Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 13:17
  #7381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Förstår till fullo Medanox, men nu är det ju inte alla, ens på Gotland som samtidigt de byggt svart, för att hyra ut (har uthyrningen f.ö tagits upp i Özz och Debbie-Damms personliga deklarationer för 2016 och 2017?) även finansierat Sverigevistelsen för terroristen Akilov. Som fler påpekat hade man i USA bett FBI plocka in hela Familjen Nujens till förhör och Debbie hade i samma sekund blivit svartlistad och inte fått några nya uppdrag från Staten (!) - här i landet mellanmjölk låter vi Nujens fortsätta som inget hänt. Makalöst, helt dj... otroligt.

Att alla kör svart och bygger svart på Gotland gör det inte mer rätt. Att Nujens gör det, med den höga svansföring Özz haft och det uttalade kommunistiska tankesätt han driver som tes (givetvis även för att få arbete från diverse likasinnade inom det offentliga) är givetvis extra uppseendeväckande.

Här kan man anonymt skicka tips till Skatteverket kring exempelvis icke inrapporterade inkomster vid uthyrning 2016 & 2017. https://www.skatteverket.se/omoss/ko...21e9a9561.html

Jag tror du missförstått min lilla utvikning om Gotland. Det var Onkel Bens tal om en eventuell "gräddfil för adeln" som gjorde att jag för en stund lämnade ämnet. Skulle alla inflyttade mångmiljonärer fått göra som Ingmar Bergman på Fårö och med taggtråd spärrat av några tunn havsnära
land
Citera
2018-07-21, 13:21
  #7382
Medlem
Komplettering av info från HomeAway, här finns även militärförrådet utlagt: homeaway.co.uk/p8812292 .

Bilderna är helt nytagna.
Citera
2018-07-21, 13:34
  #7383
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Komplettering av info från HomeAway, här finns även militärförrådet utlagt: homeaway.co.uk/p8812292 .

Bilderna är helt nytagna.

Där satt den. Uppmärksamt av dig!

Ser att man kan ställa frågor till Rickard Damm via annonsen. Läge att tipsa Janne - eller är kanske annonsen också kopplad till barnens email?
Citera
2018-07-21, 13:39
  #7384
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Komplettering av info från HomeAway, här finns även militärförrådet utlagt: homeaway.co.uk/p8812292 .

Bilderna är helt nytagna.

https://www.homeaway.co.uk/p8812292

Ser ut att ha kostat en slant ...
Citera
2018-07-21, 13:40
  #7385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Komplettering av info från HomeAway, här finns även militärförrådet utlagt: homeaway.co.uk/p8812292 .

Bilderna är helt nytagna.

Jag kom först inte in och befarade att objektet var borttaget. Hoppas att någon har laddat ner båda uthyrningsobjekten, om de skulle försvinna.

Stort tack till er som bidrar med fakta och juridisk kompetens i tråden.
Citera
2018-07-21, 14:01
  #7386
Medlem
Hypokondrias avatar
Och terrorfinansiären/skattefuskaren och bedragaren Özz vimlar obekymrat vidare, nu på tennisveckan i Båstad.

https://www.expressen.se/kvallsposte...sten-i-bastad/
(Se bild 4 & texten)

Hur fan är det möjligt?
Var är säk, säpo, polis, skattemyndigheter mm?
Vad är det för fel på människor som frivilligt umgås med terrorfinansiären?
Alla ser mellan fingrarna.

Något är mer än riktigt ruttet i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Hypokondria 2018-07-21 kl. 14:04. Anledning: Länk
Citera
2018-07-21, 14:09
  #7387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Förstår till fullo Medanox, men nu är det ju inte alla, ens på Gotland som samtidigt de byggt svart, för att hyra ut (har uthyrningen f.ö tagits upp i Özz och Debbie-Damms personliga deklarationer för 2016 och 2017?) även finansierat Sverigevistelsen för terroristen Akilov. Som fler påpekat hade man i USA bett FBI plocka in hela Familjen Nujens till förhör och Debbie hade i samma sekund blivit svartlistad och inte fått några nya uppdrag från Staten (!) - här i landet mellanmjölk låter vi Nujens fortsätta som inget hänt. Makalöst, helt dj... otroligt.

Att alla kör svart och bygger svart på Gotland gör det inte mer rätt. Att Nujens gör det, med den höga svansföring Özz haft och det uttalade kommunistiska tankesätt han driver som tes (givetvis även för att få arbete från diverse likasinnade inom det offentliga) är givetvis extra uppseendeväckande.

Här kan man anonymt skicka tips till Skatteverket kring exempelvis icke inrapporterade inkomster vid uthyrning 2016 & 2017. https://www.skatteverket.se/omoss/ko...21e9a9561.html

Jag tror du missförstått min lilla utvikning om Gotland. Det var Onkel Bens tal om en eventuell "gräddfil för adeln" som gjorde att jag för en stund lämnade ämnet. Som tur är har inte alla sommarboende miljonärer på ön fått tillstånd att göra som Ingmar Bergman på Fårö och med taggtråd spärrat av några hektar havsnära mark. Men de har ändå omöjliggjort för många av ortsbefolkningen att behålla sina gamla släktgårdar, bygdegårdar, magasin, lador etc. Så var ju fallet även med fastigheterna i Tingstäde, som efter flera fastighetsskandaler inom kommunen lades ut till mäklare för försäljning och budgivning. Men vem vet, hade Åke Svensson (s) fått bestämma kanske också Nujens fått köpa skolan och Gazeliigården till halva det bokförda värdet (som jag tror var 300 000 kronor).
Citera
2018-07-21, 14:10
  #7388
Medlem
Pyrokemis avatar
Finns det någon sammanfattning, eller någon som har lust att skriva en för en nytillkommen läsare? Vad vet vi, vad är spekulationer etc? Vad har egentligen hänt?
Citera
2018-07-21, 14:15
  #7389
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Och terrorfinansiären/skattefuskaren och bedragaren Özz vimlar obekymrat vidare, nu på tennisveckan i Båstad.

https://www.expressen.se/kvallsposte...sten-i-bastad/
(Se bild 4 & texten)

Hur fan är det möjligt?
Var är säk, säpo, polis, skattemyndigheter mm?
Vad är det för fel på människor som frivilligt umgås med terrorfinansiären?
Alla ser mellan fingrarna.

Något är mer än riktigt ruttet i Sverige.
Dom största skitarna håller alltid varandra om ryggen. Vi andra blir jagade med blåslampa.
Citera
2018-07-21, 14:24
  #7390
Medlem
Som alla märkt är jag inte särskilt överens med alla knapptryckningar - inte heller är jag något vidare på sökfunktionerna på nätet. De senast upplagda bilderna på Nujens fjärde sommarhus gör att det snart går att göra en ekonomisk kalkyl på hur mycket pengar som lagts ner på byggnaderna. Ser skolan interiört ut ungefär som de övriga tre blir det ett ansenligt belopp. Jag återkommer om detta i nästa vecka då en granne till mig som är i byggbranschen har tittat litet noggrannare på bilderna.
Tack för all ny information som influtit under veckan!
Citera
2018-07-21, 14:36
  #7391
Medlem
Utifrån min information är renoveringen av skolan i samma stil som de övriga byggnaderna. Tyvärr finns inte foton tillgängliga (tidigare i tråden fanns nåt foto som lagts ut på Instagram av nån bekant som varit där på besök...). Hela västra gaveldelen av skolan är omgjort till helt nytt kök (på skoltiden fanns köket i Gazeliigården), östra gaveldelen är troligen ett vardagsrum. På ovanvåningen finns antagligen ett antal sovrum med tillhörande badrum.
Citera
2018-07-21, 15:51
  #7392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Som alla märkt är jag inte särskilt överens med alla knapptryckningar - inte heller är jag något vidare på sökfunktionerna på nätet. De senast upplagda bilderna på Nujens fjärde sommarhus gör att det snart går att göra en ekonomisk kalkyl på hur mycket pengar som lagts ner på byggnaderna. Ser skolan interiört ut ungefär som de övriga tre blir det ett ansenligt belopp. Jag återkommer om detta i nästa vecka då en granne till mig som är i byggbranschen har tittat litet noggrannare på bilderna.
Tack för all ny information som influtit under veckan!

På gotland.se låg det tidigare en kostnadsberäkning från 2008 för vad det skulle kosta att renovera enbart skolan och bygga om denna till en förskola.
Kan nu inte få fram den sidan av oklar anledning, men skrev om den här:

(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)

4,3 miljoner + moms ( varav yttertak och fasader 710.000+moms ) beräknades ombyggnationskostnaden till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback