Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 11:48
  #3313
Medlem
Att psykopater, personer med antisocial personlighetsstörning & narcissism skulle ha botats av lobotomi är inte sant. Påståendet är absurt.
I Sverige lobotomerade man våldsamma patienter och de med svår ångest från 1930 tom mitten av 60-talet
- I Sverige dök begreppet psykopati upp på 70-talet på mentalsjukhus, inom rättspsykiatrin etc...
Citera
2018-07-16, 12:27
  #3314
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Explosionen tycks ha skett på precis samma ställe som dödsskjutningarna, fast ett par veckor senare. Ytterst märkligt.

Om myndigheterna ger skydd åt någon i dessa strider, så kan det nog bli ordentligt hett för vissa snart.
Citera
2018-07-16, 15:24
  #3315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaron.Keener
De är båda två "mindre företag" Internet Caféet och Skrädderiet.
Jag kan inte tänka mig att sprängningen var riktad mot Skräddaren utan detta måste ha varit riktat mot Galaxy, men eftersom de ligger precis bredvid varandra har rutorna hos skräddaren således också krossats.


Det blir väl snart fast placerade väktare utanför internet caféet, så kallade "Guardians of the Galaxy" blir det då

Jag var där och tittade efter idag. Utan tvekan är det kemtvätten som har fått de största skadorna. Är det en tillfällighet? Siktade "bombmannen" snett när han slängde iväg sin explosiva pjäs? Eller finns det någon sorts samverkan mellan kemtvätten och cyberkaféet, så att någon person som är kränkt över dödsskjutningarna på samma plats ville visa sitt missnöje med båda inrättningarna?
Citera
2018-07-16, 15:44
  #3316
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaron.Keener
De är båda två "mindre företag" Internet Caféet och Skrädderiet.
Jag kan inte tänka mig att sprängningen var riktad mot Skräddaren utan detta måste ha varit riktat mot Galaxy, men eftersom de ligger precis bredvid varandra har rutorna hos skräddaren således också krossats.


Det blir väl snart fast placerade väktare utanför internet caféet, så kallade "Guardians of the Galaxy" blir det då
Man kan nog utgå ifrån att polisen har dold videoövervakning av adressen. Men om det bara är några lätt efterblivna blatteungar som skickats dit för att slänga en liten bomb så kanske man inte vill avslöja sin övervakning, utan bara låter dom hållas.

Det som för mig personligen är mest kul är att ett PK-hjon i min bekantskapskrets bor ganska nära med sin familj. Han är rätt skakad nu. Jag låtsas tycka synd om honom.
__________________
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-07-16 kl. 15:47.
Citera
2018-07-16, 21:47
  #3317
Medlem
Ny skjutning i kväll, har detta någon koppling till tråden?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kjuten-i-malmo
Citera
2018-07-16, 23:05
  #3318
Medlem
oilwargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr8uttafb
han är helt ute och cyklar , vad har HONG med allt detta att göra?? hur blev HONG skadad? dålig källa!!

Berätta du som vet bättre då!
Citera
2018-07-16, 23:23
  #3319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaron.Keener
De är båda två "mindre företag" Internet Caféet och Skrädderiet.
Jag kan inte tänka mig att sprängningen var riktad mot Skräddaren utan detta måste ha varit riktat mot Galaxy, men eftersom de ligger precis bredvid varandra har rutorna hos skräddaren således också krossats.


Det blir väl snart fast placerade väktare utanför internet caféet, så kallade "Guardians of the Galaxy" blir det då
Enbart rutorna hos skräddaren hade tagit skada. Tror mer på att den som gjorde det varit nervös och skitnödig, därmed inte lagt märket till att det var fel ställe..
Citera
2018-07-16, 23:42
  #3320
Medlem
Kom det nåt svar till den som undrade om ordet "luffare" har också undrat över det.
Var kommer det ifrån? Luffare för mig är ett gammaldags ord för nån typ kringstrykare
Citera
2018-07-16, 23:43
  #3321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ursäkta för lite OffTopic, men jag funderar över ett ord som har använts väldigt mycket i den här tråden.

Många här beskyller varandra för att vara "luffare" & ibland i sammansättningar som "pissluffare". Detta är inget skällsord som jag känner igen från längre tillbaka, så jag undrar om det är något som lånats in utifrån. Är det ett översatt ord från arabiska eller var kommer det ifrån?

Undrar också..
Citera
2018-07-17, 00:00
  #3322
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kom det nåt svar till den som undrade om ordet "luffare" har också undrat över det.
Var kommer det ifrån? Luffare för mig är ett gammaldags ord för nån typ kringstrykare
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Undrar också..
Orka gärna läsa i tråden!!!
Svaret finns ett par sidor bakåt i den Spoiler som du kan klicka på i det här inlägget!

Uttrycket har landat i en grupp invektiv som fått en liknande innebörd för de som använder dem.
Ord som t.ex. luffare, pissluffare, horunge, idiot, döskalle m.fl.
Ingen lysande språkutveckling men IRL!
__________________
Senast redigerad av LeBronThurman 2018-07-17 kl. 00:15.
Citera
2018-07-17, 00:15
  #3323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Orka gärna läsa i tråden!!!
Svaret finns ett par sidor bakåt i den Spoiler som du kan klicka på i det här inlägget!

Okej tack..fint
Att det kommer från "bum" alltså-lite långsökt att man tagit upp det gamla ordet
luffare..Skulle lika gärna använda bum tycker man, men men..
Citera
2018-07-17, 09:08
  #3324
Medlem
Gäääsp...ännu en kriminell som blivit skjuten av en kriminell. Liv är värdefulla.. men i dom här fallen skiter jag fullständigt i om dom dör. Mest positivt om dom dör faktiskt.. Sorligt men sant.
Ett sorligt pack med förlorade människor som skjuter på öppen gata och utsätter oss Svensson för livsfara.
Väldigt länge sedan man läste något positivt om Malmö nu...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback