• 41 685 online
  • 1 188 521 medlemmar
  • 61 496 932 inlägg
2018-05-13, 23:10
Medlem
Hej! Hur jag än försöker lyckas jag inte föra över mina bilder från min Motorola smartphone till min Windows 10 dator. Trots idoga Google-sökningar hittar jag inget fungerande svar. Men Flashbacks läsare brukar ju veta det mesta. Kan någon hjälpa mig måntro?
Citera
2018-05-13, 23:13
Medlem
Rospigg1s avatar
Kan du inte bara lägga över bilderna till någon molntjänst, typ dropbox
Citera
2018-05-13, 23:56
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonande
Hej! Hur jag än försöker lyckas jag inte föra över mina bilder från min Motorola smartphone till min Windows 10 dator.
Är det inte bara att koppla in mobilen till datorn med en usb-sladd, och sedan gå in i den via filhanteraren på datorn?

Det har fungerat med alla mina senare mobiler.

Alternativet är att göra som föregående skriver, eller att maila bilderna till dig själv.
Citera
2018-05-15, 09:32
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Hej! Hur jag än försöker lyckas jag inte föra över mina bilder från min Motorola smartphone till min Windows 10 dator. Trots idoga Google-sökningar hittar jag inget fungerande svar. Men Flashbacks läsare brukar ju veta det mesta. Kan någon hjälpa mig måntro?

Installera appen "OneDrive" på både datorn och i mobilen.
Logga in i OneDrive med ditt microsoftkonto (samma du har i datorn)
Därefter synkas alla bilder etc. direkt till datorn, via OneDrive och du slipper sladdar och annat tjafs.
Citera
2018-05-28, 17:23
Medlem
Installera AirMore (eller AirDroid) och hantera allt inklusive filöverföring via valfri webbläsare. Jag har kört detta i ett antal år nu och det fungerar perfekt även när man sitter vid en dator tillfälligt.

Den stora fördelen är just att ingenting behöver installeras på datorn eftersom allt sköts via webbläsaren och det därmed fungerar i alla miljöer och situationer (exempelvis om man behöver överföra en fil från en främmande dator där man av olika skäl inte kan eller vill koppla in kablar).
Citera
2018-06-18, 18:44
Medlem
bussilegos avatar
Citat:

Beror lite på ditt Android men kan enkelt fixas.

Det normala är att du tar ansluter mobilen med din laddkabel till datorns usb.
Nu kan det hända att inget händer och mobilen börjar ladda batteriet och det ville du inte.

Gäller vara lite snabb och precis när du stoppat in usb i datorn så drar du fingret uppifrån och ner på mobilen. Då ska det komma upp om du vill ladda eller använda filöverföring.

Ibland funkar inte ens det och då får man göra :

öppna Inställningar -> Om telefonen, skrolla ner och trycka på Version tills det står att du är utvecklare. Gå sedan tillbaka till huvudmenyn och välj Utvecklaralternativ och aktivera usb-felsökning.

Då ska det fungera. In med usb och snabbt dra fingret uppifrån och ned, så öppnas en ny meny.
Citera
2018-07-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Beror lite på ditt Android men kan enkelt fixas.

Det normala är att du tar ansluter mobilen med din laddkabel till datorns usb.
Nu kan det hända att inget händer och mobilen börjar ladda batteriet och det ville du inte.

Gäller vara lite snabb och precis när du stoppat in usb i datorn så drar du fingret uppifrån och ner på mobilen. Då ska det komma upp om du vill ladda eller använda filöverföring.

Ibland funkar inte ens det och då får man göra :

öppna Inställningar -> Om telefonen, skrolla ner och trycka på Version tills det står att du är utvecklare. Gå sedan tillbaka till huvudmenyn och välj Utvecklaralternativ och aktivera usb-felsökning.

Då ska det fungera. In med usb och snabbt dra fingret uppifrån och ned, så öppnas en ny meny.

Det funkar inte i alla fall. När jag stoppar in telefonen frågar datorn om jag vill föra över bilder, men när jag klickar ja säger den att det inte går. Hur jag än sveper uppifrån på mobilen får jag inte upp menyn du talar om. Jag fattar inte att det skall vara så svårt!!
Citera