Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 23:05
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsdondada
Okej. Men namnet du skrivit är någon helt annan.


Ok, jag har inte skrivit något namn, jag citerade vad någon annan har skrivit och därifrån utgick jag.
Men tack för att du klargjorde detta för mig nu !!!
Citera
2018-07-14, 11:28
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Jo självklart, men vet någon ifall han bara ville skadeskjuta eller ville han döda dom?
Det finns inget som heter skadeskjuta i västerort. Tar man fram det finns ingen återvändo än att betala saftiga summor till den som blev förolämpad. Låter sjukt men han borde siktat bättre iom övertaget i from av vapen och att utpressarna blev överraskade.

Alltså får de som sköt ta striden för det lär nog hämnas eller fly undan det huset de har köpt.

Alla som påstår att det var rätt av farbrorn.. han borde väl istället betalat böterna och slagit sin bror son som dealar med kriminella? Om den familjen nu själva inte är kriminella
__________________
Senast redigerad av Dinmamma001 2018-07-14 kl. 11:41.
Citera
2018-07-14, 17:32
  #147
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Alla som påstår att det var rätt av farbrorn.. han borde väl istället betalat böterna och slagit sin bror son som dealar med kriminella? Om den familjen nu själva inte är kriminella

Varför betala påhittade skulder? Såna som bötar gör det för att dom har det psykologiska övertaget. Genom våld eller hot om våld betalar den utpressade bara för att slippa stryk.

Det kan verka som en bra utväg att betala men saken är att det inte behöver stanna där. Utpressaren ser offret som svagt och kommer fortsätta leta efter anledningar att böta offret. Det är en lätt inkomst.

Så farbrodern hade förstås en moralisk rätt att ge sig på dessa förövare om uppgifterna som kommit fram i tråden stämmer. Sen håller jag med dig om att brorsonen borde hålla sig från skitfolk. Det betyder inte att dessa jävla odjur har rätt att ge sig på släktingar till den de har problem med.
Citera
2018-07-15, 13:59
  #148
Medlem
Flashback i ett nötskal.

Någon internetdetektiv kollar ratsit eller liknande, hittar en träff, och outar en helt oskyldig person. Sedan spånas det vidare som om det vore sant.

Det bor tusentals människor i området som inte är skrivna där. Ratsit, och liknande, är inte något facit.
Citera
2018-07-15, 16:32
  #149
Medlem
Fortsätt o skjut ner varandra i den här takten så kommer vi få en jämställd population även i rinkeby om en sisådär 10 år?
Citera
2018-07-15, 16:45
  #150
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Fortsätt o skjut ner varandra i den här takten så kommer vi få en jämställd population även i rinkeby om en sisådär 10 år?

Tror du att det skjuts fler ”gangsters” än vad det ”utbildas”? Isåfall är du rimligtvis oerhört naiv i ditt resonemang.
Citera
2018-07-17, 00:02
  #151
Medlem
Stockholmsdondadas avatar
Någon som vet om dom blivit häktade?
Citera
2018-07-17, 03:12
  #152
Medlem
Kan ni sluta ta upp det thailändska namnet? Det blev ett misstag då han var den enda 55åringen skriven på den gården därav blev det mitt fel.

Namnet på ena killen som blev skjuten av hans farbror är alltså:
Om*r H*m*di *=a

Farbrorn som är 56 och inte 55:
H*ni *wni h*m*Di *=a

Vem var kompisen?


Hej hå.
__________________
Senast redigerad av DumpLump 2018-07-17 kl. 03:21.
Citera
2018-07-17, 03:44
  #153
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumpLump
Kan ni sluta ta upp det thailändska namnet? Det blev ett misstag då han var den enda 55åringen skriven på den gården därav blev det mitt fel.

Namnet på ena killen som blev skjuten av hans farbror är alltså:
Om*r H*m*di *=a

Farbrorn som är 56 och inte 55:
H*ni *wni h*m*Di *=a

Vem var kompisen?


Hej hå.

Så du säger att Omar blev skjuten av sin egen farbror?

Gick det till så här?

Abdi ville ha sina pengar eller vad det nu var.. tog med sig backup (några vänner). Omar tog sin lilla bror (kusin?) skuld och Omar la upp en backdoor och sa till sin farbror att de skulle ha några fiender ikväll.. bandet rullar vidare... Vännerna (Abdi’s) bestämde sig för att knacka på för att hämta pengarna (eller vad det var) farbror och sköt dem fram och tillbaka.

Livsfarligt blev det.

Rätta mig i fall jag har fel.
Citera
2018-07-17, 04:02
  #154
Medlem
Stockholmsdondadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Så du säger att Omar blev skjuten av sin egen farbror?

Gick det till så här?

Abdi ville ha sina pengar eller vad det nu var.. tog med sig backup (några vänner). Omar tog sin lilla bror (kusin?) skuld och Omar la upp en backdoor och sa till sin farbror att de skulle ha några fiender ikväll.. bandet rullar vidare... Vännerna (Abdi’s) bestämde sig för att knacka på för att hämta pengarna (eller vad det var) farbror och sköt dem fram och tillbaka.

Livsfarligt blev det.

Rätta mig i fall jag har fel.

Stämmer bra.
Citera
2018-07-17, 06:27
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsdondada
Någon som vet om dom blivit häktade?

Hörde att abdi är häktad, misstänkt för grovt utpressning och grovt vapenbrott.
Farbror är misstänkt för dråpförsök och kommer troligtvis sitta några månader
Citera
2018-07-17, 07:50
  #156
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Hörde att abdi är häktad, misstänkt för grovt utpressning och grovt vapenbrott.
Farbror är misstänkt för dråpförsök och kommer troligtvis sitta några månader

Hörde liknande.

Skulle du kunna begära häktningsprotokollen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback