Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-17, 18:12
  #25
Medlem
Geographicas avatar
Det har kliat i fingrarna länge efter ett nytt tennispel så det är frustrerande att det verkar vara ett bottennapp. Jag tycker inte AO tennis verkar så bra för att vara ett 2018 spel heller tyvärr. Jag funderar ända på att köpa TWT så småningom om de får stabila servrar utan lagg och krångel när man spelar online.

Är det stor skillnad i spelkänsla och spelstil beroende vilka spelare man kör med, tex storservare som Isner och Kyrgios jämfört med Federer eller kanske Thiem?
__________________
Senast redigerad av Geographica 2018-07-17 kl. 18:15.
Citera
2018-09-29, 17:04
  #26
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Om spelet fortfarande befinner sig i alpha-stadiet är det alldeles för tidigt att döma ut det. Själv spelar jag fortfarande Virtua Tennis 2 till Dreamcast och ser detta som ett spel värt att bevaka!

Köpte Virtua Tennis 2 år 2006 tror jag det var, till PS2, och det är det bästa tennisspel jag spelat någonsin. Spelade tidigare arkad-versionen med glädje. Det far inne vid Sergelbion inne i Stockholm (90-talet).

Undrar om inte tennisspelen av idag påminner för mycket om verklighetens moderna tennis och därför blir tråkigt när det inte går att spela framgångsrik serve & volley.
Citera
2018-10-01, 05:08
  #27
Medlem
Vobblers avatar
Jag hoppade det här spelet, köpte "AO International Tennis" istället. Tyvärr är inte heller det något höjdarspel, men det får stilla törsten till Top Spin 5 dyker upp.
Citera
2018-10-06, 21:21
  #28
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Köpte Virtua Tennis 2 år 2006 tror jag det var, till PS2, och det är det bästa tennisspel jag spelat någonsin. Spelade tidigare arkad-versionen med glädje. Det far inne vid Sergelbion inne i Stockholm (90-talet).

Undrar om inte tennisspelen av idag påminner för mycket om verklighetens moderna tennis och därför blir tråkigt när det inte går att spela framgångsrik serve & volley.

Jag upptäckte en något undangömd arkadhall på västkusten för några år sedan som hade Virtua Tennis 2 som arkadkabinett. Tyvärr finns den längre inte kvar, men det var riktigt navigera med styrspak!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback