• 6 695 online
  • 1 180 050 medlemmar
  • 60 926 699 inlägg
Igår, 03:07
Medlem
lazyasss avatar
Gå snacka med han. Fixar han det inte på en gång då äre bara att plocka fram yxan och kasta in skiten på hans golv genom fönstret, med en tegelsten och ett lite halv argt halft läskigt brev. Flippa ur för fan.
Citera
Igår, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Hej allihopa, jag har ett litet problem med min grannes häck som sticker ut på min sida där jag har bilen står och istället för att klippa den så tänkte jag försöka ha ihjäl den istället.

Vad ska man köra för medel?

Det är en sån där med gula blommor som är rätt vanlig..

Du har all rätt att klippa ner häcken som sticker ut på din sida av tomtgränsen.
Så ut och klipp bara.
Citera
Igår, 18:13
Medlem
Knivur-273s avatar
Om du absolut måste förstöra häcken, något som jag helt avråder ifrån, kan du ta en batteridriven borrmaskin och borra med ett 2,0 mm spiralborr och peta in en bit koppartråd med samma diameter.

Inga andra växter kommer skadas, miljövänligt men dödligt för buskarna.

Ja, det tar väl en stund men att göra det på 50 ställen tar nog inte mer än 15 minuter.

Problemet är att grannen kommer veta att det är du som är den skyldige och dålig grannsämja är inget att sträva efter.
Senast redigerad av Knivur-273 Igår kl. 18:17.
Citera
Igår, 18:16
Medlem
Du kan ju säga att den växer över din tomt och att du därför överväger att klippa ned den.

Är det en väldigt buskig häck eller? Om du vill döda den antar jag att det bara är att mätta en liter vatten med saltlösning så kommer antagligen ingenting att växa därefter.

En fredlig lösning är antagligen bäst. Säg bara att den växer över din tomt och skrapar emot din bil, den stör din sikt. Det som går över tomtgränsen måste bort helt enkelt.
Citera