Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-17, 14:54
  #13633
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Varför är det så många som tror att alla måste hem i handklovar?

De flesta reser hem själv och utan tvång.
Ja, det är en del men jag antar att det inte är dem man avser.
Citera
2018-07-17, 15:23
  #13634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Får jag föreslå att du själv räknar och presenterar en kalkyl?

Nej, jag är för det första ingen talesman för partiet. För det andra har jag absolut inte gjort någon kalkyl. Men i korthet: det skulle givetvis krävas en stor personalstyrka. En del av de, som är anställda inom totalförsvaret skulle säkerligen kunna tilldelas denna typ av repatrieringsuppdrag - så gör de någon nytta. Därtill måste man antagligen nyrekrytera ett antal tusen repatrieringsmän. Att sedan utvisa 500.000 invandrare, kommer inte att behöva ta speciellt lång tid, förutsatt att man har skapat en någorlunda effektiv organisation. 4.000 repatrieringsmän skulle säkerligen kunna deportera minst 40.000 på en månad - enkel matematik, och absolut ingen glädjekalkyl.
Citera
2018-07-17, 15:25
  #13635
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag är ingen expert på området men enligt artikeln är det stor skillnad på hur Finland och Sverige agerar. Är deras arbete bara en meningslös illusion?
Ja, finnarna har väl kvar lager av bränsle och konstgödning m.m. Men hur länge räcker det? Ett år?

Om syftet är att säkerställa livsmedelsförsörjning under alla slags omständigheter så kan man självklart inte förlita sig på något så extremt importberoende och infrastrukturberoende och komplicerat som en livsmedelsindustri. Istället för att lagra allt som denna sårbara apparat kräver, så lagrar man helt färdig mat, som frystorkat och konserver och varaktiga matvaror som matolja och gryn, lokalt (i shipping containers). Det är inte beroende av någonting överhuvudtaget, det är idiotsäkert under alla förhållanden, ger en näringsmässigt sund och varierad kost och kostar bara en bråkdel av jordbrukspolitiken. Man säljer det vidare innan hållbarhetstiden blir för kort, så efter inköp finns det bara en låg omsättningskostnad.

Om en sån dagsportion kostar några tior om dagen så kostar det tiotusen kronor per person och år, så man kan bygga upp ett lager som räcker åt alla i flera år. Ett så kallat "domedagsmoln" bedöms kunna vara i ett par-tre år, åtminstone en sån period bör man alltså ha lager för att överbrygga. Ett domedagsmoln (eller nuclear winter) kan orsakas av ett storskaligt kärnvapenkrig vars okontrollerbara eldstormar bränner ned massor av skog, av ett vulkanutbrott eller av ett asteroidnedslag och består av rök och aska som skymmer Solen över hela jordklotet. Allt jordbruk ger då extremt svår missväxt, typ -90% skördar, även om t.ex. hela Europa vore förskonat från direktträffar och kunde bedriva sitt jordbruk på samma sätt som idag. Under de år som matlagren räcker kan man under ordnade förhållanden bygga upp en livsmedelsproduktion för den dag Solen tittar fram igen. Det är svårare att göra när man måste välja vilka 10% som ska få så mycket mat att de ständigt hungriga kan arbeta någorlunda, vilka 10% (kvinnor för framtida reproduktion) som ska leva på absoluta svältgränsen så att de har en chans att överleva, med allvarliga permanenta svältskador, tills Solen tittar fram, och vilka 80% som ska lämnas att svälta ihjäl redan till att börja med (eller slaktas innan de magrar och användas som föda). Högst prioriterat är ju att spara av skörden till nästa års utsäde. Det verkar vara den finska planen.
__________________
Senast redigerad av Fri 2018-07-17 kl. 15:33.
Citera
2018-07-17, 16:00
  #13636
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
När jag räknar på det får jag med en glädjekalkyl fram att det skulle ta drygt 25 år att genomföra det. Du kan ju förklara vad vi ska göra med alla som ska utvisas vilket verkar vara från hudratusentals upp till en miljon. Tror du verkligen på att de kommer att sitta snällt och vänta på sin tur? Var ska vi låsa in dessa så länge och var hittar vi personal till det? Och alla deras barn som de kommer att avla under tiden. Ska de hållas inlåsta också?

1,5 miljoner utvandrade från Sverige frivilligt om än nödtvungna till USA under 1800-1900-talet men det över en sjuttioårsperiod. En femtedel av dessa åkte tillbaka.

Är du fortfarande i tråden och gnäller utan att presentera några vattentäta argument för att återvandring inte skulle vara möjligt?
Nu inbillar jag mig inte att du plötsligt kommer förstå att det är möjligt, men det kan vara nyttigt för andra att läsa vad vi positivt inställda har att säga i frågan.

Först gör återvandringsverket en bedömning över vilka som ska utvisas.
Sen internerar man dessa personer, förslagsvis så långt ifrån civilisationen som möjligt. Möjligtvis en eller flera öar eller långt upp i Norrlands inland. Där hålls kvinnor och män separerade, för att undvika graviditeter, våldtäkter och andra mindre önskvärda händelser.
Man får bo inlåsta i tråkiga små baracker, under fängelseliknande omständigheter. Men, man får information om att man kommer få en trevligare hemresa och ett utvandringsbidrag om man samarbetar, väljer man att inte samarbeta så blir det fram med hårdhandskarna, bidraget ryker och man lovas inte längre hemfärd till sitt hemland, utan kan hamna lite vart som helst.

Sitter de inte snällt och väntar på sin tur, utan drar på stan, bränner bilar och gör livet otrevligt för oss Svenskar på andra vis. Ja, då lär man fånga upp dessa individer ännu snabbare. Kriminella invandrare är högsta prioritet att utvisa och de har ingen som helst möjlighet till att få utvandringsbidraget jag nämnde tidigare.

Var hittar man då personal till detta? Militären, väktarbolag, polisen. Ja, alla som förstår vikten av återvandring och besitter kompetens är självklart välkomna att dra sitt strå till stacken.
Jag utgår ifrån att du inte skulle palla trycket, men jag anmäler mig gärna den dagen då apparaten kickar igång.
__________________
Senast redigerad av Ulo2000 2018-07-17 kl. 16:07.
Citera
2018-07-17, 16:08
  #13637
Avstängd
Ibland måste man gör lite saker som skadar en kortsiktigt men som hjälper långsiktigt.

Militären är ett snabbt och effektivt sätt att lösa många annars komplicerade problem.

Militären klarar saker som poliser inte klarar.
De går in, gör jobbet och avslutar jobbet.

Självklart menar jag inte att de ska öppna eld.
Men militären är lite mer hårdhänta än polisen. Just saying.

Och resultatet hade blivit 10x bättre än om polisen gjorde det
__________________
Senast redigerad av Mass.hysteria 2018-07-17 kl. 16:12.
Citera
2018-07-17, 16:20
  #13638
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej, jag är för det första ingen talesman för partiet. För det andra har jag absolut inte gjort någon kalkyl. Men i korthet: det skulle givetvis krävas en stor personalstyrka. En del av de, som är anställda inom totalförsvaret skulle säkerligen kunna tilldelas denna typ av repatrieringsuppdrag - så gör de någon nytta. Därtill måste man antagligen nyrekrytera ett antal tusen repatrieringsmän. Att sedan utvisa 500.000 invandrare, kommer inte att behöva ta speciellt lång tid, förutsatt att man har skapat en någorlunda effektiv organisation. 4.000 repatrieringsmän skulle säkerligen kunna deportera minst 40.000 på en månad - enkel matematik, och absolut ingen glädjekalkyl.
1333 per dag då som troligtvis inte ens ska till samma land. Med glädjekalkyl igen så 20 per flyg max då det inte finns någon flygkapten som skulle lyfta med fler av säkerhetsskäl. Det blir 66 flyg om dagen. Det kommer åtminstone gå tre personal på varje vilket då blir 60.


Tycker du att det låter realistiskt?
Citera
2018-07-17, 16:20
  #13639
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Ibland måste man gör lite saker som skadar en kortsiktigt men som hjälper långsiktigt.

Militären är ett snabbt och effektivt sätt att lösa många annars komplicerade problem.

Militären klarar saker som poliser inte klarar.
De går in, gör jobbet och avslutar jobbet.

Självklart menar jag inte att de ska öppna eld.
Men militären är lite mer hårdhänta än polisen. Just saying.

Ja, utvandringen kommer bli en riktig "utmaning" för att använda politikeradelns terminologi.
Men, vi lägger oss inte platta och tjuter "det går inte" för det, som vissa manstanter i tråden. Vi vill att Sverige ska bli ett tryggt, fungerande och välmående land igen, kosta vad de kosta vill!
Det får gärna ta 10, 20 eller till och med 30 svåra år om resultatet blir att våra barn och barnbarn får en ljus framtid.

Det kommer att genomföras, var så säkra! Och vi kommer inte att vara ensamma om idén. Andra Europeiska länder kommer att följa i fotspåren, fast chansen är ju bra mycket större att vi kommer gå i andras fotspår och låna deras modeller för att genomföra återvandringen.
Citera
2018-07-17, 16:21
  #13640
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Är du fortfarande i tråden och gnäller utan att presentera några vattentäta argument för att återvandring inte skulle vara möjligt?
Nu inbillar jag mig inte att du plötsligt kommer förstå att det är möjligt, men det kan vara nyttigt för andra att läsa vad vi positivt inställda har att säga i frågan.

Först gör återvandringsverket en bedömning över vilka som ska utvisas.
Sen internerar man dessa personer, förslagsvis så långt ifrån civilisationen som möjligt. Möjligtvis en eller flera öar eller långt upp i Norrlands inland. Där hålls kvinnor och män separerade, för att undvika graviditeter, våldtäkter och andra mindre önskvärda händelser.
Man får bo inlåsta i tråkiga små baracker, under fängelseliknande omständigheter. Men, man får information om att man kommer få en trevligare hemresa och ett utvandringsbidrag om man samarbetar, väljer man att inte samarbeta så blir det fram med hårdhandskarna, bidraget ryker och man lovas inte längre hemfärd till sitt hemland, utan kan hamna lite vart som helst.

Sitter de inte snällt och väntar på sin tur, utan drar på stan, bränner bilar och gör livet otrevligt för oss Svenskar på andra vis. Ja, då lär man fånga upp dessa individer ännu snabbare. Kriminella invandrare är högsta prioritet att utvisa och de har ingen som helst möjlighet till att få utvandringsbidraget jag nämnde tidigare.

Var hittar man då personal till detta? Militären, väktarbolag, polisen. Ja, alla som förstår vikten av återvandring och besitter kompetens är självklart välkomna att dra sitt strå till stacken.
Jag utgår ifrån att du inte skulle palla trycket, men jag anmäler mig gärna den dagen då apparaten kickar igång.
Bra, det låter som en genomförbar plan. Och en säker valvinnare.

Citera
2018-07-17, 16:25
  #13641
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Bra, det låter som en genomförbar plan. Och en säker valvinnare.


Du förstår väl att det här ligger flera år i framtiden? Men nu diskuterar vi ju inte om det finns en folklig opinion för återvandring i dagsläget. Utan om det är möjligt, rent logistiskt att genomföra det, vilket det är. Men fortsätt du att mala på om sjuksköterskor och flygkaptener som får kalla fötter.
Politikens vindar vänder fortare än du tror.
Citera
2018-07-17, 16:26
  #13642
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Du förstår väl att det här ligger flera år i framtiden? Men nu diskuterar vi ju inte om det finns en folklig opinion för återvandring i dagsläget. Utan om det är möjligt logistiskt att genomföra det, vilket det är.
Politikens vindar vänder fortare än du tror.
Det ingår förutsatt att du inte tänker genomföra en militärkupp eller något.
Citera
2018-07-17, 16:30
  #13643
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det ingår förutsatt att du inte tänker genomföra en militärkupp eller något.

Ja, det lär ju existera en batikhäxa eller två som försöker storma repatrieringsanläggningarna. De tar polisen hand om med pepparspray och batongen. Hur många Svensson tror du lyfter fingret för att Hafsa och Abdi ska få stanna i Sverige och tillskansa sig bidragspengar och andra förmåner? Folk är trötta på bidragsbedragare, och de som är likgiltiga, ja de kommer fortsatt att vara likgiltiga.
De som motsätter sig detta kommer vara en skränande minoritet i blåa hår och intimpiercingar.
Citera
2018-07-17, 16:31
  #13644
Avstängd
wwrs avatar
Har Kasselstrand redovisat sin yrkesbakgrund? Vad har han arbetat med? Vilka företag har han varit anställd vid? Vilka befattningar har han innehaft? (Sedan har han visst varit politisk tjänsteman vid SD och förstås SDU-ordförande)

Han har bl.a arbetat vid ett finskt företag med att instruera personal i ekonomisk terminologi, har jag ett svagt minne av att det stått i tråden. Vet någon om detta stämmer, vilket företag och mer om hans befattning där.

Det anser i alla fall jag att man kan kräva att få veta av en partiledare.
__________________
Senast redigerad av wwr 2018-07-17 kl. 16:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback