Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 12:29
  #301
Medlem
Helt otippat scenario med två kvinnliga torpeder.
Stor cred till farbror blå för ett gediget arbete.
Hoppas de kan lagföra anstiftaren också.
Citera
2018-07-10, 12:51
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Jo jag vet, men han kan räknas som en del av de nya ”södra” ”B-falangen” (kastr4t1) han är bra vän med Ble*im och Adr1an, alltså säger bara, Fifty läser du detta så, så göm dig, för de kommer döda dig och din familj tyvärr! Till och med din lillebror är i riskzonen.
Tror ingen gömmer sig fifty har bra uppbackning och det är väl klart att albanerna ska ta livet av hela familjen de har ju redan försökt
Citera
2018-07-10, 13:01
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackshat
Tror ingen gömmer sig fifty har bra uppbackning och det är väl klart att albanerna ska ta livet av hela familjen de har ju redan försökt

Det var dock Jobe som började skjuta mot Kastrati. Eddie lever på lånad tid !!
Citera
2018-07-10, 13:52
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapVerde
Mordet var planerat sedan en tid tillbaka. Lördag 5 maj var dagen för ursprungliga mordplaneringen. Man samlades inte vid Dr Fries torg, som den 20 maj, utan på en parkeringsplats i närheten av mordplatsen.
Vid 14,30-tiden kom en svart man körande, utan hjälm, på en tung scooter, utan regskylt, förbi Dr Fries torg och ställde scootern intill parkeringsplatsen. Handtagen torkades av noga.
Strax efter kom en annan svart man (vit dyrare luvtröja), mörk såsom från Nigeria, med en hyrd Volvo XC60 Oceanblue (nya modellen) regnr YRDXXX. I baksätet satt ytterligare en man, runt 20 år, troligen från forna Jugoslavien. XC60 parkerar normalt, dvs i parkeringsrutan. Nu kommer en BMW 520d kombi, vit, 2006a import nyligen, regnr ONEXXX, med två svarta yngre män. De parkerar på tvären bakom Volvon. Ynglingen i XC60 kliver ut och bakluckan öppnas. Han byter kläder (byxor, tröja och keps, tar på handskar). Mannen till höger fram i BMWn kliver ur med en väska (vapnet) som lämnas till mannen bakom XC60an. Dvs skytten.
BMWn backar undan och försvinner. XC60 likaså. En äldre Volvo S40, mörkblå matt lack, kör fram och parkerar. Regnr RXX XXX. Skytten lägger väskan i bagaget, kliver in och sätter sig till höger fram.
Det är varmt och de väntar. Länge. Sidorutor nerhissade, röken från ciggen stiger uppåt, de kliver ur och promenerar runt, röker igen. Sätter sig i bilen. Efter någon timme eller två kommer XC60 YRDXXX tillbaka med en kebabrulle med läsk (till skytten) och Burgerkingpåse till föraren. XC60 försvinner. De äter klart. Allt skräp tillsammans med ciggen slängs ut genom bilfönstret. Skytten kliver ur bilen, öppnar bagaget och tar fram en balaklava, tar av kepsen, drar den upp på huvudet, som en mössa, kepsen ovanpå, sätter sig i S40an igen. Väntar ytterligare en och en halv timme. Sedan får de samtal och rullar iväg. Offret dök inte upp, som väntat.

Imponerande att "proffsen" slänger skräp med all teknisk bevisning snuten behöver haha.

Fingeravtryck på burkarna, saliv på burkarna och cigg fimparna..

LOL
Citera
2018-07-10, 21:27
  #305
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pakingborr
Helt otippat scenario med två kvinnliga torpeder.
Stor cred till farbror blå för ett gediget arbete.
Hoppas de kan lagföra anstiftaren också.

Är det helt 100 att det var 2 kvinnor som var skytt? Ja trodde dom var lockbete och lockade fram han som blev skjuten.
Citera
2018-07-11, 07:32
  #306
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Är det helt 100 att det var 2 kvinnor som var skytt? Ja trodde dom var lockbete och lockade fram han som blev skjuten.

Är det absolut inte. Folk har dömts för mord utan att överhuvudtaget brukat något våld mot målsäganden.

Däremot innebär misstanken säkert att de har något väldigt konkret bindande bevis mot en av kvinnorna att hon deltagit. Säg att man kan binda henne till sista numret som ringde till BO:s mobil. Om brottet inte kunde fullföljas utan hennes närvaro ska hon dömas för mord och inte medhjälp.

Sen kanske det var hon som sköt, finns en och annan kapabel kvinnlig psykopat, det gäller bara för nätverken att hitta dem. Men det gör de väl till slut.
Citera
2018-07-11, 21:26
  #307
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Är det absolut inte. Folk har dömts för mord utan att överhuvudtaget brukat något våld mot målsäganden.

Däremot innebär misstanken säkert att de har något väldigt konkret bindande bevis mot en av kvinnorna att hon deltagit. Säg att man kan binda henne till sista numret som ringde till BO:s mobil. Om brottet inte kunde fullföljas utan hennes närvaro ska hon dömas för mord och inte medhjälp.

Sen kanske det var hon som sköt, finns en och annan kapabel kvinnlig psykopat, det gäller bara för nätverken att hitta dem. Men det gör de väl till slut.

Ja alltså det tror jag säkert man behöver ju inte gått i lumpen direkt för att klara av att trycka av. Kolla bara i usa där små barn har gjort skolmassaker mm. Men i vårt lilla land så lär det ju bli stort om det nu var 2 kvinnor som smattrade ihjäl honom men i min värd så tror jag fortfarande att dom var lockbete alternativt tagit emot mordvapnen efteråt.
Citera
2018-07-12, 13:33
  #308
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Ja alltså det tror jag säkert man behöver ju inte gått i lumpen direkt för att klara av att trycka av. Kolla bara i usa där små barn har gjort skolmassaker mm. Men i vårt lilla land så lär det ju bli stort om det nu var 2 kvinnor som smattrade ihjäl honom men i min värd så tror jag fortfarande att dom var lockbete alternativt tagit emot mordvapnen efteråt.

Nej det är det inte. Har inte skjutit med AK själv, som det spekuleras i att det var ett sådant gevär som användes. Men har förstått att det är ett otroligt lätthanterligt vapen, speciellt i semiautomatiskt läge. Så att en småflicka skulle kunna göra det är jag övertygad om men oddsen talar emot det. Tror aldrig jag hört talas om ett fall där en kvinna dödar en man, eller någon öht, med skjutvapen. Så vi är eniga.
Citera
2018-07-12, 19:17
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pakingborr
Helt otippat scenario med två kvinnliga torpeder.
Stor cred till farbror blå för ett gediget arbete.
Hoppas de kan lagföra anstiftaren också.

Vad får dig att tro att det är kvinnor? Namn på dem?
Citera
2018-07-13, 10:56
  #310
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Nej det är det inte. Har inte skjutit med AK själv, som det spekuleras i att det var ett sådant gevär som användes. Men har förstått att det är ett otroligt lätthanterligt vapen, speciellt i semiautomatiskt läge. Så att en småflicka skulle kunna göra det är jag övertygad om men oddsen talar emot det. Tror aldrig jag hört talas om ett fall där en kvinna dödar en man, eller någon öht, med skjutvapen. Så vi är eniga.

Finns ju massvis med kvinnliga krigare i andra länder om du söker lite bara Just som du sa själv en ak är väldigt lätthanterlig och enligt tidningen och vittnen så är det ju endast 1 skytt som sedan har åkt iväg i bil med flera andra. Så jag tror fortfarande att kvinnorna inte är skytten men dom lär har varit med i bilen sen hur dom har varit delaktiga förutom att sitta i samma bil ja det är en bra fråga.
Citera
2018-07-16, 23:03
  #311
Medlem
Ännu en gripen enligt GP (låst artikel):
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...&aId=1.7196695
Citera
2018-07-17, 02:07
  #312
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckdiver
Ännu en gripen enligt GP (låst artikel):
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...&aId=1.7196695

"I lördags tilldelades den nye misstänkte en offentlig försvarare, enligt en begäran med rubriceringarna "medhjälp till mord och grovt vapenbrott".

– Vi kommenterar av säkerhetsskäl inte namn eller kön på de involverade i detta ärende eller hur de är kopplade till varandra, säger kammaråklagare Mats Ihlbom till GP.

(...)

Två unga tjejer, båda födda på 2000-talet och hemmahörande i Stockholmstrakten, häktades i målet för precis en vecka sedan.

En av dem är på sannolika skäl misstänkt för mord, den andra för medhjälp, båda dessutom för grovt vapenbrott.

De nekar till alla anklagelser.

Polisen och åklagare utgår från att hotbilden mot de frihetsberövande flickorna är stor och de har därför inte exponerats i onödan.

Under häktningsförhandlingen bedömde också rådmannen att risker för deras anhöriga och närstående var stor, om identiteterna kom ut.

(...)

32-åringen ingick under våren i en utredning gällande vapenbrott, men avskrevs slutligen som oskyldig.

I samma ärende figurerade en man ur den så kallade B-falangen från Biskopsgården.

Det nu aktuella mordärendet har hela tiden haft anknytning till gängkriminella miljöer i Stockholm."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback