2018-07-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Det bästa man kan göra som ett par med barn, för barnet, är att den ena stannar hemma. Så, det är ju det svenska tjejer inte vill.

Jag skulle som sagt lugnt göra det om min partner tog försörjningsdelen.

I Sverige kan staten försörja er så ni kan lungt båda vara hemma.
Citera
2018-07-24, 12:41
Medlem
Citat:
Jag har valet att ge mina barn en uppväxt på existensminimum som kraftigt kommer minska deras chanser i livet. Det är en bra idé tycker du? Hade jag barn skulle ju jag dock bry mig om deras välmående.

Nu är vi redigt off topic dock. Poängen här är att svenska män kan välja att vara med kvinnor från kulturer som fortfarande inte är förstörda av tredje vågens feminism, och det är väl såklart vi gör det? Varför välja kolera när man kan få hummermåltid?

Vill svenska tjejer fortsätta få Svenska killar får dom helt enkelt ändra attityd, då det finns andra val.

Att ens betrakta människor som "förstörda" baserat på deras rättigheter och möjligheter leva som man själv gör eller baserat på deras politiska åsikter kring lika rättigheter och möjligheter män/ kvinnor är ju höjden av trams.

Visst! jag KAN välja att gifta mig med en papperslös som jag sen driver som en slav, för hen har inga möjligheter försvara sig, stå för sina rättigheter, men vad gör det mig till? Just det en mycket liten skit till människa.
Citera
2018-07-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej det är inte lika illa i Sverige som i USA.

https://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_in_the_United_States

Punkt 5

70 % av de som begår självmord i USA är vita män och deras andel ökar snabbare än kvinnors.

Vita män utgör cirka 33 % av befolkningen i USA.

https://www.acsh.org/news/2018/04/05/white-overdose-deaths-50-higher-blacks-167-higher-hispanics-12804

https://qz.com/940408/white-middle-aged-americans-are-much-more-likely-to-die-of-a-drug-overdose-than-their-peers-in-more- developed-countries-a-brookings-study-finds/

Ungefär dubbelt så många vita män som vita kvinnor dör på grund av droger.

De som är minst förtryckta i USA är svarta kvinnor om man ska gå efter statistiker och det bör man göra om man är politiker eller forskare och vill komma sanningen närmare.

Vänstern och feminister borde förstå att de som är mest förtryckta är vita män:

- att kvinnor är mest förtryckta är bara en känsla.

och hur vet du att män begår självmord pga jämställdhet eller feminism?
tar män droger pga feminism? verkligen? varför tar i sånt fall kvinnor droger?

Återigen du resonerar som en mupp.
Citera
2018-07-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
I Sverige kan staten försörja er så ni kan lungt båda vara hemma.

Inte om du ska ge barnen ett gott liv nej. Då måste iaf en person jobba. Existensminimum räcker inte för att ge sitt barn de bästa förutsättningarna. Jag skulle aldrig vara så självisk att jag satt mig själv före mina barn.

Tyvärr har som sagt svenska tjejer den synen i regel. Dom sätter sig själva i första rutan i regel. Är jag i ett förhållande sätter jag tjejen över mig själv.
Citera
2018-07-24, 13:09
Medlem
Citat:
Inte om du ska ge barnen ett gott liv nej. Då måste iaf en person jobba. Existensminimum räcker inte för att ge sitt barn de bästa förutsättningarna. Jag skulle aldrig vara så självisk att jag satt mig själv före mina barn.

Du tänker alltså köpa dina barns kärlek, när det är din kärlek de behöver.
Citera
2018-07-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att ens betrakta människor som "förstörda" baserat på deras rättigheter och möjligheter leva som man själv gör eller baserat på deras politiska åsikter kring lika rättigheter och möjligheter män/ kvinnor är ju höjden av trams.

Visst! jag KAN välja att gifta mig med en papperslös som jag sen driver som en slav, för hen har inga möjligheter försvara sig, stå för sina rättigheter, men vad gör det mig till? Just det en mycket liten skit till människa.

Jag är för jämlikhet. Det är därför jag inte är feminist.

Jag var tydligt från start att tjejer får välja att leva hur de vill, med dom kan inte förvänta sig att jag och många andra ska vara tillsammans med dem med den attityden.

Som en slav? Behandlar min tjej som en jävla drottning, hon får allt hon pekar på, vi gör allt hon vill. Dessutom har jag varit tydlig med att jag jättegärna själv tar hemmarollen om tjejen i fråga står för försörjningen.

Men ska man fokusera på sin familj å ge sina barn de bästa förutsättningarna, bör en jobba å en vara hemma.
Citera
2018-07-24, 13:16
Medlem
Memestars avatar
Citat:

Snälla Merapi, sluta hyckla. För bara någon halvtimme sedan skrev du om vikten av att inte legalisera friheter som du anser vara farliga för "förtryckta grupper", och nu om vikten av att låta folk "leva som man själv gör". Hur ska du ha det?
Citera
2018-07-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Snälla Merapi, sluta hyckla. För bara någon halvtimme sedan skrev du om vikten av att inte legalisera friheter som du anser vara farliga för "förtryckta grupper", och nu om vikten av att låta folk "leva som man själv gör". Hur ska du ha det?

Visst! vi iför vapenfrihet för kvinnor, samt laglig rätt för kvinnor använda vapnen när de blir utsatta för ex. sexbrott...

Blir det bra då?
Citera
2018-07-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du tänker alltså köpa dina barns kärlek, när det är din kärlek de behöver.

Det är ju det jag är villig att ge dem genom att stanna hemma ifall tjejen i fråga vill försörja.. Och du inte är villig att göra eftersom du inte är beredd att göra det för dina barn.

Och ja, pengar är viktigt, vi lever inte i ett samhälle där man bara får.
Citera
2018-07-24, 13:29
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Visst! vi iför vapenfrihet för kvinnor, samt laglig rätt för kvinnor använda vapnen när de blir utsatta för ex. sexbrott...

Blir det bra då?
Ja! Jag tror du är sarkastisk, men mitt svar är ändå JA!
Citera
2018-07-24, 13:31
Medlem
Citat:
Det är ju det jag är villig att ge dem genom att stanna hemma ifall tjejen i fråga vill försörja.. Och du inte är villig att göra eftersom du inte är beredd att göra det för dina barn.

Och ja, pengar är viktigt, vi lever inte i ett samhälle där man bara får.

Aha så nu är det alltså en fråga vad någon annan vill göra och inte enbart det man själv vill.
Citera
2018-07-24, 13:33
Medlem
vulcanemerys avatar
Do it!! Svenska kvinnor = Cancer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in