Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-26, 11:51
  #25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Tack snälla Cyrus, det var precis en sådan tråd jag letade efter men inte visste fanns! Skönt att veta att jag inte pillat på något då.

Det verkar vara även idag lite småbeskymmer med vissa funktioner på forumet.
Citera
2018-11-06, 22:26
  #26
Medlem
miikoss avatar
Någon mer som har problem med Edge?

Har gått bra förut, men nu så laddas alla sidor om en extra gång efter att de har hämtas helt en gång.

Kan vara riktigt irriterande när man sänder in formulär, då det kan ledda till dubbelinsändning eller att man får ett 500-fel och måste manuellt ladda om sidan.
Citera
2019-01-28, 15:16
  #27
Moderator
Jultrollets avatar
Vet ni möjligen om man kan lägga till något i Edge som fungerar som Google Translate i Chrome?

Det är så praktiskt när man läser en spansk tidning eller liknande att kunna översätta hela sidan med ett snabbt klick så som man kan där. Kanske ska tillägga att jag har Ublock Origin på Edge också, om det kan ha betydelse.
Citera
2019-01-28, 15:58
  #28
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Vet ni möjligen om man kan lägga till något i Edge som fungerar som Google Translate i Chrome?

Det är så praktiskt när man läser en spansk tidning eller liknande att kunna översätta hela sidan med ett snabbt klick så som man kan där. Kanske ska tillägga att jag har Ublock Origin på Edge också, om det kan ha betydelse.

Det finns - https://www.google.se/search?ei=pxdP...19.mB1iikTh4_c

Kolla i - Store - vilken du hittar i Edge inställningar. Där finns mycket bra saker.
Citera
2019-01-28, 16:02
  #29
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det finns - https://www.google.se/search?ei=pxdP...19.mB1iikTh4_c

Kolla i - Store - vilken du hittar i Edge inställningar. Där finns mycket bra saker.
Toppen! Då kollar jag det med en gång, har inte kikat så mycket där. Tack!
Citera
2019-01-29, 08:53
  #30
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Vet ni möjligen om man kan lägga till något i Edge som fungerar som Google Translate i Chrome?

Det är så praktiskt när man läser en spansk tidning eller liknande att kunna översätta hela sidan med ett snabbt klick så som man kan där. Kanske ska tillägga att jag har Ublock Origin på Edge också, om det kan ha betydelse.

Ja! I Microsoft store finns det en app som heter: översättare för Microsoft Edge
Men som lök på laxen är det t.o.m. enklare än så att hitta den.. När du har edge öppen, så klickar du på de tre prickarna uppe till vänster...

Där väljer du: tillägg
Då visas ett antal förslag..
Om dessa inte visar översättaren, (Translator for edge eller översättaren för MS edge)
Då klickar du på: Upptäck fler tillägg, som om du klickar på den skickar dig till just Microsoft store..

Översättaren kan om du markerar det valet u adressfältet högst upp, och kan tom. fråga dig om du vill översätta sidan du surfar till..
Men du kan även markera en text, ett stycke, högerklicka och välja att översätta vald text...

Funkar hyggligt bra, med hyggligt korrekta översättningar..
Citera
2019-01-29, 12:57
  #31
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Ja! I Microsoft store finns det en app som heter: översättare för Microsoft Edge
Men som lök på laxen är det t.o.m. enklare än så att hitta den.. När du har edge öppen, så klickar du på de tre prickarna uppe till vänster...

Där väljer du: tillägg
Då visas ett antal förslag..
Om dessa inte visar översättaren, (Translator for edge eller översättaren för MS edge)
Då klickar du på: Upptäck fler tillägg, som om du klickar på den skickar dig till just Microsoft store..

Översättaren kan om du markerar det valet u adressfältet högst upp, och kan tom. fråga dig om du vill översätta sidan du surfar till..
Men du kan även markera en text, ett stycke, högerklicka och välja att översätta vald text...


Funkar hyggligt bra, med hyggligt korrekta översättningar..
Det är precis vad jag vill ha, tack! Hann inte kika så mycket på det i går men det där låter enkelt. Börjar mer och mer gilla Edge nu när det gått ett tag och man kan fixa till det lite som man är van vid från Chrome.
Citera
2019-03-20, 21:47
  #32
Medlem
Sparas undansparade flikar även då man stänger av datorn?

Hej!
På min dator (HP) finns på min webbläsare (Microsoft edge) i övre vänstra hörnet två knappar eller vad man nu ska kalla dem, där det står "flikar som du sparat undan" och bredvid "spara undan dessa flikar". Det jag undrar är, som rubriken lyder, om dessa flikar hålls sparade där i "flikar som du sparat undan" även då jag stänger av datorn?
Tack i förväg.

Med vänlig hälsning, Löjtnantshjärtat.
Citera
2019-03-20, 21:53
  #33
Medlem
kakelpannas avatar
Vet inte. Finns nog inte en enda användare här som använder edge. Prova?
Citera
2019-03-20, 23:43
  #34
Medlem
Hej och välkommen till forumet.

Ja, flikarna sparas och finns kvar efter omstart, fattas bara.
Det fungerar ungefär som grupperade bokmärken, fast mycket enklare och smidigare.
Du kan ha flera uppsättningar flikar sparade för t.ex. nyhetssidor, Blocketannonser osv. som du kan visa och spara gång på gång. Jag använder det här hela tiden för tillfälliga och mer långvariga intressen.

Jag förstår dock inte varför du frågade här i stället för att prova själv - det är ju så man lär sig nya saker
Citera
2019-03-20, 23:49
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Vet inte. Finns nog inte en enda användare här som använder edge. Prova?
I din bubbla kanske det inte finns någon som använder Edge, men världen är större än så.
Och, om du inte vet något och kan hjälpa till - varför över huvud taget svara
Citera
2019-03-21, 07:43
  #36
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elBrudo
I din bubbla kanske det inte finns någon som använder Edge, men världen är större än så.
Och, om du inte vet något och kan hjälpa till - varför över huvud taget svara

Som jag skrev så lär jag vara den enda som svarar OnT (till skillnad från dig) och jag föreslår då till TS att prova om det är på det viset hen undrar eftersom att han inte kommer att få så mycker mer hjälp.

Edge har 4% av marknaden (om man också räknar med IE-användare) och det är känt att det beror på
- den lilla andel som ännu inte installerat annan browser men är på väg att göra det
- virtuella maskiner och datorer som man skiter i att installera nya browsers på då datorerna bara används tillfälligt då och då för icke casual surf
- äldre personer som inte vet hur man installerar ny browser
- datorer som står som demo i datorbutiker
- datorer som står i bibliotek och dylik
- udda admnistratörer på arbetsplatser som låst datorerna till edge

Här har du lite stats: https://www.w3schools.com/browsers/default.asp

Ett bra svar till TS vore väl svar på tal men givet situationen här så har jag gett TS det bästa svar hen kommer att få såvida jag inte just motiverade dig eller någon annan motbevisa mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback