• 30 127 online
  • 1 179 558 medlemmar
  • 60 908 051 inlägg
Idag, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Bra, det låter som en genomförbar plan. Och en säker valvinnare.

Du förstår väl att det här ligger flera år i framtiden? Men nu diskuterar vi ju inte om det finns en folklig opinion för återvandring i dagsläget. Utan om det är möjligt, rent logistiskt att genomföra det, vilket det är. Men fortsätt du att mala på om sjuksköterskor och flygkaptener som får kalla fötter.
Politikens vindar vänder fortare än du tror.
Citera
Idag, 16:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Du förstår väl att det här ligger flera år i framtiden? Men nu diskuterar vi ju inte om det finns en folklig opinion för återvandring i dagsläget. Utan om det är möjligt logistiskt att genomföra det, vilket det är.
Politikens vindar vänder fortare än du tror.
Det ingår förutsatt att du inte tänker genomföra en militärkupp eller något.
Citera
Idag, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det ingår förutsatt att du inte tänker genomföra en militärkupp eller något.

Ja, det lär ju existera en batikhäxa eller två som försöker storma repatrieringsanläggningarna. De tar polisen hand om med pepparspray och batongen. Hur många Svensson tror du lyfter fingret för att Hafsa och Abdi ska få stanna i Sverige och tillskansa sig bidragspengar och andra förmåner? Folk är trötta på bidragsbedragare, och de som är likgiltiga, ja de kommer fortsatt att vara likgiltiga.
De som motsätter sig detta kommer vara en skränande minoritet i blåa hår och intimpiercingar.
Citera
Idag, 16:31
Medlem
wwrs avatar
Har Kasselstrand redovisat sin yrkesbakgrund? Vad har han arbetat med? Vilka företag har han varit anställd vid? Vilka befattningar har han innehaft? (Sedan har han visst varit politisk tjänsteman vid SD och förstås SDU-ordförande)

Han har bl.a arbetat vid ett finskt företag med att instruera personal i ekonomisk terminologi, har jag ett svagt minne av att det stått i tråden. Vet någon om detta stämmer, vilket företag och mer om hans befattning där.

Det anser i alla fall jag att man kan kräva att få veta av en partiledare.
Senast redigerad av wwr Idag kl. 16:38.
Citera
Idag, 16:45
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har Kasselstrand redovisat sin yrkesbakgrund? Vad har han arbetat med? Vilka företag har han varit anställd vid? Vilka befattningar har han innehaft? (Sedan har han visst varit politisk tjänsteman vid SD och förstås SDU-ordförande)

Han har bl.a arbetat vid ett finskt företag med att instruera personal i ekonomisk terminologi, har jag ett svagt minne av att det stått i tråden. Vet någon om detta stämmer, vilket företag och mer om hans befattning där.

Det anser i alla fall jag att man kan kräva att få veta av en partiledare.

Hallå, LinkedIn eller? MBA, marknadsanalytiker.
Citera
Idag, 16:49
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Hallå, LinkedIn eller? MBA, marknadsanalytiker.
Jag använder inte LinkedIn, gör Kasselstrand det?
Bl.a kan väl problem med röjd anonymitet uppstå om man börjar använda tjänsten.

Finns det några svar på de frågor jag ställde?

Har Kasselstrand själv redovisat något?
Senast redigerad av wwr Idag kl. 16:52.
Citera