Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 09:45
  #265
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luraren
Blir fruktansvärt irriterad på såna som dig. Nej. Han är inte "svensk" i den bemärkelse man menar när man säger det. Han är inte 100% eller nära. Jag är "svensk", i den bemärkelse de flesta menar. Min pappa är halvdansk, men då det är snarlik kultur och han bott i sverige hela livet. Han gillar såna.. danskt smörrebröd och lite annat skumt, men annars väldigt likt "uppförande" i danmark som sverige så inga direkta problem. Jag är 75% svensk, uppfostrad av 2 som betett sig "svenskt".
Du säger att ingen bevisat att han är hybrid, men stod på hans insta att han var serengenes/svensk.. vet inte riktigt var det är, men låter som afrika. Säger inte att detta betyder att han är våldtäktsman, men du är en idiot. Det är inte mer rätt att kalla honom för svenne än blatte. Fråga vilken blatte som helst. Iallafall oftast inte mer rätt. De FLESTA som beter sig på det sättet som honom växer upp i typ.. rosengård etc eller i områden där MÅNGA är invandrare. 50% biologiskt svensk och då han är född här och uppvuxen här betyder INTE att det är 100% svensk kulturell uppfostran. Är du blåst? -.- Och det är inte någon sorts matematik som du kan "lägga ihop" sådär, är du otroligt korkad? Låt säga att någon är 50% svensk, men faktiskt blir helt uppfostrad av 2 med 100% svensk kultur. Uppvuxen i medelklass säger vi, och blir förhoppningsvis inte för influerad av sina "bröder" i skolan. Låt säga han är ENDA utlänningen där. Okej, nice, denne personen kan jag nog säga är mer rätt att kalla för svensk än blatte. Då han faktiskt förmodligen kommer uppföra sig som en sådan. Yes yes.

Låt istället säga att pappan är blatte, 100% africaah och mamman svensk. Pappan som bestämt vill uppfostra sin son på ett sätt, kanske många gånger pratar sitt inhemska språk med gossen. Mamman försöker fixa "svensk kultur" till gossen men pappan blir kanske sur över sånt. Du tror att eftersom killen är 50% svensk, 50% serengenes eller whatever och eftersom han är född och uppväxt i sverige detta leder till något "75% svensk" och därför mer rätt att kalla honom svenne? xD Snarare så är det hur personerna beter sig som är den egentliga anledningen till att kalla folk blattar. 100% svenskar eller med nordiskt eller nära, tyskland etc brukar inte bete sig "blattiskt".
Man ser sån skillnad, så därför skulle jag nästan till och med säga att kanske, KANSKE så blir hans son eller dotter inte blatte enligt mig, detta är beroende på hur personen beter sig. Att vara "svensk" handlar mer om beteende än påbrå. Jag vet polacker som är födda i polen, flyttat hit som jag räknar som svenskar. Samtidigt vet jag en mängd polacker som beter sig som blattar, och blir kallade för det. Beteende -> blatte.

Snacka om storhetsvansinn när man förutsätter att man talar för alla andra.

Brottet i fråga hände inte i Sverige och därmed var han utländsk där i vilket fall som helst och så ser ju säkert dina likar i Grekland på saken
Citera
2018-07-25, 11:30
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Kan ju ha varit 80 st babbelinor, fula britter eller trashiga greker också, det är ju trots allt Rhodos... Men visst har han nog fått med sig en och annan dekadent svenska också.

De du räknar upp går nog inte till Solsidan...
Citera
2018-07-25, 13:27
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Snacka om storhetsvansinn när man förutsätter att man talar för alla andra.

Brottet i fråga hände inte i Sverige och därmed var han utländsk där i vilket fall som helst och så ser ju säkert dina likar i Grekland på saken

För att jag blev irriterad på en persons åsikt och tankar och voicade min egen? Jag tror för den delen att den jag skrev till förstod vad jag menade med att jag tyckte det är fel att om ena föräldern är utländsk och att om barnet är fött och uppvuxet i sverige så är inte resultatet en "75% svenne".


Jag hoppas verkligen inte de tänker så. Jag har ju visserligen inte statistik ifrån grekland.. men jag kan visserligen nästan anta i "festområdena" så sker fler våldtäkter, mycket folk med alkohol och droger.. Men har ingen statistik och så här över allt detta, men jag kan sätta min heder på att även OM det nu är så att svenskar är överrepresenterade där med våldtäkter med tanke på festandet 24/7 och "säkerheten" de kanske får med tanken om att ingen känner dem där, så är det en av de grupper som är minst överrepresenterade och egentligen skulle jag vilja säga med ganska stor säkerhet att de INTE är överrepresenterade.

Så om de skulle tänka "Varför i helvete låter vår regering en massa utlänningar som för med sig en hög risk för våldtäker?!" och vara sura över det så skulle jag nog tycka de var idioter. -.- För det är SÅ mina "likar" ser på det... hade utlänningarna som kommit hit skött sig, inte som med utlänningar från vissa länder som för med sig 10-15 gånger så hög risk för att begå våldtäkt, så hade det inte varit ett problem. Så om "mina likar" i grekland skulle ha samma tankar om svenska utlänningar så skulle jag nog bli frustrerad och undra hur de kommit fram till detta, fråga vilka bevis och liknande. Ganska lätt.
Tyvärr är svenskar blinda, litar mycket på media, försöker inte hitta själv och litar inte på viss alternativmedia som friatider(Ska man kanske inte göra alltid, men konstigt nog.... friatider är en av de FÅTAL tidningar som oftast lägger ut källhänvisning. O.o Till domar, polis och andra nyhetssidor)
Var sker bilbränder oftast? Granater? Statistik över de som begår våldtäkt säger vad?
Citera
2018-07-25, 16:26
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Vad är det för jävla tjejer som åker till Rhodos? Hur kan en vit tjej vilja ligga med honom?

Alla är så jävla förvånade att svenska tjejer vill ligga med den här snubben. Han är osmaklig i alla avseenden utom troligtvis ett -- han lär knulla som en gud.

Bittert piller att svälja, men svennebananpojkvänner kommer nog inte ens i närheten.

I vilket fall tycker jag knullkulturen hos unga är vidrig och bör motarbetas på alla sätt och vis. Det var bättre förr. *hytter med näven*
Citera
2018-07-25, 22:14
  #269
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Snubbe uppväxt i Sverige med en svensk förälder. Det är en etnisk svensk i de flestas mening.

Men vad viktigare är, hur sjuk i huvudet är man om det första man bryr sig om är GMs hudfärg snarare än om brpttet, offret och rättvisan? Snacka om att ha fel prioriteringar. Ni som tänker så är fan nästan lika fel i huvudet som våldtäktamännen.

Nej, det krävs att båda föräldrarna är genetiskt svenska för att man ska räknas som etnisk svensk. Det här nattmonstret är inte mer svensk än den där negressen som var kulturminister - hon har också en svensk fodervärd men hon är inte svensk för det.

Det är inte GMs hudfärg som spelar roll, det är GMs genetiska bakgrund. Negern är som han är. Det finns flera i tråden som dömer honom efter svensk måttstock men det är fel att göra så eftersom negerns genetiska programmering är annorlunda än svenskens. Negern kan inte hjälpa att han beter sig som en neger. Han är bara sån. Ur rasistnazistisk synvinkel så förekommer det bara ett brott här och det är att någon tillåtit negern att vistas i samma livsrum som unga svenska kvinnor.

Offret är en svagbegåvad WT, brottet är inte ett brott utan något som är en vardagsupplevelse i valfritt tredjevärldenland och orättvisan består av att denne neger vistats på svensk mark och har svenskt pass.

Kom ihåg den urgamla visdomen: man kan ta negern ur jungeln men man kan inte ta jungeln ur negern, och delar man livsrum med negrer så måste man också följa jungelns lagar eller bli uppäten. Det är bara i det rasrena samhället som svensk lag gäller fullt ut.
Citera
2018-07-25, 22:30
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Nej, det krävs att båda föräldrarna är genetiskt svenska för att man ska räknas som etnisk svensk. Det här nattmonstret är inte mer svensk än den där negressen som var kulturminister - hon har också en svensk fodervärd men hon är inte svensk för det.

Det är inte GMs hudfärg som spelar roll, det är GMs genetiska bakgrund. Negern är som han är. Det finns flera i tråden som dömer honom efter svensk måttstock men det är fel att göra så eftersom negerns genetiska programmering är annorlunda än svenskens. Negern kan inte hjälpa att han beter sig som en neger. Han är bara sån. Ur rasistnazistisk synvinkel så förekommer det bara ett brott här och det är att någon tillåtit negern att vistas i samma livsrum som unga svenska kvinnor.

Offret är en svagbegåvad WT, brottet är inte ett brott utan något som är en vardagsupplevelse i valfritt tredjevärldenland och orättvisan består av att denne neger vistats på svensk mark och har svenskt pass.

Kom ihåg den urgamla visdomen: man kan ta negern ur jungeln men man kan inte ta jungeln ur negern, och delar man livsrum med negrer så måste man också följa jungelns lagar eller bli uppäten. Det är bara i det rasrena samhället som svensk lag gäller fullt ut.

Majoriteten av människor säger att det handlar om kultur. Är man kulturellt svensk är man Svensk. Henke Larsson säger tex många, även här på FB, är svensk.

Å Jag håller med. Å denna kille är uppvuxen i Sverige, verkar bete sig som en klassisk svensk "jock", etc. Han verkar falla under definitionen svensk enligt iaf de som inte klassas som extremnationalister (och sådana lyssnar jag bara på i humorsyfte).

När jag var på Kos i ungdomen (samma krets som Kalle Johnson in fact) var det många Svenska som hade just den där attityden.

En vän till mig, när jag var med, träffade två svenska snubbar som hade drogat två tjejer å fråga om han ville ha seconds.Då talar vi helt svenska alltså. Blonda å blåögda.
Citera
2018-07-26, 07:45
  #271
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Majoriteten av människor säger att det handlar om kultur. Är man kulturellt svensk är man Svensk. Henke Larsson säger tex många, även här på FB, är svensk.
Ska man vara petig så är egentligen den gängse odefinierade definitionen av ”svensk” hela paketet med genetik (två etniskt helsvenska föräldrar), kultur (språk, m.m.), och till viss del livsföring. Detta av den enkla anledningen att under mycket lång tid följdes dessa tre åt med få undantag.

Är det så att denne Chr*s har en förälder från Senegal och en från Sverige så är han de facto hälften svensk. Om det är meningsfullt att göra sådana distinktioner eller ej är upp till var och en.
Citera
2018-07-30, 10:16
  #272
Avstängd
sukhoi-t50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Han är huvudsakligen svensk med en svensk förälder samt uppväxt i Sverige.

Det är mer korrekt att kalla honom Svenne än blatte.
Men hur är han uppväxt är det viktiga, som en svensk eller som en blatte!!
Citera
2018-07-30, 19:15
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi-t50
Men hur är han uppväxt är det viktiga, som en svensk eller som en blatte!!

Uppfostran avgör till stor del vem en person blir, korrekt..
Citera
2018-07-30, 19:20
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Nej, det krävs att båda föräldrarna är genetiskt svenska för att man ska räknas som etnisk svensk. Det här nattmonstret är inte mer svensk än den där negressen som var kulturminister - hon har också en svensk fodervärd men hon är inte svensk för det.

Det är inte GMs hudfärg som spelar roll, det är GMs genetiska bakgrund. Negern är som han är. Det finns flera i tråden som dömer honom efter svensk måttstock men det är fel att göra så eftersom negerns genetiska programmering är annorlunda än svenskens. Negern kan inte hjälpa att han beter sig som en neger. Han är bara sån. Ur rasistnazistisk synvinkel så förekommer det bara ett brott här och det är att någon tillåtit negern att vistas i samma livsrum som unga svenska kvinnor.

Offret är en svagbegåvad WT, brottet är inte ett brott utan något som är en vardagsupplevelse i valfritt tredjevärldenland och orättvisan består av att denne neger vistats på svensk mark och har svenskt pass.

Kom ihåg den urgamla visdomen: man kan ta negern ur jungeln men man kan inte ta jungeln ur negern, och delar man livsrum med negrer så måste man också följa jungelns lagar eller bli uppäten. Det är bara i det rasrena samhället som svensk lag gäller fullt ut.
Mycket kloka ord. Och ett mycket bra inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi-t50
Men hur är han uppväxt är det viktiga, som en svensk eller som en blatte!!
Alla vet att blattar inte vet vad ordet uppfostran är. Så negern har visat sitt djungel beteende i Grekland.
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Uppfostran avgör till stor del vem en person blir, korrekt..
Och svaret såg vi.
Citera
2018-08-01, 02:38
  #275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Hans polare hävdade att han vara på 80-nånting ligg på en Rhodos-säsong. Sen så kanske inte alla ville och att det är en överdrift, men det verkar ju som många tjejer blivit charmade av negern.

Charmade och charmade.. grabben låg mesta dels med fula eller tjocka tjejer. Sådana som vanligtvis inte brukar få ragg, så såklart dom ligger med honom då när han är lite på och båda parterna är berusade. Han fick smeknamnet Greenpeace liksom..
Citera
2018-08-01, 02:46
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dprg
Alla är så jävla förvånade att svenska tjejer vill ligga med den här snubben. Han är osmaklig i alla avseenden utom troligtvis ett -- han lär knulla som en gud.

Bittert piller att svälja, men svennebananpojkvänner kommer nog inte ens i närheten.

I vilket fall tycker jag knullkulturen hos unga är vidrig och bör motarbetas på alla sätt och vis. Det var bättre förr. *hytter med näven*

Han knullar ej som en Gud..lång dasse bara though, men inget märkvärdigt som fått workers på Rhodos att vilja ligga med honom. Hans taktik var att ge sig på fula eller tjocka tjejer som vanligtvis inte skulle bli raggade på här i Sverige. Och vips känner dom att någon ”äntligen” flirtar med dom så lyckades han få iväg dom antingen till sin lägenhet eller på stranden.. väldigt sällan han låg med tjejer som var 6 poängare uppåt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback