2018-07-24, 21:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Elin är dock väldigt övertygad om att denne Ismael kommer att dödas i Afghanistan.
Planet är dock inte på väg dit utan till Istanbul, antagligen för byte där till ett annat plan till Kabul. Rimligast vore väl att protestera mot att 52-årige Ismael därifrån förs vidare till Afghanistan om det är i Afghanistan hon tror att han blir dödad. Men på flygplatsen i Istanbul hade nog inte hennes flygplans protesterande fungerat lika bra. Stor risk för att kastas i Turkiskt fängelse.
Den som någonsin suttit i ett Turkiskt fängelse vet att detta inte direkt är någon skrattfest.
2018-07-24, 21:29
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Citat:
Det var Kriminalvårdens uppdrag att utvisa mannen. Ulf Mossberg, som är pressekreterare på myndigheten, säger att han fick föras tillbaka till förvaret och att man nu börjar planera ett nytt försök att deportera honom, möjligtvis med ett chartrat plan.

– Det är inte så mycket vi kan göra åt det. Vi har fått ett uppdrag och vi har att verkställa det, säger han.

Det undrar jag också över. Var det Kriminalvården som skulle verkställa utvisningen och förvara honom fram till verkställande? Är inte Kriminalvården enbart inblandad om brottsdömda utvisas?

Då är kanske denne 52-årige Ismael inte bara en ”vanlig” afgansk man som sökt uppehållstillstånd men nekats. Utan i stället någon som begått ett brott och efter avtjänat straff även dömts till utvisning?
Som en annan Ismael född 1993, som 2014 dömdes för gruppvåldtäkt av minderårig med efterföljande utvisning.

Om kvinnan Elin av misstag(?) nu räddade kvar en 52-årig dömd brottsling i stället för den unge man hon siktat in sig på, blir det ju lite tokigt.
Utvisning är ju en del av påföljden i en dom - något som ibland också gör att själva fängelsetiden blir kortare eftersom vederbörande också straffas med utvisning.

Är det kanske därför som media varit så lågmälda kring detta? Inte riktigt hedervärt och PK att förhindra straffet för en dömd brottsling så att han nu kanske i stället får flyga privatjet inom några veckor.

Intressant. Det vore bra att få veta vad denna medelålders man blev utvisad av.
2018-07-24, 21:30
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
hade jag varit på detta plan hade jag lyft av henne handgripligen vilket hade varit i min fulla rätt.

Det var lindrigt. Jag hade nog strypt henne med syrgasmasken, ett flertal passagerare borde nog ha reagerat mer kraftfullt mot denna donna, inga balls med på den flighten?

Nog fan kommer Turkish att kräva skadestånd, 200 tusen klassen säkert.

Imorrn sitter hon väl i nyhetsmorgon och plockar likes.
2018-07-24, 21:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Intressant. Det vore bra att få veta vad denna medelålders man blev utvisad av.
Inga anklagelser har framkommit vad jag vet. Gissningsvis har noggranna undersökningar under flera år lett fram till att man inte längre är helt övertygad om att killen är under 16 som han själv uppgett.
2018-07-24, 21:33
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Citat:
Det var Kriminalvårdens uppdrag att utvisa mannen. Ulf Mossberg, som är pressekreterare på myndigheten, säger att han fick föras tillbaka till förvaret och att man nu börjar planera ett nytt försök att deportera honom, möjligtvis med ett chartrat plan.

– Det är inte så mycket vi kan göra åt det. Vi har fått ett uppdrag och vi har att verkställa det, säger han.

Det undrar jag också över. Var det Kriminalvården som skulle verkställa utvisningen och förvara honom fram till verkställande? Är inte Kriminalvården enbart inblandad om brottsdömda utvisas?

Då är kanske denne 52-årige Ismael inte bara en ”vanlig” afgansk man som sökt uppehållstillstånd men nekats. Utan i stället någon som begått ett brott och efter avtjänat straff även dömts till utvisning?
Som en annan Ismael född 1993, som 2014 dömdes för gruppvåldtäkt av minderårig med efterföljande utvisning.

Om kvinnan Elin av misstag(?) nu räddade kvar en 52-årig dömd brottsling i stället för den unge man hon siktat in sig på, blir det ju lite tokigt.
Utvisning är ju en del av påföljden i en dom - något som ibland också gör att själva fängelsetiden blir kortare eftersom vederbörande också straffas med utvisning.

Är det kanske därför som media varit så lågmälda kring detta? Inte riktigt hedervärt och PK att förhindra straffet för en dömd brottsling så att han nu kanske i stället får flyga privatjet inom några veckor.
Det är detta jag också sitter och funderar på, tänk om denna 52-åring har gjort sig skyldig till våldtäkt eller något annat grovt brott? Kan förstå hur offren i så fall känner sig när dom läser om hennes bravader i media nu!
2018-07-24, 21:34
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Tummen upp till piloterna på slutet. På den gôaste göteborgskan säger piloten "Du behöver inte bevisa något för oss. Du ska av!". Bra att piloten inte uppmuntrar detta rättshaveristiska beteende.

Försök infinna er i afghanens känslomässiga situation just nu. Han ska bli deporterad, gör sig redo och sätter sig i flygplanet med acceptansen att han inte ska vara i Sverige enligt lag. Innan han ska bli deporterad börjar bindgalen feminist tjuta och gråta som en barnunge, standard modus operandi för det feministiska skrået. Deportationen stoppas tillfälligt för att senareläggas. I ett chartrat plan. Nu får afghanen gå runt på sitt rum i förvaret och känna hopplöshet, ångest och dysterhet i ett par dagar till. Allt detta tack vare Elin Ersson. Human situation att försätta afghanen i, Elin

Elin Ersson är ett svin av rang. Nu kommer afghanen bli deporterad i ett chartrat, tomt flygplan utan möjlighet att bli "räddad" av asylriddare som Elin. Hoppas att Elin sover gott om nätterna. Hoppas att hon kände att alla dessa likes och bekräftelse på hennes godhet var värda afghanens utdragna lidande.

Jag misstänker att asylriddaren Elin inte bryr sig om afghanen ty hon har gjort hans situation värre. Hon bryr sig om godhetspoäng och sina femton minuter i rampljuset. Vilket kräk.
Det var väl inte piloten utan Landvetters säkerhetspersonal?
2018-07-24, 21:37
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Den 52-årige Ismael kan vara antigen någon som ska utvisas efter Migrationesverkets avslag eller någon som utvisas efter avtjänat fängelsestraff. Bägge möjligheterna finns.

Det skall bli spännande att få veta (om det kommer fram) vem denne Ismael hon "räddade" är, och varför han skickas ut ur landet. Med tanke på åldern så är det troligen inget vanligt skäggbarn i alla fall

Det vore festligt om hon "räddat" någon som begått riktigt fula saker. Godheten slår slint ibland. Då blir det baklås i hennes redan förvirrade skalle.

Förvånad att de inte helt enkelt körde ut henne när hon vägrade svara på ifall hon skulle med eller inte. Om fler passagerare skulle krånglat är det ju bara forsla av dem med, ifall de ändrat sig huruvida de faktiskt skall åka eller inte.
2018-07-24, 21:37
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inga anklagelser har framkommit vad jag vet. Gissningsvis har noggranna undersökningar under flera år lett fram till att man inte längre är helt övertygad om att killen är under 16 som han själv uppgett.
Hahaha... Förvånar mig inte ett jävla dugg!

Tack för skrattet, hur tragiskt det än är!
2018-07-24, 21:41
Moderator
Tinuviels avatar
Luftfartslagen 13 kap. 4 § 10 p säger:
Till böter eller fängelse i högst sex månader döms den som uppsåtligen eller av oaktsamhet
som passagerare inte åtlyder vad befälhavaren bestämmer om ordningen ombord.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/luftfartslag-2010500_sfs-2010-500

En del hävdar (bl a annat citerar jag exdomaren Jakob Heidbrink tidigare i tråden) att hon bröt mot den paragrafen.

Jag undrar om hon inte kommer undan. Lyssnar man igenom videon efterfrågar hon gång på gång vad piloten har att säga men får inget besked från denna. De som försöker avhysa henne är kabinpersonal och några enstaka passagerare.

Som så ofta vet aktivister hur de ska balansera vad gäller lagrum.
2018-07-24, 21:42
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Hennes juridiska insikter känns väldigt barnsliga & baserade på någon slags flickrumslogik.

Inte många rätt där.

Nej det var ju inte det...
Lilla Elin Ersson borde läsa Luftfartslagen 5kap. paragraferna 3,5 & 6.

Elin Ersson borde åtalas och dömas!
Senast redigerad av Flashshit 2018-07-24 kl. 21:46.
2018-07-24, 21:43
Medlem
Var är mannen nu???
2018-07-24, 21:44
Medlem
Fyfan vilket jävla vansinne ! Denna Elin och alla andra aktivister i detta land har drabbats av fullständig MASSPSYKOS!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in