2018-07-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosv
Jaden Smith, Will Smiths avkomma. Drygare filmunge får man leta efter än i The Day the Earth Stood Still.

Jaden Smith var det första jag kom att tänka på när jag läste trådtiteln "Talanglösa kändisbarn".

Åtta år efter förra inlägget får man väl anse detta mer än bekräftat. Jaden Smith är helt talanglös. Hur mycket än pappa Will slösar bort på att köpa filmrättigheter för att ha med sonen på vita duken så förblir Jaden ett totalt misslyckande.

Det senaste misslyckandet är hans försök att bli rap-artist med hjälp av 15 kilo guldkedjor, grills i käften och peroxidblonderat hår. Utseendemässigt har han gått från en rikemansunge som leker ghetto till en etiopisk kvinna.
Citera
2018-07-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Talanglösa är kanske synd och säga men jag tror varken Cajsa-Stina Åkerström, Jack Vreeswijk eller Sven-Bertil Taube blivit kända utan sina föräldrar.

Håller inte med om blondinbella, vem fan vet vem hennes föräldrar är?

Kungafamiljen kan nämnas annars. Detta gäng är inte några genier, lillebögprinsen försöker köra racerbil men lyckas inte så bra vad jag vet? Inaveln har väl tagit ut sin rätt. Annat var det med prins Eugen som var en inte helt bortkommen konstnär.

Sven-Bertil Taube är ju en av våra större sångare och bättre än sin far på många sätt där. Jag tror ganska säkert att hans modernisering av Bellman hade funkat oavsett.

Och inte fasen får man filmroller utomlands bara för att man heter Taube??

Cajsa-Stinas musik håller ganska bra tycker jag. Hon låter ju inte som sin far i alla fall.

Jack är jag väl mer tveksam till kanske...
Citera
2018-07-15, 15:57
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett

Jack är jag väl mer tveksam till kanske...

Tja, Jack ska uppträda på Visfestivalen i Västervik bl.a. Tycker han är helt intetsägande, han är verkligen någon som bäst skulle få ett gig på den lokala pizzerian om han inte hade det efternamnet.

Sven-Bertil däremot är såpass framgångsrik att han bär efternamnet utan att man direkt tänker på fadern Evert.
Citera
2018-07-15, 18:06
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Jaden Smith var det första jag kom att tänka på när jag läste trådtiteln "Talanglösa kändisbarn".

Finns dock en chans att han helt enkelt inte vill försöka ens, för han var skaplig i den där karate kid, sedan dess bara trams.
Citera
2018-07-16, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leect2
En sak som är tydlig med kändisar är att vem som helst inte blir det. Tex om någon är framgångsrik inom en idrott så är det väldigt stor sannolikhet att föräldrarna också var idrottare. Många framgångsrika skådespelare har föräldrar som var skådespelare. Samma sak med musiker osv.

När det gäller idrott finns det objektiva mått på hur bra man är, så då går det inte att surfa på sina föräldrars framgångar. Man är helt enkelt på toppen för att man ärvt anlagen för en perfekt kropp.

Men när det gäller skådespeleri och musicerande så kan man kanske vara "känd bara för att man är känd" och inte för att man är bäst? Någon som har något exempel på ett kändisbarn som inte inser sin talanglöshet och försöker slå sig fram?

Extremaste exemplet på "känd bara för att man är känd" är väl ungdomsbloggare från överklassen. Där tror jag att populariteten handlar väldigt lite om att de skriver något bra, det handlar om att ungdomar vill efterlikna dem för att de har rika föräldrar. Håller ni med om att om Blondinbella skrivit exakt samma sak som hon gör nu, men haft invandrade socialfallsföräldrar så hade ingen läst henne?

Javisst, om Blondinbella kommit från en utsatt bakgrund hade hon behövt vara riktigt smart, rolig och politiskt medveten för att slå igenom. Om det ens räckte. Sociala media handlar mycket om eskapism idag, inte om sanningar och medvetenhet. Folk vill sträva mot ett bättre liv och av någon anledning representeras det för unga kvinnor ofta av vackra, smala, vita kvinnor som har det bra ekonomiskt utan att besväras av arbetsgivare.
Citera
2018-07-16, 09:08
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Tror du på allvar att Peg fått skivkontrakt m.m om hon var en vanlig Svensson o inte en Parnevik? Jag står fast med att hon är talanglös. Sjunga playback överallt är inte talang.

Ja, det tror jag. Hennes låtskrivartalang är faktiskt riktigt bra, rösten är väl sådär - men det funkar iaf.

Tror dessutom du övervärderar namnet Parnevik rätt rejält, speciellt när det gäller i USA.
Citera
2018-07-16, 11:39
Medlem
Kanske inte att betrakta som ett barn men Sebastian von Sivers Haage verkar ju inte direkt ha fått stående ovationer för sin insats på Tv4’s Nyhetsmorgon.. Inte av Fb eliten iaf..
Citera
2018-07-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaQuashikatifa
Klanen Wahlgren .
Citera
2018-07-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvilingdeckarna
Rätt bild
Citera
2018-07-16, 13:54
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Ja, det tror jag. Hennes låtskrivartalang är faktiskt riktigt bra, rösten är väl sådär - men det funkar iaf.

Tror dessutom du övervärderar namnet Parnevik rätt rejält, speciellt när det gäller i USA.
Har Peggy haft några musikaliska framgångar i USA då?
Citera
2018-07-16, 18:36
Medlem
Fredrik Reinfldts söner, den ena ska ha ”blattehånat” på facebook trots att de själva har negroida gener inte alltför långt tillbaka i tiden i släktträdet och den andra fick pappa in på toppplats på solnalistan vilket gjorde de erfarna politikerna skitsura så de gick till media och klagade på att pappa Reinfeldt gräddfilat in sin avkomma precis som man gör i bananrepubliker. Sedan hade dessutom barnet mage att hoppa av efter halva mandatperioden. Man skyllde på att han skulle utbilda sig men det kunde man väl ha tänkt på innan man placerade det lilla moderat-ynglet i toppen på listan, antagligen var det mera jobb än han hade tänkt sig. Jag har för mig att jag läst här på flashback att avkommorna precis som föräldrarna ska vara ganska dryga, själviska och ointelligenta. Kanske någon vet mera om detta?
Citera
2018-07-16, 21:11
Medlem
mjukmjukares avatar
Säkert skrivet men .... Bianca Ingrosso.

Alla dagar i veckan.
24/7.
Året runt.

´
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här