2018-07-27, 13:15
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PositivRealist
en.

Vätskeersättning: morgon och kväll, drick för att öka vätskeupptagningsförmågan av vatten under resten av dygnet.
Recept: (Ref. https://www.1177.se)
1 liter vatten
6 teskedsmått strösocker (1 teskedsmått = 5 milliliter)
½ teskedsmått salt (½ teskedsmått = 2,5 milliliter)

/Positiv realist

Onödigt jox
Dricka vanligt vatten och salta på maten.

Sill och potatis är perfekt mat.
Salta på köttet man äter eller på vegomaten för de som äter sådant.

Däremot är det bra att hålla koll så man får i sig tillräcklig mängd vätska. Ha gärna tillbringare eller flaskor så man vet vilken mängd man dricker.

Vätskeersättningar med socker och salt smakar bra skit och behövs endast om man varit magsjuk.
Citera
2018-07-27, 13:18
Medlem
Silltunnas avatar
Jag dricker ungefär 5 liter folköl 3,5 % om dagen. Man får i sig näring, vätska och den lilla mängden alkohol gör dessutom att kroppen slappnar av och får vila.
Citera
2018-07-27, 14:06
Medlem
Någon kanske har skrivit detta redan, men blöt (urvriden då såklart) t-tröja eller handduk kring axlar/ hals. Blöt håret när du duschar och låt självtorka
Citera
2018-07-27, 14:15
Medlem
Psychadelic1s avatar
https://www.biltema.se/fritid/pool/pooler/badpool-2000031101

Fyll med iskallt vatten så kan du låta ölen flyta runt där och låta den bli kall med
Citera
2018-07-27, 14:31
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
einstein är den personen som sparar sin fläkt från tidigare somrar .... nu vet jag inte hur alla bor, men jag har fönstret stängt när jag går och lägger mig. rumstemperaturen stabiliseras bättre för mig då. men alla har de ju inte så såklart tyvärr. men som sagt, det finns gott om hjälpmedel för att dämpa ert "lidande".

Hej, Einstein. Det är inte alla som blir hjälpta av en fläkt som vevar runt 31-gradig luft i hemmet. Vissa av oss kan inte installera en luftvärmepump, och andra har kanske inte vare sig råd med en portabel AC eller tycker att det är värt att lägga 5k på en just nu när det redan är halvvägs in.

Som tur är blåser det något mer i Stockholm idag, så korsdraget funkar faktiskt. Det enda problemet med det är att efter några timmar är det så jävla mycket skit på golvet att man måste dammsuga.
Citera
2018-07-27, 14:40
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
https://www.biltema.se/fritid/pool/pooler/badpool-2000031101

Fyll med iskallt vatten så kan du låta ölen flyta runt där och låta den bli kall med

Haha, exakt. Morsan ringde nyss och ville jag skulle komma och hälsa på henne i huset nästa helg. Sa att att kravet var att hon drar till Rusta, köper en sådan billig pool för 299 och fyller upp, så jag kan svalka mig. Hon har stor frys, så plats för många isbitar och sen är det bara flyta runt där när isen smält och ölen blivit kall.
Citera
2018-07-27, 14:48
Medlem
st33rs avatar
Man skulle haft fönsterluckor på utsidan ist för persienner på insidan

Persienner hjälper inte märkbart
Citera
2018-07-27, 15:05
Medlem
Jultrollets avatar
Ringde min hyresvärd i dag för att höra vad han säger och han lovade komma förbi på måndag och kika på det. Alltid något. Dessutom bad jag om att få sätta upp myggnät i sovrumsfönster och balkongdörr (mycket getingar dagtid och stora spindlar nattetid) och det fick jag löfte om att göra.

Tänk på att ALLTID fråga hyresvärden om lov innan ni sätter upp myggnät med kardborreband för när/om man tar bort det sedan så följer nästan alltid åtminstone ett lager färg med! Det kan man bli ersättningsskyldig för. I vår förra lägenhet skulle fönstren ändå bytas ut så då spelade det ingen roll.
Citera
2018-07-27, 16:13
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Ringde min hyresvärd i dag för att höra vad han säger och han lovade komma förbi på måndag och kika på det. Alltid något. Dessutom bad jag om att få sätta upp myggnät i sovrumsfönster och balkongdörr (mycket getingar dagtid och stora spindlar nattetid) och det fick jag löfte om att göra.

Tänk på att ALLTID fråga hyresvärden om lov innan ni sätter upp myggnät med kardborreband för när/om man tar bort det sedan så följer nästan alltid åtminstone ett lager färg med! Det kan man bli ersättningsskyldig för. I vår förra lägenhet skulle fönstren ändå bytas ut så då spelade det ingen roll.

Det där är lite intressant, även om det är ett sidospår. Var bor du? Jag har alltid en massa jävla getingar, bin och humlor som flyger runt i lägenheten på sommaren, men inte sett en enda på flera veckor. Jag har dock lyckats få en massa småflugor och nattfjärilar.
Citera
2018-07-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet

Hahaaha, ringde också till min hyresvärd, Jag hyr en lägenhet åt min son som han bor i under skolveckor, 28 kvm. Den blir överjordiskt varm, trots att allt är avstängt, elkostnaden är ändå skyhög.
i dag talade jag med dom som sau får finna dig i elräkningar på ca 4-5000/år för den lilla lyan och att han bara bor där under veckorna, det är så dyrt att ha el...
Citera
2018-07-27, 17:40
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Man skulle haft fönsterluckor på utsidan ist för persienner på insidan

Persienner hjälper inte märkbart
Jo det gör dom, utan persienner har jag 30-32 grader härinne, med persinner omkring 24-25.

Ett tips från mig är att innan jag går ut i värmen så ställer jag mig i duschen i fem sekunder ungefär fullt påklädd. Jag skiter i om folk tycker det ser tokigt ut för det funkar riktigt bra.
Citera
2018-07-27, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jo det gör dom, utan persienner har jag 30-32 grader härinne, med persinner omkring 24-25.

Ett tips från mig är att innan jag går ut i värmen så ställer jag mig i duschen i fem sekunder ungefär fullt påklädd. Jag skiter i om folk tycker det ser tokigt ut för det funkar riktigt bra.

Haha va, duschar du med kläderna på? Visst att det kanske svalkar, men är det inte jobbigt att gå omkring med blöta kläder sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in