Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-16, 16:46
  #1
Medlem
Tjena,

För 2.5 månad sen rökte jag på och fick under denna tripp en panikattack. För ungefär 1.5 månad sedan började jag känna overklighetskänslor. Det började med något som liknar en panikattack och har sedan dess suttit i. Panikattacken kom dagen efter ett ganska rejält festande (endast alkohol) och mycket stress i plugget.

Jag sökte inte vård för det, utan tänkte att det förmodligen är på grund av utmattning eller underliggande ångest. För två veckor sedan började jag dock se brus i synfältet, konstant flimmer som finns oavsett vad jag tittar på och även när jag blundar. Jag upplevde även tinnitus och att kraftiga ljuskällor satt kvar längre i synfältet. Eftersom jag fick panik över detta sökte jag vård och fick där utskrivet oxascand som jag nu tar 3 ggr i veckan. Varken overklighetskänslorna eller bruset har minskat någonting, jag har fått panikattacker över tillståndet flera gånger och ska träffa en läkare på torsdag för förmodligen få utskrivet SSRI.

Vad har jag råkat ut för? Är detta vanligt paniksyndrom, panikångest eller är det effekt av snedtrippen på cannabis. Kan effekterna av en snedtripp komma en månad efter att jag rökt på?

Desperat efter all hjälp och alla tankar som finns!
Citera
2018-07-16, 16:51
  #2
Medlem
Svantevits avatar
Nu är inte jag en expert, men problemen du beskriver är ju kända biverkningar man kan få av att röka på. Någon annan kan säkert redogöra från om knarket var orsaken till besvären eller bara den utlösande faktorn.
Citera
2018-07-16, 16:52
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Skulle tippa på panikångest. Inget som har något att göra med att du testade cannabis. Den skiten sitter liksom i ett par dagar som högst. Nej du har sannolikt med att du lever under stress fått ett litet sammanbrott. Inte hela världen. Detta går att ordna så gå till läkarna och ta vad de nu säger du ska ta. Sedan försök inte självmedicinera genom t.ex mer cannabis.
Citera
2018-07-16, 16:55
  #4
Medlem
Stress. Finns det möjlighet att ta en längre paus från plugg, för att ge dig tid och utrymme till att reflektera över om det är värt det?
Citera
2018-07-16, 17:04
  #5
Medlem
Tack för svar! Jag har också intalat mig att det är stress och ångest som orsakat overklighetskänslorna. Det känns konstigt att effekten av en snedtripp kommer 1 månad efter intaget. Ångesten och overklighetskänslorna är (var) hanterbara tills jag rick problem med synfältet. Blev riktigt orolig för att jag fått hppd då, men antar att stress kan orsaka lite vad som helst.
Citera
2018-07-16, 17:06
  #6
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymjur
Tjena,

För 2.5 månad sen rökte jag på och fick under denna tripp en panikattack. För ungefär 1.5 månad sedan började jag känna overklighetskänslor. Det började med något som liknar en panikattack och har sedan dess suttit i. Panikattacken kom dagen efter ett ganska rejält festande (endast alkohol) och mycket stress i plugget.

Jag sökte inte vård för det, utan tänkte att det förmodligen är på grund av utmattning eller underliggande ångest. För två veckor sedan började jag dock se brus i synfältet, konstant flimmer som finns oavsett vad jag tittar på och även när jag blundar. Jag upplevde även tinnitus och att kraftiga ljuskällor satt kvar längre i synfältet. Eftersom jag fick panik över detta sökte jag vård och fick där utskrivet oxascand som jag nu tar 3 ggr i veckan. Varken overklighetskänslorna eller bruset har minskat någonting, jag har fått panikattacker över tillståndet flera gånger och ska träffa en läkare på torsdag för förmodligen få utskrivet SSRI.

Vad har jag råkat ut för? Är detta vanligt paniksyndrom, panikångest eller är det effekt av snedtrippen på cannabis. Kan effekterna av en snedtripp komma en månad efter att jag rökt på?

Desperat efter all hjälp och alla tankar som finns!

Det fetade i min citering; Där har du utlösaren till tillståndet. Cannabis var ju månader sedan du provade... Att supa skallen av sig är inte heller nyttigt U know?

Kombinera detta med massa stress så får man sådana symptom du beskriver. Du låter utbränd... Inte att leka med. Krya på dig!
Citera
2018-07-16, 17:07
  #7
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymjur
Tack för svar! Jag har också intalat mig att det är stress och ångest som orsakat overklighetskänslorna. Det känns konstigt att effekten av en snedtripp kommer 1 månad efter intaget. Ångesten och overklighetskänslorna är (var) hanterbara tills jag rick problem med synfältet. Blev riktigt orolig för att jag fått hppd då, men antar att stress kan orsaka lite vad som helst.


Det är omöjligt att få en snedtripp en månad efter intaget.. Du har liksom ingen livsfarlig narkotika kvar i ditt system längre

Det med synfältet är normalt. Stress min vän!
Det kan i princip visa sig i vilka psykosomatiska besvär som helst.... Usch.
Citera
2018-07-16, 17:10
  #8
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Nu är inte jag en expert, men problemen du beskriver är ju kända biverkningar man kan få av att röka på. Någon annan kan säkert redogöra från om knarket var orsaken till besvären eller bara den utlösande faktorn.


Källa på det?
Citera
2018-07-16, 17:12
  #9
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymjur
Tjena,

Vad har jag råkat ut för? Är detta vanligt paniksyndrom, panikångest eller är det effekt av snedtrippen på cannabis. Kan effekterna av en snedtripp komma en månad efter att jag rökt på?

Desperat efter all hjälp och alla tankar som finns!
Ja. därför ska du hålla dig borta från skiten.
Citera
2018-07-16, 17:14
  #10
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Källa på det?
Fråga vem fan som helst som röker på. Det framkallar panikångest och annan skit.
Citera
2018-07-16, 17:18
  #11
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Fråga vem fan som helst som röker på. Det framkallar panikångest och annan skit.


Märkligt då att jag aldrig har upplevt det som rökt till och från(ibland mer, ibland mindre) i 15 års tid.
Ingen av alla jag genom åren har träffat och rökt med har heller påtalat att det skulle vara ett problem.
Citera
2018-07-16, 17:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Fråga vem fan som helst som röker på. Det framkallar panikångest och annan skit.
Intressant, som sagt källa på det?

Vad menar du med "annan skit"?

Du låter inte alls insatt och nu är det dags för dig att backa upp ditt skitsnack. Varsågod

EDIT: förresten jag läste dina tidigare inlägg, never mind.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback