Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 18:44
  #49
Medlem
Eoppoyzs avatar
Enarson har influerat den messianska rörelsen i Sverige. Men jag tror att han började distansera sig lite från dem på senare år.
Citera
2018-05-16, 23:43
  #50
Medlem
8711s avatar
Nu får Sverigedemokraterna stöd även av Runar Sögaard!

Citat:
Runars inlägg om hycklande politiker tog ”galen skruv”

Runar Sögaard går till storms på Facebook mot den ”politiska och mediala eliten”.
Han vill bland annat att Sverigedemokraterna tas till nåder.
Inläggen har fått medhåll av tusentals.

Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna tycker han dock är utsatta för rena påhopp i medier: ”De enda svenskar som verkar anse sig ha rätt att ljuga och förvränga sanningar är politiker och journalister!”

Citat:
Till Dagen skriver Runar Sögaard att inläggen tagit ”galen skruv” och att många hör av sig till honom. Han vill dock avvakta med kommentarer, men säger också att han har mer på gång.

Runar Sögaard är inte ensam bland kristna profiler om att visa förståelse för Sverigedemokraterna eller att kritisera etablissemanget. Ett annat exempel är Ulf Christiansson, sångare i Jerusalem, som uttalat stöd för Sverigedemokraterna och vars son Alexander Christiansson står på SD:s riksdagslista.

http://www.dagen.se/nyheter/runars-i...kruv-1.1111306
__________________
Senast redigerad av 8711 2018-05-16 kl. 23:46.
Citera
2018-05-17, 00:00
  #51
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
För mig som kristen så tycker jag att detta visar att Åkesson har hjärtat på rätt ställe. Även om han själv är agnostiker och helt enkelt inte vet.
Det spelar inte så stor roll om Åkesson tror på gud.

Det viktiga är att gud verkar tro på Åkesson. Det kan ge röster.
Citera
2018-07-11, 01:20
  #52
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Jag har följt hans undervisning innan Sverige 7:14 och blev så oerhört glad när han uppmanade till bön för Sverige och att öppna ögonen för den situation som råder i samhället, låt oss hoppas att det löser sig.
Citera
2018-07-12, 16:13
  #53
Medlem
LanthandelRecordss avatar
https://youtu.be/V7rOHkZwqKw
Nytt klipp med Lars Enarson.
Citera
2018-07-12, 16:27
  #54
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Måste vara första gången som en svensk pastor anklagar en regering (Löfvens) för att verka för antikrists diktatur.

T.o.m. de halvblinda kristna börjar nu se vem och vad DÖ-partierna representerar.
Dock lär han inte få många med sig, majoriteten av de där "kristna" är ju pro-homofili och allt annat snett. Bara titta på deras parti KD som är med i Pride, DÖ och annat jävelskap. Deras egna parti är ju antikrist.

Men kul initiativ, lite sent dock då jästen redan jäst den "kristna rörelse degklumpen".
Citera
2018-07-13, 00:37
  #55
Medlem
flaess avatar
Det skadar inte att be en bön till och från. Jag själv ber till Gud när rapporterna om Sveriges katastrofala utveckling blir helt överväldigande och medför förtvivlan och depression i mitt fall
För 5-10 år sedan så bad jag aldrig någonsin till högre makter. Men jag är med mycket stor sannolikhet inte ensam om att betrakta kristendomen i ett annat ljus och som en frälsare på senare tid.

Religion intar en större plats i människors liv i samband med kristider, vilket det finns många exempel på genom historien. Nu när Sverige står inför den värsta krisen på århundraden så kan vi se tendenser till att svenskarna efter årtionden av socialdemokratisk/marxistisk hegemoni återigen börjar bejaka det som sammanfogar ett folk och ett land; nationalism, sedlighet, familj och religion. Kristendomen är till syvende och sist en av det svenska samhällets stöttepelare, och utan den stöttepelaren så rasar allting sönder och samman. Insikten gällande detta ökar nu ofantligt i styrka.
Citera
2018-07-13, 12:24
  #56
Medlem
8711s avatar
Håller helt med vår SD-pastor om att valet står mellan nationalism och globalism. Att Jimmie Åkesson är den enda värdiga statsministerkandidaten. Sverigedemokraterna som största parti och Jimmie Åkesson som statsminister är det bönegruppen verkligen borde be för

Citat:
Lars Enarson

Valet i höst kommer framför allt att stå mellan nationalism och globalism, dvs antikrists plan för världsherravälde. Vad säger Bibeln om nationalism?

Vi uppmanar var och en att varje dag använda minst 7 minuter på knä inför Gud i ivrig, hängiven bön för vårt land utifrån Fader Vår! Många har gett upp när det gäller Sverige. Men med Gud är allting möjligt! #Sverige714

https://www.youtube.com/watch?v=V7rOHkZwqKw
Citera
2018-07-13, 13:12
  #57
Medlem
Det här visar varför frikyrkorna måste bort!
Citera
2018-07-16, 16:56
  #58
Medlem
senhackarens avatar
Typiskt högerkristna fanatiker. Varenda en av dem verkar hylla sionist demokraterna. Men dem kan be till sin fader och Jesus hur mycket dem vill, ända tills dem svimmar av desperation. SD kommer ändå inte vinna det här valet heller i höst heller. SD är genomskådade med sin extremistpolitik.
Citera
2018-07-17, 02:48
  #59
Medlem
8711s avatar
En intressant syn han förmedlar med att nationalismen kommer från Gud. Att Gud skapat folken och nationerna. Det är en stark nationalism vår pastor Lars Enarson förespråkar

Citat:
Och han har av en enda människa skapat alla människor och folk, för att de skall bo över hela jorden. Han har fastställt bestämda tider och utstakat de gränser inom vilka de skall bo.

KOMMER NATIONALISM FRÅN GUD? #Valet2018

https://www.youtube.com/watch?v=V7rO...ature=youtu.be
Citera
2018-07-17, 22:43
  #60
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Dock lär han inte få många med sig, majoriteten av de där "kristna" är ju pro-homofili och allt annat snett.

Jag känner verkligen inte igen mig. Inom frikyrkorörelsen är det mig veterligen bara Equmeniaförsamlingen som inte kritiserar hbtq-rörelsen. Prova att läsa några nummer av Inblick, Världen Idag eller Kyrka & Folk t.ex.

Att kristna älskar bögar är ju däremot självklart, det är lite det som är grejen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback