det kommer till detta, även miners - dessa kan du alltså INTE släppa innanför murarna som föregående svar säger. (Hela grejen med miners är ju att de går under murarna ändå)

Det enda undantaget som finns, då du faktiskt kan få in trupper inom murarna, är att använda en skeleton spell. Den kan släppas var som helst och det kommer då spawna ett gäng skelett, antal spawnade ökar med level på din spell.
Citera
2018-03-13, 13:15
  #788
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillmeister1
Hur släpper jag ner mina trupper innanför motståndarnas murar?

använd wall breakers spell, 4 st såna och du tar sönder vilken mur som helst och kan spawna rätt in i basen som en bra start. Man gör ju oftats inte medvetet at man kan spawna innanför, isf är det såna baser med massa fällor osv eller om nån medvetet vill droppa ner i ligan så gör dom så annars inte då är det spell wall breaker eller bygga dom dära som spränger sönder murar men jag kör oftast spells.
Citera
2018-05-15, 17:23
  #789
Medlem
Känns lite som slöseri att anvö da spelltutrymmet till 4 st de spellsen
Citera
2018-06-12, 13:54
  #790
Medlem
Ngon som har uppat till TH12 och kan dela med sig av sina reflektioner.
Citera
2018-07-30, 11:54
  #791
Medlem
RedSavinas avatar
Någon som har problem med att starta appen?

Loading-bilden kommer upp sedan blir det svart varpå appen stängs ner.

Något tips om vad som kan vara fel?
Citera
2018-07-31, 14:04
  #792
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSavina
Någon som har problem med att starta appen?

Loading-bilden kommer upp sedan blir det svart varpå appen stängs ner.

Något tips om vad som kan vara fel?

enklaste är att clear cache, stäng appen o prova igen, funkar det inte så testa ominstallation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback