Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-23, 02:35
  #157
Medlem
[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Att Bruno inte är Guds bästa barn känner väl de allra flesta till men undrar vad som fick P.rttilampi att göra detta. Han har inte förekommit i brottsregistret de senaste 8 åren efter vad jag har förstått och nu misstänkt för ett så här pass allvarligt och grovt brott.

GM2 = P.T. Föll tillbaka i tidigare missbruk, netåtgående spiral med stölder, tyngre droger, drograttfyllor, sålde droger - you name it - hamnade väl till slut i att "hjälpa till" med indrivning för att finansiera sina egna droger antar jag
Citera
2018-07-23, 20:52
  #158
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-hjul
[/b]

GM2 = P.T. Föll tillbaka i tidigare missbruk, netåtgående spiral med stölder, tyngre droger, drograttfyllor, sålde droger - you name it - hamnade väl till slut i att "hjälpa till" med indrivning för att finansiera sina egna droger antar jag


Hur kommer det sig då att PT har råd med en bostadsrätt i Torsö som inte är traktens billigaste bostadsort?

Fan, BH känner jag till sen förr men Pirttilampi? Okänd för mig men namnet känns bekant. Är det en ljushårig festprisse som alltid hittar någon att leva på? Seriös fråga.
Citera
2018-07-23, 21:08
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Hur kommer det sig då att PT har råd med en bostadsrätt i Torsö som inte är traktens billigaste bostadsort?

Fan, BH känner jag till sen förr men Pirttilampi? Okänd för mig men namnet känns bekant. Är det en ljushårig festprisse som alltid hittar någon att leva på? Seriös fråga.

Någon länkade bild på pirttilampi tidigare i tråden: https://mariestadstidningen.se/marie...r-oss-lyckliga
Citera
2018-07-23, 21:21
  #160
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Någon länkade bild på pirttilampi tidigare i tråden: https://mariestadstidningen.se/marie...r-oss-lyckliga

Tack för länken. TP är visst inte alls den jag råkade tänka på.

Skitsamma, jag håller med en annan i tråden, BH är ett ruttet äpple, har alltid varit och kommer alltid att vara.
Citera
2018-07-24, 02:30
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Hur kommer det sig då att PT har råd med en bostadsrätt i Torsö som inte är traktens billigaste bostadsort?

Fan, BH känner jag till sen förr men Pirttilampi? Okänd för mig men namnet känns bekant. Är det en ljushårig festprisse som alltid hittar någon att leva på? Seriös fråga.

TP skötte sig i 8 år, gifte sig o skaffade radhus. Sen gick det åt helvete, trillade tebaks på tabletter, sen tyngre. Fick kicken som vaktmästarr för att han stal mediciner hos äldre bl.a.
Tingsrätten beslöt om omhäkting idag.
Mariestadstidningen: "På måndagseftermiddagen hölls häktningsförhandling mot den misstänkta mannen från Mariestad. Tingsrätten beslutade att mannen omhäktas på sannolika skäl misstänkt för mord. Åtal ska väckas senast den 20 augusti."

På tisdag förmiddag sker häktningsförhandling mot Br*no
Citera
2018-07-24, 12:07
  #162
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymus55555
Jag tycker verkligen inte du ska jämföra Bruno med henka!!! De är inga kopior. Lägg ner. Bruno är jävligt bra! Beror nog på hur man är själv som person. Är man en idiot som du verkar vara inte konstigt att du inte är omtyckt av folk. Så jävla kass.

Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Du har en skev definition av en bra människa. En vän till mig såg en pistol ligga i förarsätet när han var 7 år, sen har han misshandlat sönder Henke och matat honom med tjack sen väldigt unga år samt tränat sitt eget kött och blod att ha ihjäl folk från tidig ålder. Jag har inte en aning om hur finnen från Skara är men råkar man säga fel sak till Bruno blir man kidnappad eller hamnar i en brunn. Henke var så tjackad hela tiden att han i mellanstadiet fick sitta i ett ljudisolerat rum och spela trummor mer eller mindre hela dagarna. Om du hade en aning om hur han behandlat sina barn under uppväxten hade du inte tyckt det. När det kommer till drogaffärer och man sköter sig är han säkert jättebra men den gubben är definitionen av ett monster i mina ögon.

Haha! " Bruno är jävligt bra". Skämtare där..De som säger så är livrädda. Kan tänka mej hur ni smörar och slickar röv på honom. Patetiskt.
Betr. Henke så är han en produkt av sin våldsamma barndom. Helt sant. Lik förbannat ser Henrik upp till Bruno som en gud. Henke mördade Peder F p.g.a att Peder sa nåt ofördelaktigt om Bruno. "Då fick han smaka stål serru". "Jag schingla till honom över halsen, sen gick fanskapet hem och dog".
Henke ringde efter det mordet till sin käre far och skröt med dessa ord. Han fick säkert beröm.
Citera
2018-07-24, 20:11
  #163
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burobengen
Precis- Nu får du smaka stålet bonndjävul!
Hans far tyckte dock att de var bra gjort av grabben.
Haha klart, det var ju det han uppfostrade Henke till. Den skiten han fick vara med om under uppväxten skulle jag inte önska på min värsta fiende.
Citera
2018-07-24, 23:10
  #164
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Haha klart, det var ju det han uppfostrade Henke till. Den skiten han fick vara med om under uppväxten skulle jag inte önska på min värsta fiende.

Utveckla tack? Det finns ju förstås ett antal stackare som utvecklats åt fel håll pga idioter till föräldrar. Sen kan man alltid filosofera över det och samhällets skuld och bla bla.
Citera
2018-07-25, 18:49
  #165
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Utveckla tack? Det finns ju förstås ett antal stackare som utvecklats åt fel håll pga idioter till föräldrar. Sen kan man alltid filosofera över det och samhällets skuld och bla bla.
(FB) Man hittad död Töreboda - 9/7-18
Utöver det lära sig misshandla folk innan han började i lågstadiet (dvs dela ut käftsmällar), sedan har jag hört saker på ryktesvägen att han fått dunka på folk med baseballträ i 10-års åldern (förmodligen nån som inte betalat sin knarkskuld). Samhället (soc) kan inte göra mycket när det är en dåre som Bruno de har att tampas med. Sedan hade han en personlig assistent (?) i mellanstadiet så han inte skulle bråka med andra. Samhället har många brister men i detta fallet är det taskiga förhållanden hemma.
Citera
2018-07-26, 19:41
  #166
Medlem
Lunkan99s avatar
Tja angående BH har jag ett antal historier på lager som inte är till hans fördel, typ när han knivhögg en kille i ryggen utanför modegrillen när han inte ens var inblandad i slagsmålet. Sen är det allt det vanliga när dealer och pusher BH får kåtslag på yngre flickor, you name it. BH är ju ändå inte den hårdingen han låtsas vara, när han fick jobb på ett slakteri så tog det bara en dag innan han sjukskrev sig och kom aldrig tillbaka. Det är bara en bråkdel, jag känner även till hans knarkaffärer med Romanos (eller vilka det nu råkade vara ) i Göteborg/trestad och han är inte välkommen tillbaka när det råkade försvinna en större mängd amfetamin. Antar att han kom undan med det men det är inget jag kan bekräfta till hundra. Den där Honeybee eller fan han heter, vi hade kontakt per pm ett tag, kan nog bekräfta det jag skriver.

Edit, kom på att BH sålt utspätt och kom i bråk med J**i och några andra konkurrenter på marknaden, det slutade med att BH böjde rygg och bad om ursäkt. Han skulle förstås aldrig erkänna det men det var sanningen på den tiden. J**i och lillbrorsan är ju förstås en annan historia då båda verkar ha försvunnit. Är det någon som vet något så är det bara att skriva.

Får se om jag kommer på/får reda på mer.

Edit 2, har för mig att BH fick problem med Budaksläkten men inte heller det kan jag bekräfta till hundra. Som vanligt var det utspätt eller annat som inte stämde.
__________________
Senast redigerad av Lunkan99 2018-07-26 kl. 20:37.
Citera
2018-07-26, 21:13
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Tja angående BH har jag ett antal historier på lager som inte är till hans fördel, typ när han knivhögg en kille i ryggen utanför modegrillen när han inte ens var inblandad i slagsmålet. Sen är det allt det vanliga när dealer och pusher BH får kåtslag på yngre flickor, you name it. BH är ju ändå inte den hårdingen han låtsas vara, när han fick jobb på ett slakteri så tog det bara en dag innan han sjukskrev sig och kom aldrig tillbaka. Det är bara en bråkdel, jag känner även till hans knarkaffärer med Romanos (eller vilka det nu råkade vara ) i Göteborg/trestad och han är inte välkommen tillbaka när det råkade försvinna en större mängd amfetamin. Antar att han kom undan med det men det är inget jag kan bekräfta till hundra. Den där Honeybee eller fan han heter, vi hade kontakt per pm ett tag, kan nog bekräfta det jag skriver.

Edit, kom på att BH sålt utspätt och kom i bråk med J**i och några andra konkurrenter på marknaden, det slutade med att BH böjde rygg och bad om ursäkt. Han skulle förstås aldrig erkänna det men det var sanningen på den tiden. J**i och lillbrorsan är ju förstås en annan historia då båda verkar ha försvunnit. Är det någon som vet något så är det bara att skriva.

Får se om jag kommer på/får reda på mer.

Edit 2, har för mig att BH fick problem med Budaksläkten men inte heller det kan jag bekräfta till hundra. Som vanligt var det utspätt eller annat som inte stämde.

Vem är J**i?
På tal om utspädda grejer så känner jag till en person som hämtade grejer av BH och sedan torskade. Enligt analysresultaten låg då styrkan på 10 % vilket tydligen är ganska så svagt om jag har förstått saken rätt. Har inte så stor koll på sådana saker. Killen som hade hämtat grejerna kände sig i alla fall lurad. Sedan vet man ju i och för sig inte vem som har spätt ut sakerna, BH eller någon annan. . Sen så känner jag en tjej vars kille för många år sedan blev ilurad Subutex av BH fast han sa att det var amfetamin. Killen blev jättesjuk, sket ner sig och trodde att han skulle dö. Efter det har den killen vad jag vet aldrig rört en drog igen så det blev ju något bra av det i slutändan trots allt.
Citera
2018-07-26, 21:19
  #168
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Vem är J**i?
På tal om utspädda grejer så känner jag till en person som hämtade grejer av BH och sedan torskade. Enligt analysresultaten låg då styrkan på 10 % vilket tydligen är ganska så svagt om jag har förstått saken rätt. Har inte så stor koll på sådana saker. Killen som hade hämtat grejerna kände sig i alla fall lurad. Sedan vet man ju i och för sig inte vem som har spätt ut sakerna, BH eller någon annan. . Sen så känner jag en tjej vars kille för många år sedan blev ilurad Subutex av BH fast han sa att det var amfetamin. Killen blev jättesjuk, sket ner sig och trodde att han skulle dö. Efter det har den killen vad jag vet aldrig rört en drog igen så det blev ju något bra av det i slutändan trots allt.

Fan, jag skrev till mod och bad han radera mitt inlägg och fick till svar att lagt kort ligger, jag får väl ta det som en man..


J**i K - en lokal langarkonkurrent, lillbrorsan heter J***o. Vet i fan vart dessa tog vägen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback