Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 17:47
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
12 gånger pengarna? Vilket datum var oddsen där?

23e nov 2017 = 12ggr

28e nov 2017 = 10ggr

Då fanns även S under 26% till 2,05 och SD över 20,5% till 2ggr.
Citera
2018-07-13, 19:19
  #110
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
12 gånger pengarna? Vilket datum var oddsen där?

Sossarnas stora ras i opinionsmätningarna och Sverigedemokraternas samtidiga toppnoteringar har ju kommit först dom senaste månaderna får man ju tänka på. Innan dess tror ju nästan ingen utanför den här tråden kanske på att Sverigedemokraterna kunde bli Sveriges största parti. Det låter annorlunda nu kan man minst sagt konstatera.
Citera
2018-07-14, 09:51
  #111
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Det är lite svårt att gå plus för ett spelbolag om insatserna kommer till 2ggr och 12ggr på ett objekt (där det är 95% chans att något av de alternativen kommer gå in).

I detta fall har Unibet fått massvis av spel (relativt) på SD (jag lirade till 12 och 10ggr) där man fått sänka hela vägen från 12 till 1,8. Man kommer aldrig få tillräckligt med spel på S för att jämna ut det. Och även om så skulle vara fallet så är medeloddset på SD så högt att man ändå kommer förlora pengar.

Sd över 21,5% för oddset 1,3 dåligt, jag kommer inte att satsa småpengar. Sd 25% då blir det intressanta odds men fortfarande säkert.
Citera
2018-07-14, 10:26
  #112
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sossarnas stora ras i opinionsmätningarna och Sverigedemokraternas samtidiga toppnoteringar har ju kommit först dom senaste månaderna får man ju tänka på. Innan dess tror ju nästan ingen utanför den här tråden kanske på att Sverigedemokraterna kunde bli Sveriges största parti. Det låter annorlunda nu kan man minst sagt konstatera.
Visst gör det, att SD skulle klättra i OU fram till valet under 2018 har undertecknad tjatat om länge. Att S skulle dyka var lika säkert, jag tror knappast att M kommer orka över 20 %. Det intresssanta är om Mp och KD åker ur. L lever farligt de med.
Citera
2018-07-14, 10:27
  #113
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sd över 21,5% för oddset 1,3 dåligt, jag kommer inte att satsa småpengar. Sd 25% då blir det intressanta odds men fortfarande säkert.
Peta in 1 miljon och lyft ut 300.000 kr i vinst förutom insatsen. Låter som en placering som heter duga.
Såg nu att insatsen var begränsad, tja några gratisöl blir det.
__________________
Senast redigerad av Sonnenwende 2018-07-14 kl. 10:30.
Citera
2018-07-14, 13:26
  #114
Medlem
Betssons odds på statsminister:
Kristersson: 1,7
Löfven: 2,30
Lööf: 6,00
Åkesson: 12,00
Busch: 30
Björklund: 30
Fridolin: 50
Lövin: 100

Regering:
M, L, Kd, C: 3,00
M, Sd: 5,5
S, Mp, V: 7,5
S, C, L, Mp: 7,5
M, L, C: 8,00
S: 8,00
S, C: 8,50
S, L, C: 10,00
S,C, Mp: 10,00
osv, osv

Statsminister inte så svår fråga men med regeringsbildning klustrar det ihop sig. Det fanns visst 26 olika kombinationer. Det är ingen idé att säga nånting för det blir bara fel. Bettingbolagen blir valets vinnare, säger jag. Fy för att vara typ valexpert på tv och behöva förklara och gissa utfallet i det här getingboet (särskilt som politikerna håller korten nära bröstet och inte ger nåt). Men de kan ju ändå visa lite staplar och olika kombinationer. Värre har de i radion. Inget visualiserande. Annars gillar jag radions analytiker, Furtenbach och Ramberg.

Om enda ledstjärnan vid regeringsbildning även denna gång blir att utestänga Sd så lär nog Sd:s opinionssiffror gynnas ånyo. Det potentiella regeringsunderlaget för framtiden försvagas än mer. Det blir nog tungrott för regeringspartierna att dels utestänga Sd och samtidigt försöka erbjuda något av sin egen politik. Och svårbegripligt i allmänhetens ögon. Vi får väl se vad som händer.

Förra valrörelsen var ändå roligare. Då ansågs såna som mig vara rasist, främlingsfientlig och ibland även lite smygnazist - mer oförblommerat. I bästa fall var vi missledda. Den här skofirman, vad de hette, hade en video där de sa att såna som mig inte var välkomna att handla där. Då var massinvandringen en vinst och en räddning för nationen. Då gjorde Sandviken bokförda vinster direkt vid nyanländandet. Då var det mjölkattacker på somalier. Då var det rasistiska brandmän i Boden som hette Tomas. Då tillskapades krystade värdegrunder om tvingande mångfald på statliga arbetsplatser som man tvingades skriva under. Det var Rock´n roll a la Stasi förra gången helt enkelt. Tankarna går närmast till sommaren -67 i Kalifornien och flower powerrörelsen. Sverige skulle vara ett fritt och öppet land, och alla kunde vara, eller borde bli, svenskar, punkt slut.
Citera
2018-07-14, 13:41
  #115
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Visst gör det, att SD skulle klättra i OU fram till valet under 2018 har undertecknad tjatat om länge. Att S skulle dyka var lika säkert, jag tror knappast att M kommer orka över 20 %. Det intresssanta är om Mp och KD åker ur. L lever farligt de med.

En tydlig skillnad mellan spelbolagen och opinionsmätningarna är faktiskt att spelbolagen hållit en jämn hög nivå hela tiden. Medan opinionsinstituten passade på när SD ökade att lägga in megaökningar för att kompensera att man legat för lågt hela tiden, vilket man vet mycket väl. På så sätt är spelbolagen och deras odds betydligt mer pålitliga och bygger på verklighetens förändringar och spelarnas insatser
Citera
2018-07-14, 13:45
  #116
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Har spelat gaska stora summor på Unibet.

Satsade bl.a. 2000 kr i början av februari att SD slår M till odds 2,55.
Sedan gick oddset upp till 2,7 i slutet av februari.

Det var ett riktigt bra spel. Oddset har gått från dina 2,55 till 1,20. Det är en stor förändring och borde vara ganska säkert idag. Över tre tusen extra till dig, det känns alltid bra
Citera
2018-07-24, 06:17
  #117
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sd över 21,5% för oddset 1,3 dåligt, jag kommer inte att satsa småpengar. Sd 25% då blir det intressanta odds men fortfarande säkert.

Oddset för SD har de senaste dagarna ökat till 1,4 gånger för över 21,5 %, från 1,3 som du skriver.
Är nästan helt säker det är första gången sedan februari månad SD har "nedvärderats" hos Unibet!

Kan tänka den senaste veckans massiva nyhetsrapportering om skogsbränder kanske är en orsak?
Menar att SD:s kritik mot mångkulturen måhända har drunknat, och kommit i andra hand?
Det kan givetvis också vara en ren tillfällighet?
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2018-07-24 kl. 06:20.
Citera
2018-07-24, 07:24
  #118
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Oddset för SD har de senaste dagarna ökat till 1,4 gånger för över 21,5 %, från 1,3 som du skriver.
Är nästan helt säker det är första gången sedan februari månad SD har "nedvärderats" hos Unibet!

Kan tänka den senaste veckans massiva nyhetsrapportering om skogsbränder kanske är en orsak?
Menar att SD:s kritik mot mångkulturen måhända har drunknat, och kommit i andra hand?
Det kan givetvis också vara en ren tillfällighet?

Eller att spelare tycker 1,3% är helt ointressant och chansar på annat i stället. En gambler vill väl ha de stora pengarna.
Citera
2018-07-24, 08:01
  #119
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Oddset för SD har de senaste dagarna ökat till 1,4 gånger för över 21,5 %, från 1,3 som du skriver.
Är nästan helt säker det är första gången sedan februari månad SD har "nedvärderats" hos Unibet!

Kan tänka den senaste veckans massiva nyhetsrapportering om skogsbränder kanske är en orsak?
Menar att SD:s kritik mot mångkulturen måhända har drunknat, och kommit i andra hand?
Det kan givetvis också vara en ren tillfällighet?

Väldigt marginellt och det är också det enda som ändrats. Ser ut som om man sänkt mp:s odds något, så det lär ju vara att man ser till skogsbränderna eller att någon/några spelare tror det kommer spela in, vilket inte jag tror då det fortfarande är hela en och en halv månad kvar till valet och det är gott om tid. Om ett par veckor så har den här saken glömts bort i det enorma informationsflödet i media och på nätet.
Citera
2018-07-25, 20:53
  #120
Medlem
ZilverZoddes avatar
Unibet är ganska ointressant då de kör med vansinnigt stor vinstmarginal.

Enda stället att vara på är Betfair (Det är där traditionella bookies hedgar sig om dom får övervikt på nåt spel)


Jmf Unibet och Betfair

Mest mandat

SD Både Unibet och Betfair har 1.8
S Unibet 1.75 mens Betfair har 2.56

Implicit ger Unibet både S och SD över 50% chans att blir störst, något rimmar dåligt och det är den extrema vinstamrginalen.

Själv tycker jag 2.56 på S hos Betfair är ett bra Risk/Reward bet
__________________
Senast redigerad av ZilverZodde 2018-07-25 kl. 21:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback